Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor viktig er dekselet rundt kjølevifta? Jeg kappa min i to og røska den ut når jeg skulle skifte termostat i jula fordi jeg ikke fikk av selve vifta. Det ser ut for at den stort sett bare har som oppgave å gjøre vifta mer effektiv, men trenger jeg den? Nå på vinteren har jeg ikke merka noe på tempen, men jeg tenker til sommeren når jeg står i kø i 30 varme.

Posted
Hvor viktig er dekselet rundt kjølevifta? Jeg kappa min i to og røska den ut når jeg skulle skifte termostat i jula fordi jeg ikke fikk av selve vifta. Det ser ut for at den stort sett bare har som oppgave å gjøre vifta mer effektiv, men trenger jeg den? Nå på vinteren har jeg ikke merka noe på tempen, men jeg tenker til sommeren når jeg står i kø i 30 varme.

Nåla vil nok bevege seg mer mot rødmarkeringen da ja, dekselet har faktisk en del å si.

Posted

Styrer luften fra radiator og sentrerer den til og være "på" viftebladene. Mer effektiv kjøling. Om du har en 4 syl motor, så ville jeg nå helst kjørt med denne vindtunellen. Kjører du en seks sylindret, så haddde jeg ikke tenkt på å montere det igjen. Kjenner forøvrig flere med 4 syl motor som har droppet tunellen uten problemer. Sommer som vinter.