KirbyM Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Hei, Kjøpte meg nettopp en Sedan E60 - 2006 modell, og har satt på 19" 245/40 dekk for vinteren. Kunne dog fortsatt tenkt meg denne noe lavere siden det ikke er en sports utgave men, tror en rundt 30mm burde være tilstrekkelig. Så da har man to valg såvidt jeg forstår: 1. kjøpe kun fjærer og mose orginale dempere. 2. Kjøpe ett coilover kit eller lignende sett komplett med dempere. Ettersom jeg er litt usikker på resultat kunne jeg godt tenkt meg løsning nr. 1 i første omgang for å se hvordan det blir. Regner med noen har erfaring, og kanskje kan gi ett tips til hvor veien går herfra.. Kommer til å foreta fjær bytte på verksted siden jeg har blitt lat med årene.. Bør jeg velge annen senking forran kontra bak ? Leser at dette kan gi uønskede kjøreegenskaper.. Noen spesielle kit jeg bør ta en titt på ? Tar gjerne imot tips om leverandører/sjapper som kan levere.. Takker for gode svar..
B_K___ Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 www.raidopower.se Har noen billige coilovers til de fleste=)
Saltkjelen Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Du burde ta en titt på Hartge sine kit. Disse er knallgode, senker optimalt og ivaretar komforten i bilen. Jeg var veldig skeptisk til senkesettet når jeg handlet dette til min E61, men per dags dato angrer jeg ikke i det hele tatt. På min senker den 30mm foran også er den tatt ned på luftfjæringen bak med stag til nivåreguleringen. Strandveien Auto AS i Trondheim er offisiell Hartge importør til landet..
Bimmerlars Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Skal ikke være skadelig for demperene med 30mm senk. Artig triks å lure nivåreguleringa med staget
tomasb Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Skal ikke være skadelig for demperene med 30mm senk.Artig triks å lure nivåreguleringa med staget Hvor får man tak i desse staga? Kan man få de justerbare?
Saltkjelen Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Mine stag fulgte med i Hartge pakken. Dette er et stag som monteres fra nivåreguleringen til bærebroa. Når disse er montert senker bilen seg selv.
tomasb Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Er samme systemet på min, derfor eg lurte. Er jo 10 ganger lettere enn å senke elektronisk, som eg må få gjort på bavaria i tilfelle, og som di ska ha skjorta, bokseren og venstre arm for....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå