chevy8 Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 heisann har en bmw 535 som er i rimelig bra stand, ting som er "galt" med bilen er. bakstillinga (spinner bare på 1 hjul, klarer ikke spinne runninger) radiator/kjølesystem noe lurium med starter/elektrisk/motor.. hanskerom giring(vanskelig) e ja, skal vi begynne på topp da. altså..en 535 skal jo kunne spinne runninger, rimelig greit? ikke sant det klarer den ikke da den bare tar på et bakhjul så det blir liksom bare svingerunninger, og det er ikke kult! er det noe galt med diffen min eller må eg skaffe en annen fordi min er kjipeste typen eller noe? har en diffet 535 bakaksling, men den hører til automat bil og min er manuell, om dettte har noe å si ? når eg mater på og tyner den ut på 1 gir og skal røske den i 2 gir, så "stopper" ett eller annet med så eg ikkje får den smukk i 2 gir, får den liksom bare litt men ikke skikkelig, men om eg lurer litt med den så får eg den inn i gir. dette er ikke kult når man tester 0-100...bruker jo halve tiden på å få den i 2 gir. resten av de andre girene er veldig greie forsåvidt, men girkulen/spaken har også myyye "dødgang" som på et bilratt. kan bevege mye sidelengs for eks uten at det har noe å si, dette er ikke kult og kunne tenkt å gjøre noe med det kjøling: når bilen står på tomgang så holder den tempen fin og når eg kjører også, men om eg parkerer bilen og lar den stå i 2-3-4+ timer og setter meg inn igjen for å kjøre, da går bilen veldig varmt...altså nesten i det røde på måleren inne i bilen, selv om eg kjører 60++kmt osv og det kommer ikke varme i varmeapparatet.. stopper eg opp og fyller på vann og sånnt så funker alt som før igjen, men om eg parkerer bilen på nytt er det samme greien neste gang eg skal kjøre!!!!!!!! hjelp!!! Vi stoppet innom florvåg pizza for å spise middag, og etter det kom vi ut for å kjøre videre, da ville ikke bilen starte, altså starteren slår ikke inn engang, vrir om nøkkelen, men ingenting skjer venter 5-10-15 minutter og prøver igjen, da funker alt fint som bare det...hmmmmm? har skjedd 2 ganger. hva F***? angående hanskerom så detter hele jekla greien ned om eg åpner det, sikkert lett å fikse? har ikke sett så mye på det enda håper noen kan komme med nyttig info og tips til meg her mvh kristian
Slatan Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Sveis sperre om det er så viktig for deg å spinne rundt. Usikkert på det med giringa. Prøv å lufte kjølesystemet og se om det bedrer seg da? Dårlig kontakt på starteren?
TorErling Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 kan være startsperren som kicker inn da? Husker handskerommet på min E34 var ganske dritt og.. Det skal være to tau eller "dempere" som hindrer den fra å ramle ned, er de vekke?
chevy8 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 Sveis sperre om det er så viktig for deg å spinne rundt.Usikkert på det med giringa. Prøv å lufte kjølesystemet og se om det bedrer seg da? Dårlig kontakt på starteren? er ikke SÅ viktig å spinne rundt, men når man bare har grep på 1 dekk i stede for 2 så mister man litt feste ved rivstart osv også! er også greit å kunne spinne rundt/sidelengs på parkeringsplasser/bondelandet osv tror sveis av sperr er utelukket, da eg har planer om å faktsik kjøre rundt i rundkjøringer osv uten å ligge sidelengs liksom. angående lufting av systemet, er det ikke en lufteskrue en plass eller noe ?på 535 e34n så er vannpåfyllinga ved torpedoveggen, og ikke framme ved radiatoren. evt framgangsmåte for å få luftet systemet skikkelig? kan være dårlig kontakt på starteren ? men prøvde mangen ganger og starte den uten hell...gikk ut av bilen og surra rundt i 10 minutt eller noe...prøvde igjen, så var den go som gull. er ikke noe som går seg varmt og trenger å roe seg ned litt eller noe i den dur?
chevy8 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 kan være startsperren som kicker inn da? Husker handskerommet på min E34 var ganske dritt og.. Det skal være to tau eller "dempere" som hindrer den fra å ramle ned, er de vekke? ossen funker startsperren på e34 1991 535i ? prøvde å låse bilen og låse opp igjen uten hell. hanskerommet har eg ikkje sett så mye på annet enn at hele greia detter ut om eg åpner den
TorErling Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 kan være startsperren som kicker inn da? Husker handskerommet på min E34 var ganske dritt og.. Det skal være to tau eller "dempere" som hindrer den fra å ramle ned, er de vekke? ossen funker startsperren på e34 1991 535i ? prøvde å låse bilen og låse opp igjen uten hell. hanskerommet har eg ikkje sett så mye på annet enn at hele greia detter ut om eg åpner den Vet ikke helt hvordan den fungerer, er vel en mikrochip i nøkkelen .. En gang så klikket det litt for startsperren på E39'en, og da gikk ikke starteren rundt, og bilen "dauet" når jeg dro rundt tenningen, men da låste jeg bare bilen og åpnet igjen.. så funket den fint..
nimitz Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Det virker som du er en skikkelig "bildødare" Du skulle vel helst ha kjørt tanks.
Ivanrogov Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Nå har jeg enda en på listen over hvem jeg ikke skal kjøpe bil av. Genialt at dere sier ifra selv
BmwKlovn Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Luftenippel ser du vel på termostathuset i framkant av motoren der du ser vannslangene går inn på motoren. Sett den i en bratt helling med nesa oppover, fyll på og luft!
chevy8 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 Det virker som du er en skikkelig "bildødare" Du skulle vel helst ha kjørt tanks. hæ ?
chevy8 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 Luftenippel ser du vel på termostathuset i framkant av motoren der du ser vannslangene går inn på motoren.Sett den i en bratt helling med nesa oppover, fyll på og luft! okei skal prøve på det! takk for seriøst svar
chevy8 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 Nå har jeg enda en på listen over hvem jeg ikke skal kjøpe bil av. Genialt at dere sier ifra selv så flott for deg da
///FredriK.S Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Hva vil det egentlig si å ha sveisa sperre?
Simpel Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Angående dette hanskerommet, er det sånn at det detter av i bakkant? Da er det to klips der du må klemme på plass, du ser det hvis du stikker hodet oppunder og har en lommelykt.
Hoem Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Differensialen er sveiset slik at begge hjulene går like fort rundt, dvs. 100% lås og dermed vil bakhjulene gå likt;]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå