Øyvind Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Har tatt en diagnosetest på min E39 og finner feil på aircondition, feilkoden lyder som følger: 1 Temperature control wheel, right. Hva er dette, kan noen hjelpe meg??
Chris A Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Dette har jeg og, etter søk/leting på internett. Fant jeg ut at dette var utetemperatur måleren, tempmåler/sensor ved høyre hjul. Denne måleren ligger dær, bare å legge deg under å se. Ikke noe å bry seg om syns jeg, så lenge den indikerer noenlunde rett temperatur. Lykke til!
Øyvind Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 Hva, er det utetemperaturføleren den indikerer feil på? På feilkoden høres det ut som noe helt annet.... mulig disse tekstene med feilkoder er veldig dårlig formulert evt. oversatt... Skal sjekke om utetemperaturmåleren viser noenlunde korrekt i forhold til annen temperaturmåler...
Chris A Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hva, er det utetemperaturføleren den indikerer feil på? På feilkoden høres det ut som noe helt annet.... mulig disse tekstene med feilkoder er veldig dårlig formulert evt. oversatt...Skal sjekke om utetemperaturmåleren viser noenlunde korrekt i forhold til annen temperaturmåler... Det var det jeg konkluderte med, finner du ut noe annet. Let me know!
Fliid Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Temperatur kontroll, høyre hjul.. Må jo si at den var jo grei den oversetting carsoft har. Gir deg feil og i tilegg en beskrivelse på lokasjon.
Øyvind Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 Ok Hvis en flytter det kommaet slik du har gjort, blir det straks bedre...
Chris A Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Temperatur kontroll, høyre hjul..Må jo si at den var jo grei den oversetting carsoft har. Gir deg feil og i tilegg en beskrivelse på lokasjon. Sliter litt med å tolke dette, kanskje jeg tenker vanskelig? Hva mener du?
530diesel Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 her er det jeg fant om dette problemet, det tror jeg er mer rett en at det er uteføleren som gir feilkode. :I had the same problem on my E39, and it indicates an error on the right hand side temp control selector. I just removed the controlunit from the dashboard, opened it, vacuumed all the dust and wiped clean all accessible connectors. That sorted it... har samme i min bil..
Aquarius Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Har litt samme feilmelding på E46, men denne indikerer 1 Temperature selector wheel, right (Temperaturwählrad, rechts) Har også trodd at dette har noe med temp.velger rattet, men har ikke separat justering for høyre og venstre side. Kan det være at denne meldingen kommer opp fordi AC styreenheten standard har to innganger, men kun èn benyttes på manuell klima?
Scampi Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Forøvrig er vel tempsensor ved venstre hjul til varme på speil og spylerdyser, og sensoren ved venstre hjul til utetemp-displayet. Er iallefall sånn på E36, trodde jeg.
Chris A Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Har litt samme feilmelding på E46, men denne indikerer1 Temperature selector wheel, right (Temperaturwählrad, rechts) Har også trodd at dette har noe med temp.velger rattet, men har ikke separat justering for høyre og venstre side. Kan det være at denne meldingen kommer opp fordi AC styreenheten standard har to innganger, men kun èn benyttes på manuell klima? Det høres heller ikke ulogisk ut. Bare å slette det, deretter kjøre AC, eller? Uansett tror jeg ikke det er en direkte feil?
Aquarius Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Har resatt feilkoden et antall ganger, men den dukker opp med en gang igjen. Skal se til helgen om jeg kan få koplet fra denne temperaturføleren foran ved hjulet. Kan jo hende det dukker opp noen flere koder som i det minste kan bekrefte eller elimenere feil på temp.føleren. Noen som vet om denne temp.føleren for klima, også innvirker på motorstyringen?
Chris A Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Det vil jeg anta, har du prøvd å kjøre live data fra carsoft? Da får du innsugsluft etc. så ja jeg tror du er inne på noe mht. lufttemp og motorstyring. Hold oss oppdatert:-)
labbetuss Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Har tatt en diagnosetest på min E39 og finner feil på aircondition, feilkoden lyder som følger:1 Temperature control wheel, right. Hva er dette, kan noen hjelpe meg?? Har kjørt carsoft-diagnose på tre forskjellige E39'er, og alle har kommet opp med denne feilmeldingen.. vet ikke om noe faktisk er galt eller om det bare er rusk i carsoft-softwaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå