IvarT Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Ettermonterte xenon kit på min e46 idag, men er ikke fornøyd med hvordan lyset spres fremfor bilen. Lyset vises som to koner fremfor bilen og det er mangel på spredning på sidene. Får dessuten et sort felt der hvor lyskonene ikke overlapper hverandre. Dette var med xenon pærer med inne bygget reflektor, H7R 4300K. Byttet så til vanlige xenon pærer H7 4300K og lysbildet endret seg litt, men får fortsatt lyset levert som to store flekker istedet for en jamn spredning utover. Med de vanlige xenon pærene får jeg dessuten veldig mye strølys som også er irriterende og her er H7R pærene bedre, men det er forståelig da reflektoren sin oppgave er å dempe dette strølyset. Har juster opp, ned og mente med begge pærene men får ikke et fornuftig resultat. Lyktene er orginale av vanlig type uten linse. Hadde håpet å få tak i linselykter til e46 som opprinnelig var ment for halogen og da sette xenon i disse, men det ser ut for at dette ikke finnes. Har linselykter m.xenon på konebilen og spredningen på disse er helt perfekt. Noen tips?
Ballder Posted January 16, 2009 Posted January 16, 2009 Er en grunn til at det ikke er lovlig og ettermontere xenon uten at alt som tilhører orginlt xenon oppsett blir brukt. Deriblant lykter som er ment for xenon....
Sjøbuse Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 jeg har ikke xenon lykter. med ettermontert xenon. jeg har bra lys. med perfekt spredning. men jeg har linse lykter. jeg tror linselykter er flott med xenon. og er det ikke linser blir det dårligere.
Raymond Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Noen lykter har slike lysskjold foran den orginale pæren som skal sørge for at det ikke blender for mye, og alt dette samt. vinkel på reflektor er jo lagt etter en pære som har effekt som er oppgitt i bilens manual.. Setter man inn en pære som lyser så mye mer, vil dette bli "feil" på en måte.. som regel er det nærlys som dette gjelder, langlys fungerer det stort sett likt da det bare blir kastet fram.. Nærlys er jo "styrt" til grøftekant osv.. for og lyse opp et spessifisert område forann bilen.. er igrunn logisk.. men, får du tak i lykter fra en bil som orginalt hadde xenon.. brukt ellno fra skroten.. så tror jeg bilde vil bli noe helt annet
Kjennern Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Kjøp lykter med linse du, får det på GS eller Koed til en OK pris. Slik du kjører nå så blender du møtende trafikk så inni h"¤#"% vil jeg tro.
Recommended Posts