Moose Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Hvor viktig er dekselet rundt kjølevifta? Jeg kappa min i to og røska den ut når jeg skulle skifte termostat i jula fordi jeg ikke fikk av selve vifta. Det ser ut for at den stort sett bare har som oppgave å gjøre vifta mer effektiv, men trenger jeg den? Nå på vinteren har jeg ikke merka noe på tempen, men jeg tenker til sommeren når jeg står i kø i 30 varme.
Haug530D Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Hvor viktig er dekselet rundt kjølevifta? Jeg kappa min i to og røska den ut når jeg skulle skifte termostat i jula fordi jeg ikke fikk av selve vifta. Det ser ut for at den stort sett bare har som oppgave å gjøre vifta mer effektiv, men trenger jeg den? Nå på vinteren har jeg ikke merka noe på tempen, men jeg tenker til sommeren når jeg står i kø i 30 varme. Nåla vil nok bevege seg mer mot rødmarkeringen da ja, dekselet har faktisk en del å si.
Fliid Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Styrer luften fra radiator og sentrerer den til og være "på" viftebladene. Mer effektiv kjøling. Om du har en 4 syl motor, så ville jeg nå helst kjørt med denne vindtunellen. Kjører du en seks sylindret, så haddde jeg ikke tenkt på å montere det igjen. Kjenner forøvrig flere med 4 syl motor som har droppet tunellen uten problemer. Sommer som vinter.
E36Cab1 Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Vifta drar mer luft gjennom radiator med kappa på ettersom kappa hindrer den i å dra luft utenom radiatoren.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now