Riviera Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 å herregudd da! les dere`s egne innlegg noen ganger. Baby`r og du simen e30, jeg skyter av din kjøring faktisk, ser du ikke det?? men bare det negative. Det nagative her er lite i forhold. aldri fått et svart flagg på gatebil...... når mannen fikk en stein gjennom hue, så driter jo du i det, ikke sant!!? og det gjør jo arrangøren også, det så vi jo. Vedkommende som kjørte den bilen den gang var mere utenfor banen enn på, men det er vel slik de vil ha det da. Kall meg gjerne løk og alt annet, da ikke noe av delene biter på allikevel. Saken er den at dere snakker/skriver som små barn + at det på enkelte virker som at uttallelsene kommer fra en brokkoli (sveinung) på bleie.no eller no får du det du trenger. Saklig kan du heller nok aldri bli. Av drifting dekk spruter det IKKE rester av, så bruk det du når du skal drifte, så slipper du nok å se fkagget.. sier det igjen jeg, dristig og fint kjørt faktisk, men det som er skrevet over her er vel det som rykker mest. Hodet er ment for å tenke å lagre på. Lykke til videre og neste gang skal faktisk jeg og se på! kanskje får jeg et dekk i hue, men det gjør ikke no d, ikke for meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Saken er den at dere snakker/skriver som små barn + at det på enkelte virker som at uttallelsene kommer fra en brokkoli (sveinung) på bleie.noeller no får du det du trenger. Saklig kan du heller nok aldri bli. Oh my God.. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Vi Rogalendinger har et uttrykk som sier "Det va nå retta rauå så sjeid". Vet ikke om du tar den til deg... Når det gjelder det som var utgangspunktet for diskusjonen, så er det enkelt og greit 100% opp til baneeier og baneleier å avgjøre når svartflagget skal komme opp. Man kjører ikke på et NBF-regulert arrangement med dommere og regelbok, og må akseptere det. Det er også helt bortkastet å diskutere sånne ting på et forum. Vil man ha endringer så må man melde seg inn i styre og stell og ta tak i egne interesser. De som er i styret nå er stort sett idealsporkjørere, allikevel har de tatt seg bryet med å arrangere alternativheat. Syns de skal ha all ære for det. Masse syt på nettet i etterkant øker neppe motivasjonen til å fortsette med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Jeg synes ikke akkurat man bruke gatebil som et godt eksempel på hvordan flaggingen burde være. Strengt tatt virker alle treffene hvor sidelengs kjøring er tillatt å være rimelig texas... Forøvrig var bleie.no noe helt annet enn jeg trodde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 fikk frysninger jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Frisk, nydelig kjøring! Riviera har jo et poeng, han kommer jo med litt konstruktiv krittikk mot eier av denne bilen, som han burde ta lærdom av. På en positiv måte! Driftedekk, de holder seg faktisk hele. Men burnedekk (budsjett dekk), gammle slitne vinterdekk fra f.eks vinterbilen, de nærmest kaster avgårde dekkrester i hytt og pine! Men såklart, har du kjørt en stund på driftegummi og, så blir det jo slitt! Sier jo ikke noe annet! Men, jeg syntes du er en kjempe frisk sjåfør som faktisk burde få lov til og ha litt "show" for oss publikum på BMWCCN treffene ;D Også til "Sveinar" som sa: Hei igjendu skjønte det faktisk ikke du! Det skal IKKe for pokker sprute dekk biter fra friske dekk, så da burde du jo skjønne hvorfor det flagges. når man på gatebil lar folk stå i langsvingen innenfor veggen og folk får asfalt bit inn i hue, så skjønner vel du litt hva jeg mener. Dekkrester kan skade og du får svart flagg, du skjønner. Du må prøve å ikke ta litt negative hentydninger/innlegg så innpå deg personlig, men rette seg etter regler er og blir en god egenskap Lykke til videre med bred kjøring om ikke også i bystrøk, det er og blir dustete er du helt løk? er jo derfor man har banekjøring, for å kunne satse litt mer enn på veien. hva i alle dager gjør du på et forum som dette? www.matprat.net du skulle til? SÅKLART Erik skjønner det! At banekjøring er for og ha det gøy, rundetider, drifting osv.. Men når du sier: "Hva i alle dager gjør du på et forum som dette??" Så kan jeg trygt si at han er VEDLIG kjent BMW miljøet i Norge, og her på bimmers fordi han er skaperen av Wenås brødrene! Hvis ikke det sier deg noe, som spør hvem i norge som har blandt de fineste E30'ene her til lands!? Wenås familien. En ekte BMW-ildsjel! Hvis det sier deg noe så ikke sleng så fælt med leppa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Har ikke tenkt å delta i denne diskusjonen, men det er ikke noe som heter "Driftedekk", ALLE dekk løsner biter av når man kjører di i filler, så enkelt er det. Kan anbefale FEDERAL 595, ett dekk som holder lenge før det spruter biter, billig er det å, å ryker bra også Å en grunn til all svartflagging kan være at Våler er streng på spøling, da di er redd for asfalten, noe di av selvsakte grunner ikke er på Rudskogen. Gatebil betaler Vålerbanen en liten formue for å få herje som di vil.. -Ronny- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 men hvis dere tror jg driter ut forumet så beklager jg det.. men blir bare så provisert av sånne kun negative kjedelige innlegg.. da kan man heller la være å skrive noe! ellers synes jeg bmwccn treffene er veldig sosiale og bra arang jeg.. hvis ikke hadde jg vel ikke møtt opp på fjerde året nu:) ser frem til det Simen, er det noe som ikke helt stemmer med forståelsen din med tanke på ett forum? Når du legger ut noe på ett forum, ja, ett hvilket som helst forum, så kan det komme positive som negative kommentarer. Alle er ikke like ihugede sjeler rundt akkurat slik kjøring, jeg for min del syntes slik kjøring er ni trist og kjedelig å se på. Stålkontroll over kjøretøyet har du, men at du bruker denne kontrollen til og få ut ræva på bilen og velte røyk, det er selvfølgelig din sak. Om du ikke hadde lagt ut dette klippet på forumet her, så hadde vel svært få kommentert din kjøring På godt og ondt, her på forumet. Er jo ingen tråd og skrive i. Ja, det er din sak hva du liekr å drive med, men med en tråd på ett åpent forum, så bruk hodet, du får nok ikke kun bare positive kommentarer. Oppfør deg på treffene, du nevnte noe om 6 flagg, du talte 3 av disse i drifting biten. Da har du 3 til som burde sagt deg noe vesentlig, at kjøringen din er ikke etter reglementet. Om BMWCCN sitt treff var så galt, siden du fikk flaggene, så dra på ett annet treff, Gatebil sine surrete treff er nok mere stedet for deg da ; ) For all del, du har en enorm kontroll over bilen, men det er bruken av denne kontrollen som det blir reagert på. Og om du ikke kan styre denne kontrollen til og holde seg innefor regelverket (noe du selvfølgelig, som Riviera sier, blir informert om på førermøte) så syntes jeg at du burde dra på andre treff. Og ha drifting med er vel ett forsøk på og få alle til å trives / være med på ett treff og ha det hyggelig og se /gjøre det de syntes er morsomt. Innenfor en lukket bane. Følg reglene, så tenker jeg du blir fornøyd til slutt du og. Gi det litt tid ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 spennende tråd dette:) hehehe:) du er og blir DYKTIG simen;-) helt utrolig og se på men må bare få lov og si en ting, at jeg som uerfaren drifter ikke tør utpå pga uttalelser som at det så ut som en barnehage på banen under driftinga.. er redd for å drite meg ut noe jeg garant gjør pga min uerfarenhet;) hehe.. men har sykt lyst til og prøve litt skikkelig kjøring;-) jeg overdriver nok litt her, for om det blir drifting i år så skal jeg prøve;) så plis ha respekt for oss som ikke er flinke og vil lære:-) du er hjertelig velkommen i min passasjerstol for og gi meg en opplæring simen;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riviera Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 rett Telemark`s rau som dreit ja! Faktisk ikke mye som går inn her lenger, men 6 sorte, 3 på drifting og 3 for aggresiv kjøring ellers er jo utrolig når det gjelder disiplin. Dette hadde faktisk fortalt meg noe og det er det saken handler om. Respekterer man ikke det, så keep away. hva skal man være der for da, når man overhodet ikke vil følge et reglemang som er satt opp. må jeg si det igjen,,,,,det står respekt av bilkontrollen har jeg sagt og vil gjerne se det live også på et annet treff. Vanskelig dette gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stene89 Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Så ut som du hadde god kontroll over bilen der simen. det er den bilen du prosjekterte med ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 spennende tråd dette:) hehehe:)du er og blir DYKTIG simen;-) helt utrolig og se på men må bare få lov og si en ting, at jeg som uerfaren drifter ikke tør utpå pga uttalelser som at det så ut som en barnehage på banen under driftinga.. er redd for å drite meg ut noe jeg garant gjør pga min uerfarenhet;) hehe.. men har sykt lyst til og prøve litt skikkelig kjøring;-) jeg overdriver nok litt her, for om det blir drifting i år så skal jeg prøve;) så plis ha respekt for oss som ikke er flinke og vil lære:-) du er hjertelig velkommen i min passasjerstol for og gi meg en opplæring simen;-) hehe neida mener ikke alle de andre.. men var noen:) det går jo ann å begynne litt rolig hvis man ikke har helt kontroll.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 re: e30! hvis du mener jeg skal sitte og kjøre. og tenke på at åjh tenk om det plutselig spruter en sten på han der.. da tror jeg ikke det blir mye kjøring for mange.. men jeg respk dine meninger ikke noe i veien md det.. men di andre flagene det ene var faktisk for hu dama trodde jeg mista en hjulbolt når jeg passerte hu.. hvordan kan hu se det når jeg passerer i 180km/t da er det noe annet hu er ute etter som hu tydelig vis ikke tør og si... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Selvaag Hansen Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Kjekk filmsnutt Under heatet"alternativt"sporvalg var det gøy å se deg kjøre.Dette nevnte jeg også i artikkel jeg skrev fra treffet(fahrfreude 03.08 BMWCCN sitt medlemsblad). -Når noen svartflagges behøver ikke grunnen å være vedkommende`s kjøring. Svart flagg kan være at banemannskap ønsker å gi sjåføren VIKTIG informasjon. -Er kjøringen alt annet enn etter reglementet er det selvsagt svart flagg og ikke mere kjøring på banen. -Alternativt sporvalg,drifteheat,sladdeheat o.l. For første gang i BMWCCN sin banehistorie ble det arrangert alternativt sporvalg på ett av klubben sine hovedtreff.Det var første gang for oss som arrangør,vi gjorde selv nyttige erfaringer rundt dette. Neste gang blir det bedre! -Hovedtreffene til BMWCCN vil(med nåværende styre)fortsette å være for de som ønsker å kjøre selv på banen. Treffene skal gi medlemmene bedre forståelse rundt bilkjøring og forståelse for at det er fullt mulig å ha det gøy med bilen selv om det ikke er noen M-bil.Det er fullt mulig å ha det gøy å faktisk skremme seg selv og andre med de mindre motoriserte bilene. De som ønsker å bli underholdt med diverse show og lettkledde jenter må oppsøke andre steder. Muligens sært og kjedelig men vi er en bilklubb ingen aktør som skal tjene store summer med penger. Hvis noen ønsker endringer i hvordan treffene foregår er første steg å melde seg inn i BMWCCN sitt hovedstyre.Alle kan stille til valg,det kreves ingen kompetanse(akkurat som i politikken). Bare at du får nok stemmer på årsmøtet og blir valgt inn,en viss interesse for BMW er en fordel. I år er det mange ledig plasser i styret de som vil kan sende meg en e-post så formidler jeg det videre slik at dere blir kandidater til årsmøtet i mars. -Andre aktører betaler baneeier store summer for at sjåførene kan ligge bredt på treffene.Det gjør ikke BMWCCN derfor er det MYE strengere enn på enkelte andre treff. Dette til info for de som måtte lure. Sorry til trådstarter hvis det ble for"mye"moral i tråden min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 Kjekk filmsnutt Under heatet"alternativt"sporvalg var det gøy å se deg kjøre.Dette nevnte jeg også i artikkel jeg skrev fra treffet(fahrfreude 03.08 BMWCCN sitt medlemsblad). -Når noen svartflagges behøver ikke grunnen å være vedkommende`s kjøring. Svart flagg kan være at banemannskap ønsker å gi sjåføren VIKTIG informasjon. -Er kjøringen alt annet enn etter reglementet er det selvsagt svart flagg og ikke mere kjøring på banen. -Alternativt sporvalg,drifteheat,sladdeheat o.l. For første gang i BMWCCN sin banehistorie ble det arrangert alternativt sporvalg på ett av klubben sine hovedtreff.Det var første gang for oss som arrangør,vi gjorde selv nyttige erfaringer rundt dette. Neste gang blir det bedre! -Hovedtreffene til BMWCCN vil(med nåværende styre)fortsette å være for de som ønsker å kjøre selv på banen. Treffene skal gi medlemmene bedre forståelse rundt bilkjøring og forståelse for at det er fullt mulig å ha det gøy med bilen selv om det ikke er noen M-bil.Det er fullt mulig å ha det gøy å faktisk skremme seg selv og andre med de mindre motoriserte bilene. De som ønsker å bli underholdt med diverse show og lettkledde jenter må oppsøke andre steder. Muligens sært og kjedelig men vi er en bilklubb ingen aktør som skal tjene store summer med penger. Hvis noen ønsker endringer i hvordan treffene foregår er første steg å melde seg inn i BMWCCN sitt hovedstyre.Alle kan stille til valg,det kreves ingen kompetanse(akkurat som i politikken). Bare at du får nok stemmer på årsmøtet og blir valgt inn,en viss interesse for BMW er en fordel. I år er det mange ledig plasser i styret de som vil kan sende meg en e-post så formidler jeg det videre slik at dere blir kandidater til årsmøtet i mars. -Andre aktører betaler baneeier store summer for at sjåførene kan ligge bredt på treffene.Det gjør ikke BMWCCN derfor er det MYE strengere enn på enkelte andre treff. Dette til info for de som måtte lure. Sorry til trådstarter hvis det ble for"mye"moral i tråden din. tror jeg melder mg ut av den diskusjonen jeg så får de som vil se filmen se den.. men tror faktisk å få til litt mere sånn kjøring drar mere folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Selvaag Hansen Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Trådstarter,vet ikke om du ikke vil skjønne hva jeg skrev? Poenget med BMWCCN sine treff er IKKE å trekke mere publikum. Vi skal gi tilbud til de som selv ønsker å kjøre med sine egne biler. Ettersom flere medlemmer ønsket litt mere"action" på treffene til BMWCCN tok vi dette inn i programmet. Det ble ikke tatt med for å tilfredstille publikum eller trekke mere publikum til treffene.Det ble tatt med for at de som har behov for litt annet sporvalg skulle få leke seg innenfor BMWCCN sine regler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå