Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er enig med deg der:) må opp på 2,0 liters tallet eller mer for å leke litt:) Men E34 er jo litt tyngre da :roll: Men sånn er det 8)

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kjører E39 som første bil. jeg var heldig og fant en hvor selgeren slet litt med et lån (tror jeg) så jeg fikk den billig.

Hadde jeg skulle velge mellom E30 og E34 så hadde jeg valgt E34. Men skal innrømme jeg har en forkjærighet for 5-serie.

Uansett så tror jeg du blir fornøyd med en bmw. Det er flotte biler :D

Skrevet

bare hold deg unna kanalrust o.l. det er faen meg noe dritt som du aldri blir kvitt. du kan sveise så mye du vil, men etterhvert kommer det alltids lurende tilbake i sveisen..

så se ihvertfall skikkelig under bilen, spesiellt i hjulbuer, kanaler, rundt støtdemper tårn, under batteri, reservehjulsbrønn osv.

så lenge kaross er i orden er det ikke noe problem å koste på bilen noen kroner etterhvert som det blir aktuelt.

Skrevet

eg har 325ix som fyste bil :) e30 er berre ein drøm å kjøre :)

hadde eg vert deg ville eg godt for e30 320-325 ikkje under 320, må ha 6er`n :)

Skrevet

Det var e30 som appelerte hos meg og når jeg også skulle kjøpe meg min ørste bil, likte ikke e36 så godt egentlig.

Men nå som jeg har blitt helt BMW frelst så synes jeg e36en er en veldig fin, og e30 blir litt kjedelig i forhold når man er vandt til det mer moderne interiøret, servo, 24V sekser, bedre komfor, bedre kjøreegenskaper osv.

Men kan absolutt anbefale e30 som første bil, selvom du kansje får mer for pengene med en e34.

Den er tyngre men man må opp på 325/525 før det flytter litt på seg uansett så den store forskjellen er det ikke.

Kan kun tale for 320 e30, da det er kun det jeg har prøvd, det er en solid konstruksjon og tåler mye juling når den er driftsvarm.

Drikker masse bensin dog.

Min 328i e36 bruker mindre, så det er sagt.

Sjekk for rust rundt dører, skjermer og slikt.

Skrevet
Hehe, samme med min far. Viste han en E30 325, eneste han så på var hvor mange hk, så sa han: Nei. hehe

Menne min drøm er enten en E30 M3:D eller en E34 M5:D hehe

Like fine begge to:)

Unnskyld for at jeg lurer, men går du mekanisk?:P for hvis det kan du gjøre en god del av det kosmetiske på bilen selv, som sveising å sånn av kanaler:)

Jeg går Karosseri, lakk og skade :) Blir lærling til våren som bil-lakkerer :)

Far min sa til meg når vi prøvde en e30 318 at det var bare tull! Var jo ikke krefter i bilen engang, måtte kjøpe meg 320 eller større :D

Men e30 er kjempe førstebil!

Ja, det var det jeg tenkte :)

jeg ville nok satsa på en E30 325, evt 320. morsom liten bil med rikelig med maskin. flotte å se på er de og. ;)

E34 er jo og et alternativ, men det blir jo en vurderingssak for deg. den er jo en større og "nyere" bil. og kanskje litt mindre sjangs for at en gammal 520 er rævkjørt. ;) mye bil for penga!

Sant det :) Jeg kan holde øya oppe for noen 5-serier da : )

Skrevet
Det var e30 som appelerte hos meg og når jeg også skulle kjøpe meg min ørste bil, likte ikke e36 så godt egentlig.

Men nå som jeg har blitt helt BMW frelst så synes jeg e36en er en veldig fin, og e30 blir litt kjedelig i forhold når man er vandt til det mer moderne interiøret, servo, 24V sekser, bedre komfor, bedre kjøreegenskaper osv.

Men kan absolutt anbefale e30 som første bil, selvom du kansje får mer for pengene med en e34.

Den er tyngre men man må opp på 325/525 før det flytter litt på seg uansett så den store forskjellen er det ikke.

Kan kun tale for 320 e30, da det er kun det jeg har prøvd, det er en solid konstruksjon og tåler mye juling når den er driftsvarm.

Drikker masse bensin dog.

Min 328i e36 bruker mindre, så det er sagt.

Sjekk for rust rundt dører, skjermer og slikt.

Okei, takker for svaret :)

Skrevet

E34 er vel som de andre her sier kanskje mest bil for pengene. Men det er kanskje ikke mange som er er strøkne til den prisklassen(?). Jeg ville kanskje satset på en fin E30 318is eller 320i, tror du får en helt standard 320i til den prisen som er i grei stand.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2061297

(Kan kanskje se ut som om det er en bulk på siden på bildene uten at jeg skal si det sikkert, var litt uklart, men om det ikke er det så så bilen i mine øyne veldig strøken ut)

Skrevet
E34 er vel som de andre her sier kanskje mest bil for pengene. Men det er kanskje ikke mange som er er strøkne til den prisklassen(?). Jeg ville kanskje satset på en fin E30 318is eller 320i, tror du får en helt standard 320i til den prisen som er i grei stand.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2061297

(Kan kanskje se ut som om det er en bulk på siden på bildene uten at jeg skal si det sikkert, var litt uklart, men om det ikke er det så så bilen i mine øyne veldig strøken ut)

Hvordan stand vil du si at de er ? Om jeg betaler 20.000 for en E30. Hva kan jeg forvente meg ?

Skrevet

Om du går opp i pris til 20-30K så så skal du vel som sagt få en fin e30 ja, jeg betalte ca 10K for min med noe feil, byttet bremserør og bremse-skiver, samt pusset opp bakenden.

Så jo værtfall grei ut utvendig den der da.

Skrevet

Hvordan stand vil du si at de er ? Om jeg betaler 20.000 for en E30. Hva kan jeg forvente meg ?

Vel nå skal ikke jeg påstå så veldig mye, men hvis du ser litt rundt på autodb og finn.no så ser du at de mest strøkne 320i ligger i klassen 30000 ++ De som kanskje ser strøkne ut og er billige har kanskje gått veldig langt og har en del feil, ikke at den har gått langt betyr noe særlig om den er tatt godt vare på :-) Men så spørs det om den har blitt brukt som herjebil eller som fremkomstmiddel. Du må nesten bare undersøke litt på finn og autodb, og derfra se hva du finner. Du kan kanskje være heldig og komme over en strøken en, e30'r kommer og går hele tiden på disse sidene.

Så spørs det igjen om du vil gjøre noe selv med bilen, altså fikse den litt opp, eller om du helst vil slippe dette og finne en som er i fin og god stand.

Skrevet

min førstebil blir en 525i noe jeg ikke kan klage på ihvertfall ! sto i 30 høvdinger,u omregistrering + skilter, fikk pruta ned til 25 med omregistrering og skilter, er virekelig fornøyd med bilen, ja den har gått endel, men den var så og si rustfri, kosmetisk så er det langt ifra en perle, men dette er jo ting som eg kjekt og puttle med litt av og til. Av rust har jeg funnet litt rundt bensinlokket, under og i skjermer er det ikke antydning til rust, panseret er sprukket i lakken, men ellers er dette en herlig bil. :)

lykke til med bilkjøpet !

Skrevet
Om du går opp i pris til 20-30K så så skal du vel som sagt få en fin e30 ja, jeg betalte ca 10K for min med noe feil, byttet bremserør og bremse-skiver, samt pusset opp bakenden.

Så jo værtfall grei ut utvendig den der da.

Ja, jeg er mere dårlig når det gjelder mekanisk! Men, jeg kan litt :)

Er vel en fordel vist du får tak i en e30 som er fra 88 og oppåver;)

Noe spesiell grunn til det?

Vel nå skal ikke jeg påstå så veldig mye, men hvis du ser litt rundt på autodb og finn.no så ser du at de mest strøkne 320i ligger i klassen 30000 ++ De som kanskje ser strøkne ut og er billige har kanskje gått veldig langt og har en del feil, ikke at den har gått langt betyr noe særlig om den er tatt godt vare på :-) Men så spørs det om den har blitt brukt som herjebil eller som fremkomstmiddel. Du må nesten bare undersøke litt på finn og autodb, og derfra se hva du finner. Du kan kanskje være heldig og komme over en strøken en, e30'r kommer og går hele tiden på disse sidene.

Så spørs det igjen om du vil gjøre noe selv med bilen, altså fikse den litt opp, eller om du helst vil slippe dette og finne en som er i fin og god stand.

Jeg driver å styrer med sparkling, pussing og lakk om dagene da :) så noe kosmetikkfeil har vell ikke så mye å si. Jeg er mest interissert i en motor som er i god stand!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...