Mikael Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Hei og hopp! Endelig ikke lenge til jeg skal ta lappen til bil, og da hadde det vært flott om noen hadde skrevet litt om "vanlige feil" som man gjør under oppkjøring, samt hva "sikkerhetsspørsmålene" kan gå ut på - Mikael Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Nå bgynner det bli noen årsiden jeg kjørte opp men kan huske feil som en hånd på girkula og ei på ratte. Ved rygging kikket jeg lite øyekast fram for å se hvordan fronten gikk klar ved parkering, da jeg hadde for vane slenge ene armen på side sete og snu hode bakover. Rygg etter speilene eller stopp bilen skal du kikke framover ved rygging. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Kjørte opp for litt over et halvt år siden. Ferskingen her også. Beste tipset jeg har er å bare ta det rolig. Tenk på hvordan gamla kjører og kjør sånn.. neida.. bare ta det rolig. Er du ikke helt sikker om du er klar ta et par kjøre timer rett før du skal kjøre opp og skjerp deg skikkelig. Da jeg kjørte opp så kjørte vi en del før sensoren kom. Jeg ville ikke ha med kjøre læreren min for han gjør meg nervøs *blush*.. uansett VI gikk også gjennom de spørsmålene som sensor kan gi deg. Vet ikke om alle gjøre det men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 TIPS: -Godt synlig speilbruk. Her er det bare å overdrive, vri å hodet, vis med tydelige kroppsbegevegelser at du stadig ser i speiler. -Kjør sakte mot kryss. Dette stryker mange på. -Ikke ta det for gitt at andre holder vikeplikten sin. (Fortell gjerne kjørelærer at det var derfor du var litt ekstra obs, osv) -KJØR ETTER KJØREFORHOLDENE. Selv lå jeg i 50 km/t i halvparten av oppkjøringen min, midt i februar for 2 år siden. Her var det ubrøyta og 30 cm med snø... Bilen slengte godt selv om jeg lå i 50. Sikkerhetsspørsmålet jeg fikk: I hvilke tilfeller vil varsellampe for bremser lyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Mitt tips: Ta det rolig. Obs på folk som skal over gangfelt. Pass på fart inn mot kryss, lyskryss, gangfelt ol. Og er du nervøs når du sitter å venter i bilen på at sensor skal komme kan du gjøre som meg. Tromme litt på rattet med pekefingrene Glemte helt at jeg var nervøs jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Januar 7, 2009 Share Skrevet Januar 7, 2009 Hmm tips til oppkjøring ja. Er 3 år siden jeg tok den da. Som andre sier. Ta det pent og rolig. Prøv å vis tydelig hva du gjør. Går det f.eks folk forbi fotgjengerfelt eller står i nærheten der du er i tvil om de kan gå over så vis at du er klar over dette og brems ned. Vikeplikte bør du være nøye med også. Vet ikke om kjørelærenen din har fortalt deg det. Men hvis midstripen slutter rett før en innkjørsel / utkjørsel og fortsetter etter har du vikeplikt... En grei regel. Tror ikke dette gjelder over absolutt alt. Så ikke tro at du IKKE har vikeplikt dersom den fortsetter forbi. Prøv også å få en samtale med sensor. Det hjelper endel på nervøsiteten. Så får du håpe det blir en hyggelig sensor Spørsmålet jeg fikk var at jeg skulle sjekke lysene. Veldig enkelt. Slo på de forskjellige lysene og gikk frem for å se at de virket. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Sensor kan og be deg finne ut ting i vognkortet. Sjekke tillatt totalvekt og sånn. Og sjekke bremsefeillyset. (Løfte brekket). Tips: Ikke glem å stille inn speilene før du begynner. Hvis du begynner å stille inn speil etter at du har begynt å kjøre stryker du. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Ta det rolig, pass på vikeplikt, kjør etter forholdene og prøv å tenk på det som en normal kjøretur så går det sikkert bra Til og med jeg klarte det på først forsøk Sikkerhetsspørsmåla pleier å være veldig enkle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet Januar 8, 2009 Share Skrevet Januar 8, 2009 Ta det rolig, ikke bry deg om tips hit å dit, prøv kun å finn roen, det er det beste, om du rygger etter speil eller snur deg å ser bak har det ingen betydning for om du står eller ikke, kan fort bli forstyrrende å tenkte på 1000 ting folk har å komme med, uansett om alle sier noe rett, kan dette bare gjøre det værre.. GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2009 Takk for svar alle sammen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Arne Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Hei og hopp! Endelig ikke lenge til jeg skal ta lappen til bil, og da hadde det vært flott om noen hadde skrevet litt om "vanlige feil" som man gjør under oppkjøring, samt hva "sikkerhetsspørsmålene" kan gå ut på- Mikael Er sensor selv har lest igjennom disse innleggene, slapp av og vær deg selv. Mange fine innlegg men ikke bli skremt. Vi sensorer er mennesker vi også, dette går sikkert bra. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Det mest vanlige spørsmålet du kan få er vell: Hva er bremsekraftfosterkeren? Det var det spørsmålet og en hel del jeg kjenner fikk på oppkjøringen.. SO GOOD LUCK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2009 Lappen bestått:D Men bimmern starter ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 gratulerer med lappen ihvertfall selv skal jeg i ilden den 24.Mars, er ikke spesielt nervøs, har hatt oppkjøring på traktor så vet hvordan det er rett før tror du må gå og kose deg i garasjen noen timer før du setter deg velfortjent bak rattet og legger bak deg ett par mil gleder meg som en unge til første turen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Charles Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 har oppkjøring i neste uke. litt nervøs kommer jeg nok til og være:P Gleder meg som en unge jeg å til første kjøre tur:D Bare og ikke miste den igjen med en gang:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå