Clerion Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 HalloooO Er det noen som overhaler topper eller vet om noen som overhaler topper her? Eventuelt hva noe slikt koster? Er en E30 325 topp med kvasskam som kakler litt.
vetu03 Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Sveinunggard Motorteknikk kan kanskje ta det... Ring han å spør, utrolig dyktig kar! http://www.sveinunggardmotorteknikk.no/
E28 TURBO Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Sarpsborg motorverksted. Og Max motor i fredrikstad. Meget dyktige seriøse og raske.
E28 TURBO Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Jeg overhalte min hos sarp motor verksted. De hadde den 3-4 dg. 13lapper. Nye ventiler nye styreinger justerte ventiler til meg, mont kam alt. Max motor er sikkert litt rimeligere ,men ikke alltid så rask. Men begge steder lever Kvalitet! Masse erfaring fra råe båt bygg og dragg bygg. Bare å ringe å prate med dem.
BreitBau Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Sveinunggard motorteknikk Porter en 24v topp for 4500 med demontering og montering av ventiler.. Her er vel normaltpris 7 lapper rundt omkring.. Hva han tar for å overhale er jeg ikke sikker på, men han er billig.. Han kan sine saker.. Var topplokksmekaniker på dragracingteamet til Liv Bærstad da hun ble verdensmester i drag.. Bra kjent innenfor Rallycross/Rally miljøet.. PS: Han er en smule løsemiddelskadd etter år med lakkering, så kan være tung å prate med, men han kan sine saker..
E28 TURBO Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Sveinunggard motorteknikk Porter en 24v topp for 4500 med demontering og montering av ventiler.. Her er vel normaltpris 7 lapper rundt omkring.. Hva han tar for å overhale er jeg ikke sikker på, men han er billig.. Han kan sine saker.. Var topplokksmekaniker på dragracingteamet til Liv Bærstad da hun ble verdensmester i drag.. Bra kjent innenfor Rallycross/Rally miljøet.. PS: Han er en smule løsemiddelskadd etter år med lakkering, så kan være tung å prate med, men han kan sine saker.. HAHA
oddis Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Jeg ser ikke helt poenget med å sende en topp så langt for en så simpel jobb. Det finnes jo både dyktige motorverksteder i Solør og på Hamar. Solør Motor på Flisa f.eks. Han har erfaring med BMW, og har plukka sammen en haug med verstingmotorer de siste årene. Info og tlf ligger her: http://www.toppen10.no/info/?ord=Knap&s ... &id=133786
oddis Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 FMS gjør mye av det samme, men der er gjerne prisene noe *annerledes*
E28 TURBO Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Hehe tenkte jo på hvis man kjørte ned toppen. Bare opplevesen med å ta en tur til Østfold:-) hehe Neida sikkert masse flinke folk i distriktet:-)
Hyggmaister Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Skal du porte toppen da, eller bare bytte kam, justere ventiler og bytte ventilløftere? I så fall er jo det en fullt mulig garasjejobb, om en er innstilt på å lære og liker å skru
Clerion Posted January 22, 2009 Author Posted January 22, 2009 Toppen er porta og det er skifta kam (= må vel justere ventiler og skifte løftere tenker jeg, aner ikke, har ikke erfaring på det. Så beste hadde vært om noen pro folk hadde sett på det.
Recommended Posts