E30_325 Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 Korleis vill motoren oppføre seg vis gasspjeld sensoren er gåen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Januar 9, 2009 Share Skrevet Januar 9, 2009 På min så "kuttet" den på en måte. Jeg ligger f.eks i 80 km/t med gasspedalen i samme posisjon hele tiden... så er det akkurat som om du slipper pedalen litt uten at du gjør det. Skjedde ihvertfall med meg noen ganger. Tok en diagnose og valve throttle sensor kom opp som feilmelding. Fikk slettet den og hendte vel det samme 1 gang til. Men nå har det ikke skjedd på leeenge. Får håpe du ikke må bytte hele gasspjeldet. På min motor så er det ikke mulig å kun bytte sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_325 Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2009 På min så "kuttet" den på en måte. Jeg ligger f.eks i 80 km/t med gasspedalen i samme posisjon hele tiden... så er det akkurat som om du slipper pedalen litt uten at du gjør det. Skjedde ihvertfall med meg noen ganger. Tok en diagnose og valve throttle sensor kom opp som feilmelding. Fikk slettet den og hendte vel det samme 1 gang til. Men nå har det ikke skjedd på leeenge.Får håpe du ikke må bytte hele gasspjeldet. På min motor så er det ikke mulig å kun bytte sensor. Takk for bra svar.. bilen min henger seg opp på turtall.. tenker det kan vere den sensoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 11, 2009 Share Skrevet Januar 11, 2009 Takk for bra svar.. bilen min henger seg opp på turtall.. tenker det kan vere den sensoren er det slik at når du skal akslerere, og gjerne ikke girer før du bikker 5-6000rpm, og når du tråkker inn cluthc og skal gire, så ligger turtallet fortsatt oppe på 5-6000rpm? det vil liksom ikke "roe" ned med det første? send meg PM om du finner ut hva feilen er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå