Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Tripled skrev: Hmm, hadde satset på andre ting enn biltema.. De er kanskje godkjente med MINSTEKRAV, så om du kjører litt hardt kan det bli riktig ille. Og i og med at det ikke er originaldel så kan du muligens få skylda dersom det skjer noe i trafikken? Så lenge bremsene er godkjente for bruk på vei er det i orden. Er ingen krav til at alle deler man bruker kjøpes som orginaldel
Ingebrigtsen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Uff biltema og bremser har jeg blitt skeptisk til... Forsvarte alltid Biltema før, men det har jeg sluttet med da bremseskivene slo seg nesten med en gang.. Er det snakk om bare bremseklosser er det vel sikkert helt greit
flo1 Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 De blir utrolig fort slitt. klossene blei jo slitt etter 2 mnd jo! pluss at skivene slår seg fort! IKKE kjøp!
Brian Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Henger meg på bølgen med dårlige erfaringer. Bytta til biltema klosser og skiver foran i fjor da jeg fikk kast i de skivene som stod på. Dette skjedde på et ganske dårlig tidspunkt, så da var det en kjapp og billig løsning å gå for biltema. Men gud så jeg angrer. De kviner og hyler så intenst at det er helt sykt. Når det er den minste anelse fukt i lufta skjemmes jeg så jævlig over de helsikkes ulydene. I tillegg føler jeg meg ikke trygg på at de funker når jeg først bremser, føles som jeg trykker på en slakk vaier. Bremsene "hugger" ikke i det hele tatt, selv de gamle skivene med kast i hadde mye bedre hogg enn disse. Føles av og til som om at de ikke tar, veldig ubehagelig å kjøre med. I tillegg merker jeg faktisk at bremseeffekten er svekket i forhold til de andre. Så snart det blir sommer skal jeg røske av skivene og avpelse de før de går til skogs, fort som fy. Bestiller heller et sett brembo borra skiva og skikkelige klosser neste gang. Biltemaskivene er kun godt nok som midlertidlig kriseløsning etter min mening, så vidt.
B3KK15 Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Satte på biltema skiver og klosser rundt hele, synes det fungerer helt greit jeg. men skal nog skaffe no brembo till sommern jeg å
viplash Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Hadde BilTema skiver og klosser på en turbo galant engang. Skivene slo seg etter halvannen måned, og skivene var helt slitt ned etter bare 4 måneder. Og det var på normal kjøring.Bestilte skikkelige brembo skiver og noen DYRE klosser jeg ikke husker merket på. De holdt til jeg solgte bilen litt over 1 år etter. Styr unna BilTema bildeler sier jeg bare.
Olav Otterlei Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 ett kvalitetsmerke fortjener ett kvalitetsprodukt
Daniel325i Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Har biltema klosser bak på min 540 med ebc skiver.. Måtte bytte en kveld etter stengetid hos bmw.. Har no tålt ein god del 200+ nedbremsingar... Bremsar fint enda.. Men trur største problemet er om dei blir nokre år gamle da detter kansje klossen i filler? Tenker selv på å kjøpe de nye borrede og slissede skivene deres og parre de med ebc red stuff neste gang... Da kvaliteten neppe er verre en ebc.. Kjøpte nye ebc skiver og klosser til 8-9000,- Og hadde skeive skiver forran fra dag 1. demonterte og monterte 3 ganger de neste måndene til ingen nytte.. Måtte ta med den skeve skiven å måle den, for å få ny på garanti. Men ga faen da jeg ikke ville "demontere - vise skiven - montere - vente på ny skive - demontere skev skive - montere ny skive igjen". Byttet til originale skiver forran og problemet var borte... Sånne problem gjør ekstra vondt for en bilentusiast... Kjøpte en e34 525i med biltema rundbaut nylig.. Finner nok ut av kvaliteten på de etterhvert ja..
nimitz Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Har alltid vært av den formening at bremser og dekk er det viktiske utstyret på en bil. Dekk som den eneste kontakten bilen har med veien. Og viktigheten med bremser trengs vel ikke noe forklaring. En bilmekaniker sa en gang at man aldrig skulle kjøpe dåligere bremsedeler enn de som satt på bilen orginalt.
H_c Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 har alltid brukt biletame bremser så sant jeg har kunnet! har INGEN betenkeligheter med å anbefale dem videre, det er gammel overtro og vandrehistorier det der med at alt på biltema er drit! Kom og vis meg BILDER av en ødelagt biltema bremse? Ike det nei? ser du hva jeg mener? Biltema er helt greit, har kjørt det på m biler til og med uten problem! Løp og kjøp!
korny Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 uff uff. prøv noe annet. belegget har ramlet av 2 ganger for meg, en galant g8 og en bmw e30, skivene slår seg også. da de forsterka som eg hadde på en sierra, kan ikke skjønne dette er lov og selge da det jevnt over stinker..
S.Arnesen Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Kjørt med biltema klosser på en av mine gamle biler, opplevde ingen problemer med det... På den tiden så var det mintex som leverte klossene...
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 H_c skrev: har alltid brukt biletame bremser så sant jeg har kunnet! har INGEN betenkeligheter med å anbefale dem videre, det er gammel overtro og vandrehistorier det der med at alt på biltema er drit! Kom og vis meg BILDER av en ødelagt biltema bremse? Ike det nei? ser du hva jeg mener? Biltema er helt greit, har kjørt det på m biler til og med uten problem! Løp og kjøp! Hvor mange er det som gidder å dokumentere en ødelagt biltemaskive med bilder for å vise det frem på et forum da? Får ikke vist kast med et bilde. Må kontrolleres med måleur det. Pusser dere hjulnava helt blanke så all rust er borte før dere skifter skiver forresten? Hvis ikke blir det kast i alle skiver
S.Arnesen Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Bimmerlars skrev: Hvor mange er det som gidder å dokumentere en ødelagt biltemaskive med bilder for å vise det frem på et forum da? Får ikke vist kast med et bilde. Må kontrolleres med måleur det. Pusser dere hjulnava helt blanke så all rust er borte før dere skifter skiver forresten? Hvis ikke blir det kast i alle skiver Det er jo Veldig mange som er villige til å komme med uttalelser angående hvor dårlig det er, dermed bør jo noen også klare å følge opp dette med bevis....
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 S.Arnesen skrev: Bimmerlars skrev: Hvor mange er det som gidder å dokumentere en ødelagt biltemaskive med bilder for å vise det frem på et forum da? Får ikke vist kast med et bilde. Må kontrolleres med måleur det. Pusser dere hjulnava helt blanke så all rust er borte før dere skifter skiver forresten? Hvis ikke blir det kast i alle skiver Det er jo Veldig mange som er villige til å komme med uttalelser angående hvor dårlig det er, dermed bør jo noen også klare å følge opp dette med bevis.... Maten på en restaurant var ikke noe god. Tar ikke med matrester så alle får smake for å bevise det. Går da til en annen plass neste gang og lar det bli med det. Litt satt på spissen, men.. Virker jo som nesten alle her har hatt belegg som løsner og skiver som slår seg. Det skjer som regel ikke med bremboskiver. Selvsagt viktig at alle har pussa nava skikkelig og kjørt inn klosser og skiver før de brukes hardt. Hvis ikke det gjøres kan man ikke skylde på biltema
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå