OLEZZ Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Bilen min skulle vært på eu kontroll 31 okt, men har ikke fått den igjennom før nå. Den skal etterkontrolleres nå til mandag. Er det slik at jeg må betale årsavgift for å bruke den nå? Greia er at jeg ikke har fått innvilget omregistrering på bilen fordi jeg måtte ha eu kontroll for å få gjort det. Slik som jeg ser det, må jeg vise godkjent eu kontroll, betalt omreg, og betalt årsavgift for å få brukt bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Du må jo ha betalt årsavgift og ha bilen eu-godkjent for å bruke den. Du skriver du må betale om.reg, er ikke bilen din? Eller har du ikke betalt den etter at du fikk den, hvis ikke må du betale det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 Årsavgiften er betalt for 2008, men årsavgiften for inneværende år (09), pleier jo ikke å komme før i mars? Har betalt omreg, men jeg har ikke fått vist det på biltilsynet da jeg måtte ha godkjent eu kontroll for å få den omregistrert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Å ja sånn og forstå. Da er det greit da. Den nye kommer i mars for 2009. Da er det bare og eu-godkjenne for å kjøre bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 Hmm. Ok. Det jeg har fått høre er at man må betale årsavgift nå, ettersom jeg ikke fikk den omregistrert før den 31. des. Litt kinkig situasjon egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Det kan jo hende, men spiller jo ingen rolle om du betaler den nå eller i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 mtp at jeg ikke har råd til det akkurat nå så. men men. Jeg er ikke helt sikker selv. Får undersøke litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Synes det hørtes litt rart ut, men ingen ting overrasker når det gjelder biltilsynet. Har du hørt med de eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Årsavgifta kommer til den som står registrert som eier 1.1.09. Noen som vet hva som kreves for å få ut skiltene når man har levert de inn for oppbevaring? Må man betale årsavgift, forsikring, EU.kontroll osv eller bare levere den lille lappen man får utlevert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2009 du må hente skilta innen 6mnd, etter det blir de makulerte, og du må betale for nye skilter. 600kr eller noe. Ellers er jeg ikke sikker på det med årsavgift, eukontroll osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 nå koster d 100 kr å få nye skilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Hva? Koster det 100kr for nye skilt? Da skal jeg jammen meg dra på biltilsynet på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Da har de satt ned prisen nå nettopp. Jeg var på biltilsynet på risløkka og byttet ut gammel skilttype med ny type på faren min sin bil. Det var i oktober da kostet det 446,- for ett par. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Årets skilter er i plast. Sikkert ekstra sprø type som sprekker lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Årets skilter er i plast. Sikkert ekstra sprø type som sprekker lett noen som har bilde av de "nye"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå