Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp bilen koker får ikke luftet det e en 535 e34 eg har nettopp byttet topp har vert på overhaling hos sylinder service i bergen komplett overhaling og trykktesting. etter det fikk eg fremdeles ikke luftet så då begynte eg i det såm og jobbet meg oppover hehe ble ikke bilig hehe ny radiator, vannpumpe, tremostat, stort sett alle rørene og slangeklemmene e nye har også prøv og koble ut vifteannleget det hjalp heller ikke :( noen som har noen ideer ?? bilen begynner og koke ganske sjapt. ????

Skrevet

Hadde et slikt problem med forrige bilen min, motoren ble fort varm og katalysatoren glødde, så røyken sto.. Da var det en plugg som sto på feil plass. Men det er vel sikkert ikke det du har :?::o ?

Skrevet

sikkert på at du lufter bra nok da? bare fyll på til det renner over i ekspansjons tanken, gi litt gass mens du holder på, når bilen har nådd driftstemp sjokker du den litt, altså gir litt kjappt gasspådrag noen ganger.

Brukte vel ca en time å lufte min gammle E34, tar gjerne litt tid skjønner du, må også huske å la snuten stå oppover i en bakke når du holder på.

Skrevet
sikkert på at du lufter bra nok da? bare fyll på til det renner over i ekspansjons tanken, gi litt gass mens du holder på, når bilen har nådd driftstemp sjokker du den litt, altså gir litt kjappt gasspådrag noen ganger.

Brukte vel ca en time å lufte min gammle E34, tar gjerne litt tid skjønner du, må også huske å la snuten stå oppover i en bakke når du holder på.

mhm har holdt på i tre timer no hehe då giddet eg ikke mer hehe

Skrevet
Har du prøvd å stå høyt med fronten på bilen når du lufter... ?

jepp funker heller ikke det :(

Kjører du varmeapperatet på max både med vifte og antall varmegrader?

Skrevet

Hørtes utrolig rart ut, sikker på at toppen er rett da?... noe muffins er det jo, skal ikke være alt for mye hokus pokus å lufte da....

Har desverre vært borti et par biler som har hatt toppen til planing å den ikke har vært rett...

Bør vel kanskje trykk teste systemet...

Skrevet
Hørtes utrolig rart ut, sikker på at toppen er rett da?... noe muffins er det jo, skal ikke være alt for mye hokus pokus å lufte da....

Har desverre vært borti et par biler som har hatt toppen til planing å den ikke har vært rett...

Bør vel kanskje trykk teste systemet...

hehe den e rett ja har dobbelskjekket allt før det ble satt på hehe og har også testet om det e tett og det e det :D
Skrevet
ta av termostaten og bor en hull øvert på selve termostaten. da blir luftingen som en lek på M20 og M30 motorer
hmm skal prøve det hehe :D takker for alle gode ideer hehe
Skrevet
ta av termostaten og bor en hull øvert på selve termostaten. da blir luftingen som en lek på M20 og M30 motorer

ca korstort hul skal eg borre då ? :D

Skrevet

ca korstort hul skal eg borre då ? :D

3-4mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...