simen e30 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2009 enig med du oddis man ser faktisk det etter noen svinger.. er men helt på tryne til å kjøre så er det en advarsel.. men ser man at det er under kontroll så blir det noe helt annet lurer på hva de m3 og 318is kara (gjelder ikke alle) gjør hvis de er så uheldige å får en sladd??? man blir ikke god til å kjøre bil når man bare kjører runde på runde i samme fart hele tiden.. for da blir det ikke mye forandring!!! men er jo klart noen som skiller seg ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 lurer på hva de m3 og 318is kara (gjelder ikke alle) gjør hvis de er så uheldige å får en sladd??? man blir ikke god til å kjøre bil når man bare kjører runde på runde i samme fart hele tiden.. Mange av rundetidsjagerne (men ikke meg, jeg er håpløs) er nok bedre til å fange slædder enn du tror. Skal man kjøre fort så kjører man ikke rolig igjennom svingene, men halvveis sklir på alle hjulene og styrer mye med gassen. Til og med med F1-biler driver de og konstant korrigerer. Kanskje mange som synes rundetidskjøring er kjedelig rett og slett ikke kjører fort nok? Ellers plager det ikke meg at folk slædder litt, så lenge det gjøres kontrollert og helst ikke i nærheten av folk som prøver tyne ut den siste hundredelen. Dette med å røyklegge hele banen skjønner jeg dog ikke helt poenget med... er det noen over 12 som synes det fortsatt er kult...? Det største problemet med treff hvor det er drifting er at det blir så ufattelig mye drit på banen - alt fra gummirester til frontfangere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 jeg er over 12 å syns det er rått når feks vs røyklegger banen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Jeg synes også det er rått. Drifting med skikkelige vinkler, og røykskyer som du tror er tegna i animasjonprogram er rett og slett nydelig å se på! Lyden som bilene lager i fullt pådrag med full røykutvikling er SJELDEN noe kjedelig affære. Noen kommer til å hogge hodet av meg nå, men vil påstå drifting handler mer om feeling, og spor handler mer om koordinasjon. For sjåføren altså. I dealspor finner man bremsepunkter, gjør seg ferdig med bremsing, og deretter går over på gassinga. Det er mer "strukturert" og forutsigbart. Da man ligger helt på skrått i banen vet man aldri om det plutselig tar mer tak i asfalten, om du doserer motoren litt feil og må overkorrigere samtidig mens du må bremse inn sladden i større vinkel med venstrebenet. Ikkeno imot idealspor, det er kjempemoro det også, men jeg liker ikke måten mange undergraver sladding/drifting som om det skulle vært en underdanig sport/kjørestil. Dumt ikke Fredic Aasbøe var på BMWCCN under Vålertreffet i fjord. Da hadde han vaska bort mye fordommer om drifting. Han viser jo at S50B30 kan brukes på flere måter enn å klare 190 km/t på langstrekka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Jeg kan virkelig like å kjøre hardt for å satse på runde tider jeg,men vil også ha muligheten til å leke litt en gang i blandt også. Og som sagt,både rundetider og drifting krever sine skillz.I begge grener er timing meget viktig. Har ikke noe i mot dem som kjører rundetider,selv om jeg vil karakterisere meg selv som en "drifter",men at rundetidsjagerne har noe i mot driftere,det er jeg meget sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2009 moro blir det nok når asfalten kommer frem igen alikevel:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Januar 15, 2009 Share Skrevet Januar 15, 2009 Du utroli sprek bak rattet simen!! det må je bare si, og kjærre som funker viss det blir noe kjøring på tøråssjøen i helga så kommer jeg vel med 320n, pass opp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå