montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 315 er jo helt greit for 250hk. hva turbotrykk kjører du? har du luftmengdemåler, med flapp inni? org motor med bare slengt på turbokit? har du bensintrykksmåler i motorrom? kan du justere trykket på btr? dette er litt viktig å ha, for da har du litt mer kontroll på hvor mye bensin den får. du sier den fikk for mye bensin med dem dysene, hvorti får den for mye? Edit: jeg kan ikke så mye om denne type motor, er det map sensor på disse typer motor? om det er det, så liker ikke den overtrykk, da må den lures på en eller annen måte. kjører med ca 3.5 bars bensintrykk. justerbart! skal prøve å ladde 0.8 bar, nå kutter det på 0.5 bar. ca4000omdr. orginal motor ellers, men vil ikke si at kittet er slengt ned i motorrommet lmm med flapp? Er vel ikke nå mapsensor..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 315 er jo helt greit for 250hk. hva turbotrykk kjører du? har du luftmengdemåler, med flapp inni? org motor med bare slengt på turbokit? har du bensintrykksmåler i motorrom? kan du justere trykket på btr? dette er litt viktig å ha, for da har du litt mer kontroll på hvor mye bensin den får. du sier den fikk for mye bensin med dem dysene, hvorti får den for mye? Edit: jeg kan ikke så mye om denne type motor, er det map sensor på disse typer motor? om det er det, så liker ikke den overtrykk, da må den lures på en eller annen måte. Får for mye med kjøring uten trykk, var litt redd for å ødelegge noe, så jeg prøvde ikke å mate på så jeg fikk trykk. hadde sikkert gådd bra når trykket hadde kommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 prøv å skru ned bensintrykket til 2.7 bar... ikke ta det så negativt når jeg sier slengt nedi hehe.. du skulle aplosutt hatt en bredbåndslambda. anbefaler innovative eller AEM. begge er relativt billige. komplett AEM fåes hos www.turbofun.no til rett under 2500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 ja har planer om å kjøpe bredbanslamda. Er så mye å velge mellom, men blir sikkert å kjøpe hos turbofun. Men hvordan er det å koble en sånn. jeg har jo 2 lamdasonder på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 den er relativt lett å kople opp. hvorfor har du 2? det følger med en sveise nippel som må sveises inn med en viss avstand fra turbo. så skal den igrunn bare ha jord og tenning strøm mener eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 jeg prøvde å gå ned på bensintrykket med 315cc dysene, var helt nede på 1.5 bar uten at det hjalp. gikk bare så hvidt på tomgang, kvaltes når jeg rørte gassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 er jo to manifoiler orginalt, en i hver. jeg satte begge inn i downpipen. Så bredbandslamdaen skal ikke kobles til hjernen, eller hvor nå lamdasondene er koblet til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 har foresten en prosjekttråd som heter 320 e36 turbo, hvis det er av intresse:) Å takk for innspill og svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 sier noe der. bredbåndslambda har egen monitor, slik du kan se hva den viser, om du ser på dette bildet, så er den i midten oppe, det er BBL. den viser hva afr er i tall, samt den lyser rundt i den halvbuen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 åsså en annen ting. skal kjøpe meg megasquirt etterhvert, å en bredbands skal jo kunne kobles opp mot den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 min har ledniger til det, så det skal gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 min har ledniger til det, så det skal gå bra. Har du AEM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 Har analog utgang så du kan koble den opp mot sprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 har ikke AEM nei, en kompis har AEM.. send mail til turbofun og spør. han pleier å være kjapp med svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 skal gjøre det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå