tlovoll Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Jeg har en BMW 320 92 mod som har fått et problem med gearkassen. Alle gir virker helt fint bortsett når jeg setter den i andre gear, da skraper det. Går fint når jeg står stille. Hva kan være galt. Vil det lønne seg å reparere det? Eller skifte hele kassa. I så fall er det noen som vet hvor mye det vil koste
Bjørn 320 Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Eg er ingen ekspert, men slitte synkroniseringsringar? Ei løysning er dobbelclutching, men det er jo litt tungvindt i lengden...
tlovoll Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Skrevet Januar 11, 2009 Vil det bli veldig dyrt om et verksted skifter synk ringer tro?
S.Nilsen Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 du får sjekke det ut,og få en fast pris. jeg byttet clutch på verksted og det kom på 6000,-uten delene.
Fliid Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Mitt hodet vil ha det til og tro at det er mer kostbart å bytte synkringer på verksted enn å kjøpe en brukt girkasse for så og sette denne i.
Gjest Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 koster nok mellom 12- 20k og få byttet synkringer m deler..
Lars89 Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Overhaling hører fortida til hvis man ikke kan gjøre det selv eller det er veldig sjeldne/dyre deler. Bytt olje, den er sikkert ikke pen. Hvis det ikke hjelper bytter du kassa. Er sikkert mange her på forumet som har noe slengende
Hyggmaister Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Bare å begynne å dobbelclutche, du kommer sikkert til å bli en jækel på det
sporck88 Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 hehe... har akkurat den samme bilen og samme problemet! men trikset er og ikke kaste den i gir, bare la den skli forsiktig inn ;D
bad_ip Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Skraper det uansett? Om du fører den forsiktig i 2 gir.. skraper det da? Skraper det når oljen er god og varm?
sporck88 Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 det skraper hvis jeg har litt høyt turtall og bare kaster den i gir... det er selvfølgelig bedre når oljen er varm! men hvis jeg bare setter den forsiktig i gir så skraper det ikke... da kan jeg gire fra tredje til andre når jeg kjører i 60kmt uten at det skraper... så er no galt med synkroniseringen har jeg fått høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå