320it Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Heisann. Har akkurat tatt en 4 hjuls kontroll. Sitter og ser på papirene, og det er forholdsvis stor forskjell på venstre og høyre camber vinkel framme. henholdsvis - 1.24 og - 2.06 bak er det - 1.3 på begge sider. noen som vet hva forskjellen kan komme av? og hva skal camberen ligge på? blir det mye dekk slitasje av dette? takker for svar..
BreitBau Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Bilen er vel satt opp etter deg som sjåfør, ergo så må de justere slik at det er tatt i betrakning at bilen har 75 kg vekt på førersiden av bilen.. Når du setter deg inn, blir det med andre ord rett..
320it Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 jaha? ser ikke ut til at de har justert annet enn spissingen.. hvordan justerer de camber framme?
2fast4u Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 jaha?ser ikke ut til at de har justert annet enn spissingen..men hvordan justerer de camber framme? regner med at det er bmw du har.. camber er ikke justerbar foran!! disse tallene er nesten aldri like når det gjelder camber..ikke noe å bry seg om dette... slik er og blir vinklene lixom.. viktig at spissingen er rett.. justerte en E30 jeg med senk for 1 måned siden.. bak var camber 3.15 det var værre d.. hehe... men dette trenger du ikke tenke på egentli..
320it Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 synes bare det var så rart å ha mer negativ camber foran enn bak. det er jo der den sliter dekk. i tillegg har jeg jo justerbart senkesett som er skrudd helt opp for vinteren. så til sommeren har jeg vell -4 ..
hagenisse Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Det skal stå på papirene hva specs er, så man ser om du er innefor eller ikke. Orginalt er det ingen camberjustering, så hvis du er utenfor er noe skevt i understellet ditt. Tror uansett ikke dette er noe å bry seg stort om, men 4-hjulskontrollen er jo rimelig bortkastet hvis du driver og skrur opp og ned på høyden...
320it Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 måtte ha firehjulskontroll for å få godkjent senkesettet. hva er det som kan være skevt da? har nettopp byttet begge bærebruer og foringene til de...
320it Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 blei senkesettet godkjent da? det er ikke i boks enda. de kranglet om typegodkjennings nummeret. han skulle ha tatt kontakt for flere dager siden, men har ikke hørt noe. tenkte på? skulle det by på problemer å få det godkjent?
Sir Hofstad Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Kan justere både camber og caster foran på E36... Men krever at du "modifiserer" litt. Forøvrig oppgir ikke måleutstyret at det er er høydeforskjell fremme på E36. Dvs at det ikke er spesifisert noe vekt av fører. Om ikke org fjærer, lik Toyota, har merkete fjærer for høyre og venstre side?
Rogeren Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 mitt utstyr oppgir at det skal være vekter, og full tank om jeg ikke husker feil... Og dette her er for stor forskjell. Men du får kjøpt fjærbenstopper for å korrigere (orginalt) + og - 0gr 30'
Sir Hofstad Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Ditt utstyr gir beskjed om å laste ned kjøretøy, men kontrollmåle høyde fra skjerm-felg. Og deretter utligne vekt til du har korrekt høyde.
Rogeren Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Nei, det regner ut camber etter angitt høyde. Trenger ikke å korrigere med vekt. Må måle og sette inn målet jeg får. Men det er utifra orginal, så spørs om det klarer de som er en del lavere enn laveste orginaloppsett. Tidligere brukte jeg et som en måtte korrigere vekt etter høyde. Et helvete på en del stive Porscher...
Simonix Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Jeg hadde min på firehjulskontroll og den gikk ikke igjennom. Har nå kjøpt k-mac justerbare topplagere foran som du kan justere både camber og caster. Kjøpte oxo camberjusterings stag bak fra gs bildeler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå