Fashionman Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Enkelte ganger når jeg skal kjøre ut fra et kryss etc, er den så treg på andregiret. Når en Civic dra ifra meg på andregiret med en 1,4 liter blir jeg ARGH. Jeg har jo 170 hk. I tilegg, så om bilen står på tomgang i kanskje 15 min stopper den. Takker for svar.. Skal på Bavaria på torsdag for å ta diagnose på den. men kan dette være en kostbar ting? eventuelt en som kan ordne det om jeg skriver feilene her. Første mann til mølla GET THE CASH!
korny Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 mener min er i orden, men den drar ikke "skinnet av pølsa" for og si det slik ut av kryss.
zH- Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 i og med at andregiret tar deg fra 0-120 ca så tar det litt tid Tar det i min å, så vil du akse fort må du bare ta den i 1. i manuelt, å akse derifra. Går mye fortere da
B m w 5 2 5 i Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Har du samme settingen i 80km/t er situasjonen plutselig en helt annen Dette er ikke biler som er bygd for bykjøring, de skal ha fri fart! Det er da de virkelig våkner til liv !
korny Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 sant nok, er litt mer pulver der oppe, kommer vel av den nedstrupinga i spjeld\innsuget, er sugen på og bytte,men folk sier ikke momentet blir det samme og dette går utover girkassen, men hva vet eg?
Fashionman Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 Awww så flott. er ikke bare jeg som har klikka, og at jeg trudde: Kan da vel ikke stemme at bilen min kan akkse så dårlig på annet gir. Men da henger jeg litt mer med. Når jeg hører andre har samme greia. problemet er ikke der i 80 km/t, og manuellen på 1gir er selvfølgelig en fordel om man ikke vil ha busete civicer, og escort oppi ræva blinkenes og tutenes pga min blytunge touring som bare er litt prippen på andre giret. Da er det problemet avklart. " Thanks " men over til noe helt annet: Det er enkelte ganger jeg kjører, hvor plutselig bilen gir en sånn rar liten " nøkk " akkuratt som den girer feil på en måte, ikke at den nødvendigvis gjør det, men hva i all verden kan det være. Folk snakker om at det kan være Hardikoblingen som er gåen. Men tviler på gitt, da ville vil bilen fjusket konstant. men den gjør ikke det, er bare sånn ørsmå nøkk i ny og ned. Noen ganger er de litt kraftigere. Forbanna ubehagelig! Strekker opp pekefingeren å søker den rette mann for dette svar: Korny zh- B m w 5 2 5 i godt svart, men tar dere siste fråga?
Haug530D Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 sant nok, er litt mer pulver der oppe, kommer vel av den nedstrupinga i spjeld\innsuget,er sugen på og bytte,men folk sier ikke momentet blir det samme og dette går utover girkassen, men hva vet eg? Merker lite å ingenting av at noe moment forsvinner, men nå har jeg skiftet manifold og bort opp gasspjeldet i tilegg, greier fint å ligge i 80km/t og rundt 2000rpm i 5 giret oppover Bømlafjord tunellen og den er bratt og lang.
korny Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 sant nok, er litt mer pulver der oppe, kommer vel av den nedstrupinga i spjeld\innsuget,er sugen på og bytte,men folk sier ikke momentet blir det samme og dette går utover girkassen, men hva vet eg? Merker lite å ingenting av at noe moment forsvinner, men nå har jeg skiftet manifold og bort opp gasspjeldet i tilegg, greier fint å ligge i 80km/t og rundt 2000rpm i 5 giret oppover Bømlafjord tunellen og den er bratt og lang. var det vits? ble den sterkere og verd jobben? har alt, men føler en skal surre noen timer der nede før en kan si seg ferdig...
korny Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Fashionman, du skriver at den stopper på tomgang etter 15min i første post, og den nykker, dette er litt luftmassemåler symptomer, er også ganske enig med at det ikke er hardykobling, om den så hadde dette våre konstant, ta en diagnose test, koster ikke allverdens og den vil jo avdekke alvorlige feil. fruen har en 406 som ikke klarte og gå på tomgang, var nede og tok en diagnose, og de konstaterte det ikke var noe galt,men etter det har den gått på tomgang...
zH- Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 kan også være veiv/kam sensor. Har de samme symptomene på min hvis jeg står mye på tomgang/køkjøring. Stopper av og til hvis den står i drive, men har aldrig stoppet i fri.
Fashionman Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Flotte greier. Nå i det siste har den vært snill gutt å ikke nøkket. Jeg gir en ekstra PUNCH på gassen når jeg starter den. Da er den snill gutt, og går klokkereint. Men kjedelig å ha det i bakhue at det er en liten feil. Bilen skal jo helst være feilfri... Men bra at gutta har snøring. Jeg tar en diagnose på den, og kommer tilbake med svar når dette er iboks. So long, thanks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå