Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde et lite uhell her en dag, kammen gikk tvers av og skadet toppen. så nå tenker jeg og bytte motor. så lurer jeg på om det går når man skal, bytte motor fra en 318 i e30 m40, til 318 i e36 m40 begge 93 modell. dette er i en E30 Touring 93 mod. passer alt når man tenker på motorfester , innsugsmanifols osv? :roll: blir glad for tips folkens!! 8)

Posted

Vil fraråde deg å holde deg til m40 motoren, den har som du selv har funnet ut problemer med kammen.

Ikke akkurat krem motoren til BMW.

Posted

Så lenge du flytter over bunnpanne, motorfester elnett(?) osv fra den gamle motoren burde det gå helt fint. :wink:

Men hvorfor ikke større/bedre motor når du er i gang? 318IS er fin motor :wink:

Posted

har ikke så alt for mye og rutte med for tiden, så sinnsykt mange regninger og betale;D . så komm jeg over en ganske billig og bra motor , hadde gått 160. nye stempelringer, ventiler, løftearmer, kam osv til 5 tusen. kom fra en forsikrings sak der vedkommende hadde varka bilen, max rammeskeiv. var ikke verdt og koste på noe så jeg kjøpte motoren!! jeg synes det var et bra kjøp !!;D MEN det hadde selfølgelig vært rått med noe større men det kommer seinere;D