Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en e34 som eg syns går litt for lavt på tomgang og difor lure eg på korleis eg får stillt tomgangen .. er en rekke 6 24vent .

og kor mangen rpm ska den gå org fra bmw sine justringer?

takk for tips :)

Posted

der er en skrue til å justere tomgangen, men det er ikke å anbefale, ta og sjekk lampdasonden istedet, hvis den er gåen går motoren 100 rpm for langsomt på tomgang, den sitter i eksosen og der er et stikk på siden av motoren på undersiden, prøv at løsne den og se om der skjer noe forskjell

Posted
Er vel styrt av tomgangsmotoren/regulatoren??

Vet ikke om den kan stilles selv..

Tomgangs motoren er bare en liten sak med 2 slangetilkoplinger og tilkopling for signal + strøm, inni den er det ett lite spjeld, dette spjeldet kan forøvrig sette seg fast eller bli tregt.

Tomgangsmotoren sitter under innsugsmanifolden, tar ca 5 min å ta den ut hvis du vet hvordan, mener å ha sett en DIY for å rense denne noen plass her på forummet.

Posted

hm :P problemet er at eg har bare hatt den bimmeren i 2 mnd ca .. og har bare hatt mb 190 .. så er litt meir stesj nedi den maskin her en 190 .. vist noen har bilder og slikt hadde det vært en stor takk :) så ikke en dum skogsmatros riv sund noe så han ikke skal :P

etter det eg skjønner meg på den turtall måleren så går den ca 750-800 rpm .. men vill bare være på sikre siden .. skal gå sånn som den skal ..

men den lampdasonden eller ka det heiter .. ka koster det ca ? har det på gsbildeler?

Posted

Man skal ikke skru på noe som fungerer! Hold fingrene unna. Ser ingen grunn til å skrike om den går på 800 omdreinginger.

Motorkoden er forøvrig M50. Hører stadig vekk 24 ventiler.. Snedig at folk ikke klarer å huske M50, men alle husker M20. Hvorfor sier da man ikke 12 ventiler.. Tungvint vet du.

Posted

hehe .. ne lar den bare være sånn som den er .. får den går reint og alt ... men er det noen som selger effekt bakpotte .. den ska byttes ut .. liker ikke lyden på tomgang .. hehe ,

men bilder er kjekt :) av den dingsen . så eg veit det te ein anna gang :)