Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

11 cm regel må være det dummeste jeg noen gang har hørt! Hvordan, som sjøbuse sier, skal sportsbiler bli godkjent?

Så, vist noen importerer en Corvette, så er den ikke godkjent? :P

Heia Norge!!

Skrevet

Andre regler gjelder nok mest sannsynlig for biler som originalt er lavere enn 11cm.

Er på jobb idag. Skal, hvis jeg får tid, prøve å finne paragrafene hvor dette står.

Skrevet

Dette må jo selvsagt være en ny regel som er tilpasset den norske veistandarden.

Norge AS har jo gitt opp å vedlikeholde veiene for lenge siden, og dermed så er det vi som bileiere som må tilpasse oss veistandarden...ved hjelp av lover, regler og et straffesystem :evil:

Skrevet
Dette må jo selvsagt være en ny regel som er tilpasset den norske veistandarden.

Norge AS har jo gitt opp å vedlikeholde veiene for lenge siden, og dermed så er det vi som bileiere som må tilpasse oss veistandarden...ved hjelp av lover, regler og et straffesystem :evil:

ikkje lenge før vi må innvistere i svevebil då :?

Skrevet

den mest trafikkerte veien her i området er så nedslitt nå, så hvis man senker bilen under 11 cm, vil framfanger ta ned i asfalten når man kjører i kjøresporene...

du kan se forrige lag asfalt i kjøresporene. Er vel snart igjennom det også..

HEIA NORGE :)

Skrevet

Vi får kjøpe X5 alle sammen og se hvordan pipa låter da! Erik Solheim stryker vel med.

Grattis med hyggeligmøte med biltilsynet. Jeg var ikke fult så heldig. Idioten tok full teknisk kontroll og jeg reiste uten godkjent senk og mangellapp på bærkuler og håndbrekk. Det viste seg at kontrolløren ikke skjønte TÜV papirene. Dro tilbake og lærte de å gjøre jobben sin så ble bilen godkjent. De slettet også mangellappen siden bilen alikevel måtte eu godkjennes om en mnd.

Skrevet

såvidt jeg husker så er det vell sånn at en imaginær fartshump som er 11cm på det høyeste og 80 eller 100cm lang. bilen skal klare å kjøre over den, dvs rett ved hula kan den være lavere, men midt under bilen må den være 11cm

dette står i reglene men gidder ikke lete (les husker ikke adressen til der det står :P),noen andre som gidder kanskje hehe :P?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...