S.Arnesen Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Hva skjer her om dagen da? hva mangler for å få på m3 kassa? kan ikke kjøre rundt med den grøten du har nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 Har alt av deler. Har en kar som gjør alt av mekk på bilen min. Så venter egentlig bare på han. Det som må fikses er. 1. Gamle kassa, mellom akslingen og diffen må ut. 2. Bytte final gear ratio i diffen. 3. Sette i m3 kassa 4. Montere ny giroverføring (den er plassert på annet sted på nye kassa) 5. Montere mellomakslingen og diffen. 6. Bytte en skifte gaffel gjennom baklokket på den gamle kassa. Har satt meg selv som mål å få alt fikset før omlakkeringen 10. mai. Er egentlig det økonomiske det står på. Jobber allerede 300 timer hver eneste måned. Så prøver å få endene til å møtes. Er ferdig med billånet om 2 måneder. Det skal bli deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Har alt av deler.Har en kar som gjør alt av mekk på bilen min. Så venter egentlig bare på han. Det som må fikses er. 1. Gamle kassa, mellom akslingen og diffen må ut. 2. Bytte final gear ratio i diffen. 3. Sette i m3 kassa 4. Montere ny giroverføring (den er plassert på annet sted på nye kassa) 5. Montere mellomakslingen og diffen. 6. Bytte en skifte gaffel gjennom baklokket på den gamle kassa. Har satt meg selv som mål å få alt fikset før omlakkeringen 10.mai Grei liste det der. Blir nok ett bra resultat også Er egentlig det økonomiske det står på. Jobber allerede 300 timer hver eneste måned. Så prøver å få endene til å møtes. Er ferdig med billånet om 2 måneder. Det skal bli deilig. Temmelig imponert over innsatsen din stå på sjef Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Tenkte jeg skulle oppdatere denne litt Har gått til innkjøp av CSL bakluke, med elendig passform. Skal mest sannsynelig til lakkering før helga. Men siden jeg ikke bruker denne bilen om vinteren så haster det ikke Her er et bilde av 330'n tatt hos Øyvinds dekk i Oslo Skal også til ESS i Januar og få på steg 3 og litt annet snask Håper på å benke 500hk+ på navet Skal legge ut målingene når den tid kommer. Har enda ikke fått på M3 girkassa, men har alle delene så det blir gjort iløpet av vinteren. Skal også få på nesten 4 (samme som e46 m3) utveksling på diffen. Har også supersprint eksosanlegg (uten kat aka straka rør) og grenrør. Så kommer den viktige spørsmålet. Hva slags emblem skal jeg ha bak på bagasjeluka? Blir enten 330 ci, 316 ci eller ingen ting. Håper noen har noen formeninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 28, 2009 Share Skrevet Oktober 28, 2009 316 ci synes jeg fortsatt du skal ha da det liksom er litt "din greie" nå. Tøft er det også, når den går som et uvær! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Oktober 28, 2009 Share Skrevet Oktober 28, 2009 316ci =D helt klart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 518CI da blir nok noen litt forvirra tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 riktig innstilling, mest mulig hestekrefter.. dette blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 veldig feit bil!=) Lurer på hva skal du gjøre for å få dene effekten, åssen kompressor har du, mye skal du lade? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Takker for alle tilbakemeld! Skal lade ca 1,2 bar. Har en 1,6 liter "twin screw" Lysholm kompressor (maks ladetrykk på denne er 2.2 bar ) Tenker nok at jeg fortsetter med 316ci merket bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 oki, nye stempler å råder da eller? Lader selv 1bar på en 3.2 m52 med vortech compressor. Mange hk klarer lysholmen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Ja nye råder og stempler. Er det TX fra ESS? Hvor mye hester har du da? Kan tenke meg at skruv kompressoren klarer å dytte en god del mer luft. Aner ikke hvor mange hester den klarer. Så en film av en som har over 1000hk med en lysholm kompressor. Men usikkert om det var samme lysholm kopressor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Det er vortech v2 ett ess kit orginalt ja. Den skal levere litt over 600. Har 3.. på hjula i ppf sin benk , men hadde samme effekt på 0,5 bar som på 1 , så det er noe som bremser ett sted, kanskje kam instilling. e39 m5 bremser 300 i samme benk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Den benken hørtes "streng" ut thomas_ja. Gleder meg sykt til å se hva jeg lander på. riktig innstilling, mest mulig hestekrefter.. dette blir bra. Vel målet er ikke å få flest mulig hestekrefter. Da hadde jeg valgt et annet utgangspunkt. Målet er å ha en driftsikker bil, med masse hester og gode kjøreegenskaper. Vil ha en bil som jeg kan kjøre på langturer med, som jeg kan ta med på rudskogen og kjøre sporvalg. Ta den inn i depoet og kjøre et heat med drifting også. For så å kjøre bilen hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Blir spennende å følge med , lykke til=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå