larserso Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hei! Min svoger har en -95 320i Coupe som han hadde på EU-kontroll i dag. Fikk 2-er feil på foringer. Det var slakk i bakre foringer på bærebruer foran og fremre foringer på bruer bak. På verkstedet han hadde kontrollen skulle de ha 6500,- for å bytte disse. Syntes dette hørtes dyrt ut. Noen formening om prisen er fornuftig? Er det mulig å bytte disse foringene for en normalt praktisk anlagt person selv uten spesialverktøy? Skal forhøre meg om delepriser hos Koed. Må man ha 4-hjulskontroll etter å ha skifta foringer? Han fikk også feil fordi tåkelys ikke satt godt nok festa. Disse kan han vel bare ta bort før han viser bilen på nytt? Må ledningsnett skjules eller kan ledninger isoleres med el-tape og legges på bak/innsiden av fangeren? Jeg har ikke mye peiling på E36 så tusen takk til dere som kan hjelpe! -LE
Bimmerlars Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Må ta fire hjulskontroll etter skift av disse foringene. Kan være litt slit å skifte uten presse. Det anbefales absolutt. Men om du brenner ut de gamle og kjøper powerflex går det jo greit. Kan omtrent presses inn med håndkraft de.
larserso Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Hmm.... Går da utifra at man bør overlate dette til verksted om man ikke har verktøyet? Noen som har formening om 6500,- er en fornuftig pris for skifting inkl. firehjulskontroll? Ville dere gått for PowerFlex eller andre foringer? Powerflex er hardere? Ikke helt inne i dette er jeg redd...
Hyggmaister Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Powerflex gjør bilen hardere/stivere, og jeg har til gode å høre noen som angret på at de handlet PF.. Men jeg lurer på om vanlige foringer er vanskeligere å putte inn enn PF sine?
PIIIPower Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 PF skryter i alle på seg at man ikke trenger noe særlig verktøy.. Sitat fra powerflex.co.uk "Imprecise handling? Uneven tyre wear? Braking instability? These are the common problems associated with soft, ageing, or failing rubber compound suspension bushes. POWERFLEX products offer the cure. No special tools are needed, and applications (that are constantly being added to) are available on a wide range of new and older popular models. Have a look at our FAQs to find out more "
PIIIPower Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Ikke det at jeg ser hvor du bor, men i Oslo er det mulig å få en OK pris på 4hjuls kontroll.. hvis du ikke kjenner noen da.. http://www.forstillingspesialisten.com/2.html
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Vil tro et verksted vil estimere mellom tre og fire timer for foringene, pluss prisen på delene og ca. 1500 på hjulstillingsjustering. Så er vel ikke så værst pris det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå