Moose Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Gratulerer med lappen. Husker den dagen. Gamlingen tenkte seg om to ganger før jeg fikk låne bilen den dagen... Veldig spesielt å kjøre den første turen alene. Beste tipset jeg kan gi er å ta det med ro også etter at du har fått lappen. Du er ikke utlært bare fordi du har kortet i lomma. Jeg har hatt lappen i seks år snart, og føler meg fotsatt litt fersk.
axor Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Moose skrev: Beste tipset jeg kan gi er å ta det med ro også etter at du har fått lappen. Du er ikke utlært bare fordi du har kortet i lomma. Jeg har hatt lappen i seks år snart, og føler meg fotsatt litt fersk. Bullshit! den dagen du får lappen er du verdensmester på høyde med Sebastian Loeb, ikke hør på hva han sier, du er like god som han! men nei, det er sant det, men bruker etpar 1000km på å lære seg og kjøre bil skikkelig, eller du blir aldri utlært, det som er så bra med bil
SofaKingFresh Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Flere av kameratene mine har stryki pga vikeplikta, så husk den. Og som de over meg sier, kjør mye rolig på starten og lær deg bilen. AEhiehi, jeg trodde jeg var verdensmester, helt til jeg lå på taket ;D Nå vet jeg veldig godt jeg ikke er. Jeg er tross alt på 3. plass. /End of sarcasm.
MGR Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Glenno skrev: Nå bgynner det bli noen årsiden jeg kjørte opp men kan huske feil som en hånd på girkula og ei på ratte. Ved rygging kikket jeg lite øyekast fram for å se hvordan fronten gikk klar ved parkering, da jeg hadde for vane slenge ene armen på side sete og snu hode bakover. Rygg etter speilene eller stopp bilen skal du kikke framover ved rygging. Lykke til for det første, ikke gjør som han er sier! aldri rygg bare etter speila, snu deg, og bakover, bare bruk sidespeil for å se på klaringa for ting ved siden av! skal ta oppkjøring sjøl, den 24 mars. kjør rolig og kontrollert, pass på vikeplikt og fotgjengere, og to hender på rattet. men viss du skal komme til å gjør en feil, så si det, si at du skulle gjort det anderledes, og hva du skulle gjort anderledes. det har reddet fryktelig mange!
skrape Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 MGR skrev: Glenno skrev: Nå bgynner det bli noen årsiden jeg kjørte opp men kan huske feil som en hånd på girkula og ei på ratte. Ved rygging kikket jeg lite øyekast fram for å se hvordan fronten gikk klar ved parkering, da jeg hadde for vane slenge ene armen på side sete og snu hode bakover. Rygg etter speilene eller stopp bilen skal du kikke framover ved rygging. Lykke til for det første, ikke gjør som han er sier! aldri rygg bare etter speila, snu deg, og bakover, bare bruk sidespeil for å se på klaringa for ting ved siden av! skal ta oppkjøring sjøl, den 24 mars. kjør rolig og kontrollert, pass på vikeplikt og fotgjengere, og to hender på rattet. men viss du skal komme til å gjør en feil, så si det, si at du skulle gjort det anderledes, og hva du skulle gjort anderledes. det har reddet fryktelig mange! Jeg rygget kun etter speilene da jeg hadde veiledningstime..det var fyfy. Som han over skriver.. snu deg og se bakover, bare speil er ikke godt nok. Se alltid i speil før nedbremsing. Skal snart ha oppkjøring jeg også
Scampi Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Da jeg kjørte opp for snart 5 år siden stilte jeg et spørsmål om hva som var godtatt npr det gjaldt rygging, og både kjørelærer og sensor sa at de ikke var veldig glad i folk som fysisk snudde seg. Mye bedre å rygge på speil sa de, og det var forsåvidt det eneste jeg hadde gjort de gangene jeg øvelseskjørte og gjør ikke annet den dag idag. Husker også første turen alene i bil...det var spesielt. Kom ikke hjem med det første da Men tida går...idag har jeg lappen i USA også, men må fornye den i april
Gjest Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Scampi skrev: Da jeg kjørte opp for snart 5 år siden stilte jeg et spørsmål om hva som var godtatt npr det gjaldt rygging, og både kjørelærer og sensor sa at de ikke var veldig glad i folk som fysisk snudde seg. Mye bedre å rygge på speil sa de, og det var forsåvidt det eneste jeg hadde gjort de gangene jeg øvelseskjørte og gjør ikke annet den dag idag.Husker også første turen alene i bil...det var spesielt. Kom ikke hjem med det første da Men tida går...idag har jeg lappen i USA også, men må fornye den i april Hæ? Fikk motsatt beskjed da jeg kjørte opp
Lars89 Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Tenkte igrunn ikke så mye på teori og hva man skal gjøre/ikke gjøre. Konsentrerte meg om å kjøre og det funka veldig bra. Er totalinntrykket til sensor som teller. Kan selvfølgelig felles av enkeltfeil, men sensor må merke at du funker i trafikken.
Scampi Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Jakobsen skrev: Scampi skrev: Da jeg kjørte opp for snart 5 år siden stilte jeg et spørsmål om hva som var godtatt npr det gjaldt rygging, og både kjørelærer og sensor sa at de ikke var veldig glad i folk som fysisk snudde seg. Mye bedre å rygge på speil sa de, og det var forsåvidt det eneste jeg hadde gjort de gangene jeg øvelseskjørte og gjør ikke annet den dag idag. Hæ? Fikk motsatt beskjed da jeg kjørte opp Vet det er forskjellige praksiser blant de forskjellige skolene på noen ting. Var jo på lokalnyhetene senest i går et innslag om hvordan man skal kjøre i rundkjøringer. Det finnes jo intet regelverk på akkurat dette, så to kjørelærere har gått sammen om å utforme et regelverk som skal opp til vurdering. Men jeg tviler på at det finnes noen regler for akkurat hvordan man skal rygge, dermed er det opp til enhver å bruke den metoden som er mest komfortabel men også sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå