Gå til innhold

Godkjenning av senk


 Share

Anbefalte innlegg

Skal til biltilsynet på onsdag å lurer på hvordan reglene ang senk er :)

Har tuv papirer

Har hjulstillingspapirer

Dette er da ett coiloversett til e34, hva er regelen for minimum bakkeklaring? Er det noen regler for klaring til hjulbuer, fjørbein fra dekket ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekke skal vel ikke ta i skjermen på noe vis. og du skal vel ha 11cm bakkeklaring på fastmontert stål (travers, bunnpanne og lignende). ellers så må du jo ha tuv og hjulstillings pappirer. husk på at di kan gå over bilen og sjekke andre feil når du er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på biltilsyn for godkjenning av senk 2 ganger. Første gangen tok de ikke bilen inni hallen engang! Kika på papira på senkesettet, så på lysjusteringa. OK sa han. gikk inn å skrev ut nytt vognkort.

Andre gangen kom jeg rett ifra Eu-kontroll(Hall time!) Da vart det full sjekk av hele bilen!

Fikk faktisk skryt for meget velholdt bil ;)

Så hva de finner på når du kommer er nok ganske tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at alt er i orden, da jeg fikk senkesettet mitt godkjent på min forige bil fikk jeg mangel lapp på uorg eksos og streamer i frontrute, selvsakt bare mindre ting men jeg måtte faktisk til et biltilsyn for godkjenning igjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vist dem finner på å gå over bilen og mot formodning finner noe så kan jeg bare ta etterkontrollen for eu kontroll hos dem i samme slengen som jeg må inn dit å vise bilen på nytt uansett da ? :) litt dumt jeg har bestilt ny eu kontroll på torsdag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg godkjente E36 320'en min trengte jeg bare tuv-papirer og 4-hjulskontrollen.

Etter kontrolløren hadde sett over fjærene (sjekker serie.nr og tykkelse på fjærene) tok han seg en kjøretur for å sjekke om dekkene subbet eller om der kom lyder som tyder på at det ikke er skikkelig montert.

Han målte ikke høyden på bilen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge gangene jeg har godkjent senkesett, har de sjekka antall runder, farge, og nummer på fjørene.

aldri vært snakk om minimumshøyde, lyktejustering el.l

synes dog at det er litt meningsløst å først betale for kontroll av senkesett, så for etterkontroll (PKK) når jeg bare hadde feil på senkesett..

jeg hadde og vinterdekk på, så det ble ikke snakk om noe subbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom hvem du treffer på skjønner jeg. Jeg viste senk og felger på min e30 320i som hadde en m30b32 under panseret. Han åpnet ikke panseret en gang.

Han spurte meg litt om effekt å sånn, men jeg sa jeg hadde effektanlegg fra 325i påmontert.

Reglene om markfrigang fortalte han til meg var 8cm på gummi/plastlepper og 11 cm på glassfiber/stållepper. Han snakket bare om fronten og ikke under bilen.

De er jo bare mennesker disse folkene også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På etterkontroll etter du har vært å godkjent senk på B.t.? Det skal vell neppe være nødvendig.

Anna enn senk du har fått feil på da?

Er det ikke sånn att vist du får feil på noe annet når du er der, så må du ettervise den på biltilsynet da? :)

er ikke så veldi bekymra da men :) regner med dem er folkelige dem også :) vist en ikke treffer på en som har bestemt seg for å finne feil koste hva det koster vil :P Jeg fjerna nå sotinga på siderutene framme å tok av spacere framme, samt skrudde bilen opp yttligere 1 cm framme så jeg fikk skikkelig klaring til fjørbeina der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...