Fredrik Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 .. "Car" har jeg også lest og samlet på i over 25 år... Du og. Selv har jeg gitt opp etter at jeg synes de siste ble litt for glandsete for min smak, men det har blitt en del blader uansett. "Car" var nok bedre før, men etter en liten nedur de siste årene har de nå kommet opp på et fonuftig nivå igjen. Jeg måtte forøvrig hive mange av magasinene for noen år siden iom. at jeg hadde alt for mange hyllemetere med gamle "Car" utgaver (og Ikea Billyhyller egner seg ikke til alt for mange hyllemetere med tunge "Car" magasiner). Jeg er litt lei meg for dette... jeg savner utgavene der de gamle frontmotoriserte Porschene er omtalt...
Hakon Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Ikke glem å lese EVO. Også et meget godt bilblad. Særlig spennende å lese om journalistenes egne erfaringer med biler de eier (Blant annet Pagani Zonda og LP640)
mhane Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 mhane, fire kofferter får man da ikke i E38 heller, da skal de i så fall være små... sedaner er ubrukelige å laste i. Jepp det har jeg oppdaget og måtte derfor bruke en Audi A4 stasjonsvogn til Gardemoen istedet, og det var ulidelig trangt for oss passasjerene, men 4 stk kofferter det gikk jammen meg inn der bak. Ser stort ut bagasjerommet i E38, men når du ikke får to kofferter i høyden så er slaget tapt før du har begynt stuingen. Det er derfor jeg er litt skeptisk til X5 (selv om jeg egentlig har lyst på en) da jeg helst vil slippe flere A4 turer...
milhouse Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 @gunnar: hvis x5 er ett alternativ og du er intressert i ett bra eksemplar får du sende meg en PM. Jeg kommer mest sannsynlig til å legge ut min kusine sin bil på nettet om ikke så lenge. Det er en 2002 modell 3.0d gått 80 000km, en eier og alle service er gjort på stenshagen oslo. Eu kontrollert for noen mnd siden. Ny bremser trengs og høyre baklys bør byttes. Ellers bra. Du vet hvordan du får tak i meg!
Gunnar Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Akkurat dette med X5 og fremkommelighet har jeg også lurt på idag...Kjørte meg fast før jeg hadde kommet ut av gården med M3'n idag morges, og det endte med at jeg måtte ta bena fatt. Lurer da på hvordan en X5 ville vært i samme situasjon. Hovedproblemet med M3'n er nok bakkeklaringen. Subber her og der, samt at hjulene aldri kommer seg oppå snøen liksom. Hadde vært gøy å sett hvordan en X5 hadde taklet nøyaktig samme tid og sted... Uten at jeg så tilfellet hvor du stod fast, så lenge du i det hele tatt prøvde, så setter jeg en hundrelapp på at jeg hadde kjørt rett ut med Land Roveren. Hvis en X5 ikke hadde klart det, så blir jeg skuffet, og gidder ikke kjøpe en. Greia med en skikkelig firehjulstrekker er at du kan kjøre ut lenge etter du har sluttet å vurdere å i det hele tatt prøve med en 2WD, helt uproblematisk. Bakkeklaringen er viktig, men med et skikkelig 4WD-system så kan man kjøre lenge etter at bilen subber nedpå i tillegg. I tillegg, selv om man ikke nødvendigvis kan kjøre rett opp ALLTID, så selv om man ikke kommer lenger, så kommer man seg alltid en eller annen retning, og da kan man jo bare prøve igjen med litt mer fart. Med 2WD så blir man gjerne bare stående...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå