Jump to content

Kondens/dugg i LED lys E60 530d 2005

Recommended Posts

Posted

Er ny her på forumet og har søkt litt rundt problemet med kondens/dugg i LED markeringslys i front lykter på E60.

Har funnet noe på utenlanske forum om dette og det ser ut som dette er et problem, er det noen der ute som har opplevd det samme?

Er veldig takknemelig om det er noen som har tips om denne saken.

Posted
Siden bilen er relativt ny, hvorfor ike bruke garantien bare?

Fordi at det ikke er så enkelt. Alt handler om omfanget av dugg og om det befinner seg vanndråper innenfor lykteglasset. Mye handler også på om den er bruktimportert eller kjøpt ny i Norge. Erfaringsmessig er BMW mer runde på ting når produktet er kjøpt nytt i Norge. Jeg byttet xenonlykt på min E60 520iA to ganger, første gang på garanti og andre gang på godwill til tros for at de hadde gitt avslag på søknaden min. Det er større sjangse å få byttet lykten dersom det er vanndråper inne i lykten. Vanlig dugg er ikke noe alvorlig.

Posted

Takker for svar, blien ble importert av BMW forhandler Bavaria i Haugesund

Reg første gang 03/2005 i DE og 09/2005 i NO

Ja det er "vanndråper" på innsiden av glasset i "øyenbrynet"

Posted

Jeg tror nok bilen din er for gammel til at du får byttet lykt av BMW. Jeg måtte krangle til meg ny lykt andre gang da jeg skulle bytte. Kontaktet forbrukerrådet og var i dialog med de - noe jeg konfronterte BMW Norge på i mail hvor jeg undret på hvorfor jeg ikke fikk bytte lykta ettersom jeg fikk bytte den første gangen og når Bavaria Autozentrum sa hvor viktig det var å bli kvitt vanndråpene. Jeg fikk ett svar tilbake hvor de sa at under de omstendighetene som var valgte de å gi meg en ny lykt mot at jeg betalte arbeid og verkstedmateriell hos Bavaria Autozentrum (1234,-). De hadde allerede satt opp en time på verksted til meg.. :)

Det skader ikke å forsøke. At forhandleren din søker om godwill hos BMW Norge koster deg ingenting. Kontakt gjerne forbrukerrådet og fremlegg saken og hør hva slags rettigheter du har.

• 2 weeks later...
Posted

:D Ville bare fortelle om en hyggelig opplevelse:

Jeg er blitt enig med Bavaria i Haugesund om reklamasjon på frontlykt på min 530d E60.

Kjekt når De viser at det kan lønne seg å ta vare på kunder.