Gå til innhold

hva tror dere om dette m3 - kjøpet? *Endelig funnet!! side 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mang en dager på leit etter drømmebilen, så orker jeg ikke vente lenger.

Ila de siste 2-3 mnd har det kun kommet 2-3 nye e46 m3 til salgs på nettet. Jeg har kommet fram til at jeg rett og slett må slå til nå... Kan ikke vente på "drømmebilen".

link til bilen.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13927662

Bilen går for 619 000 ferdig registrert og med skilter.

(vinterfelger, dekk og nye diode-lamper må jeg kjøpe selv)

Det er manuell giring på bilen og den har ikke noe spesielt av utstyr.

Jeg lurer også på om jeg bare skal kjøpe nye dekk og legge om. slik at jeg fullfører resten av vinteren med sommerfelgene + vinterdekk.

Hva tror dere om det? evt. hvor får jeg gode vinterdekk til ok pris?

håper på svar :)

Jeg har også hørt at Konghelle sjefen er en luring. Noen formening rundt dette?

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Annonsert pris er 279.000,- ser jeg. I annonseteksten står det:

inkl mva + engansavgift. Det ville jo ha vært en bra pris :)

Jeg misliker sterkt slike annonser hvor bilen er priset uten engangsavgift. Har alltid ansett Konghelle som en seriøs butikk, men når også de har begynt med denne "lure-taktikken" som jo strengt tatt er å oppgi en mye lavere pris en hva som er reelt, ja så har de fått en ripe i lakken i mitt inntrykk.

Hva som er riktig pris på en sånn bil i dag kan jeg ikke uttale meg om. Ser den står i 550.000,- i rødboka ved 102.000km. Men rødboka er ikke noen fasit på såpass sjeldne biler.

Skrevet

Synes den virket litt dyr jeg.

Du får inn en med mye mer utstyr og samme stand/km til samme prisen hvis du tar inn selv.

Evt. så ligger det jo en som har gått 40.000 mer med samma utstyr til 120.000kr mindre på finn.

Dekk får du billig på internett. Evt. dra ned til Øyvinds dekk og bil i Oslo. Bedre service skal man lete lenge etter.

Skrevet
inkl mva + engansavgift. Det ville jo ha vært en bra pris

Ikkesant. Står det ikke faktisk at moms OG engangsavgift er INKLUDERT i prisen? Helt horribelt klønete skrevet. I USA hadde dette sikkert vært nok til å saksøke for noen slanter.

Skrevet

Ja dette er nok noe dyrt for en M3, samme hvor bra stand den er i. Var ikke noe særlig tilbehør å skryte av, og ting som navi 16:9 o.l gjør bilen mye mer lettsolgt senere..

Hva med xenonlys, har den ikke det orginalt? Syns lyktene så ut som vanlig reflektorlykter , men blei litt usikker.. Ville regnet med at det var på denne bilen, men rart om den ikke har det , da de fleste coupe'er har det.. Bare et teit spørsmål fra min side :)

Skrevet
Ja dette er nok noe dyrt for en M3, samme hvor bra stand den er i. Var ikke noe særlig tilbehør å skryte av, og ting som navi 16:9 o.l gjør bilen mye mer lettsolgt senere..

Hva med xenonlys, har den ikke det orginalt? Syns lyktene så ut som vanlig reflektorlykter , men blei litt usikker.. Ville regnet med at det var på denne bilen, men rart om den ikke har det , da de fleste coupe'er har det.. Bare et teit spørsmål fra min side :)

bra innspill! Dette var jeg ikke klar over. Det står heller ikke i annonsen at den har xenon.

Noen som vet om hvilke modeller som har xenon og hvile som ikke har?

Skrevet

glem mitt siste innspill. Da sjekker jeg om det er xenon selv på lørdag.

Flere innspill på pris?

OM bilen er strøken, noe selger selv sier. (bilen skal uansett på naf-kjøpstest før evt.kjøp) Hva ville dere gitt for den?

600k?

580k?

Jeg har ikke peil på hva som er riktig/feil pris, så takker enormt for innspill :)

Skrevet

Jeg hadde ikke gått for denne bilen vertfall. Ser at den førstegangsreg 10.01.2003, dermed er den produsert i 2002. Syns det er altfor dyrt for en 7 år gammel M3.. Var ikke det noe med toppene på de første modellene av M3? Oljegreier?

Skrevet
xenon er standard på E46 coupe. Så ville vært rart om det ikke var på en M3. You never know.

Beklager men det trur jeg må være feil, hvertfall ikke på preface, vet ikke noe om facelift men.. Har sett flere 318ci med vanlige refkektorer :)

(vet at E92 kommer med xenon som standard)

Skrevet
xenon er standard på E46 coupe. Så ville vært rart om det ikke var på en M3. You never know.

Xenon er muligens standard på E46 coupe som er solgt ny i Norge ja. Men hvor mange av dem som ruller i landet nå er solgt ny i Norge? Kein problem å få kjøpt en E46 Ci eller Cd for den saks skyld uten xenon.

Skrevet

Stiv pris på denne ja. Se heller etter en annen du, evt prut den ned endel lapper. Burde være bra prutningsmonn på denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...