Olelink Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 (plukka dette fra en anne tråd da jeg tenkte det var greit å lage en egen tråd om det) Du har vært utsatt for den berømte "subframe disaster" feilen du også ja... ikke bra det. Hvordan fant du ut at det hadde skjedd? Er dette at traversfestet ryker et problem som alle med e36 kan råke ut for eller har orginale M3 biler (eventuelt også andre senere e36 modeller) fått en forsterkning her siden jeg ikke kan komme på å ha hørt noen som har reparet dette på en M3 kontra at det er relativt ofte at dette ryker på resten av 3-serien. Ville jo trodd at M3 burde være enda mer utsatt enn resten av 3-serien siden den i de fleste tillfeller får enda røffere behandling fra sterkere motor og ofte hardere kjørestil. Men kan som sagt ikke komme på å ha sett noen med dette problemet på M3......
BreitBau Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Stemmer vel det.. De har orignale forsterkniner.. mener det er i oppheng til girkasse, og seff i oppheng til travers.. GT har det hvertfall.. Og det kom vel standard på E36 rundt 96-97 uten at jeg vet det for sikkert..
Bimmerlars Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 E46 har ikke disse forsterkningene så tror ikke facelift E36 har det. Jeg tok ned bakstillinga mi istad. Festet høyre fremme er skikkelig dårlig. Pinnbolten har løsna fra gulvet og det er en del store revninger. Hvordan er det å skifte gulvet? Er vel nr. 1 på denne tegningen? Noen som har gjort det før? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /21351.gif
Olelink Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Ja, var under GT'n en tur istad å det så ut til å være påsveist forsterkninger på undersiden av gulvet i allefall, på øversiden vet jeg ikke.
S.Arnesen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Ligger mange tråder om dette, både for e36 og e46 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... e+disaster http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... e+disaster http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... e+disaster http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... e+disaster Dette har vært ett problem på både e30, e36 og e46. Helt utrolig at det går ann, dette burde bmw ha klart å løse for lenge siden...
BreitBau Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Det som jeg påpekte i en annen tråd, at de må jo være komplette tullinger når de greier å fremstille samme feilen på 3 forskjellige karosseriet, med 3 helt forskjellige typer oppheng... Helt fantastisk.. Når de til og med visste de måtte forsterke på m3? Og hvorfor ikke bare forsterke E46 når de visste hvor mye problem dette var på e36? Hvertfall når facelift e46 kom burde dette være ett ikke eksisterende problem..
S.Arnesen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Det som jeg påpekte i en annen tråd, at de må jo være komplette tullinger når de greier å fremstille samme feilen på 3 forskjellige karosseriet, med 3 helt forskjellige typer oppheng...Helt fantastisk.. Når de til og med visste de måtte forsterke på m3? Og hvorfor ikke bare forsterke E46 når de visste hvor mye problem dette var på e36? Hvertfall når facelift e46 kom burde dette være ett ikke eksisterende problem.. Ganske imponerende ja. Tror ikke akkuratt de hadde tapt noe penger på det. De har jo 10 års utvidet garanti på det, så de må tape ganske så mye kronasjer ville jeg tro. Var på bmw her i sarpsborg og forhørte meg om dette for noen uker siden, de hadde aldri vært borti det, men de skulle sjekke opp angående utvidet garanti og slikt. Når de ringte meg opp litt senere så fikk jeg beskjed om at bilen min kunne være i faresonen for dette, og at det ville bli dekket av bmw norge så sant bilen ikke var eldre enn 10 år, eller hadde gått over 200 000... De mente også på at dette var noe som skjedde med 1 av 50 biler, men jeg syns det dukker opp oftere og oftere jeg
BreitBau Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Ja det syns jeg også og det virker som om andelen er stor av brukerne her inne mer 3-er.. Hva gjør alle med denne feilen som ikke er på bimmers.no tro?
Olelink Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Stemmer vel det.. De har orignale forsterkniner.. mener det er i oppheng til girkasse, og seff i oppheng til travers..GT har det hvertfall.. Og det kom vel standard på E36 rundt 96-97 uten at jeg vet det for sikkert.. Sjekka opp i ETK og som jeg leser det så kom (iallefall GT siden jeg brukte mitt understellsnr for å søke opp) med forsterkninger i feste til gearboks samt traversoppheng. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=05
S.Arnesen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Ja det syns jeg også og det virker som om andelen er stor av brukerne her inne mer 3-er.. Hva gjør alle med denne feilen som ikke er på bimmers.no tro? Er vel ikke til å skyve under bordet at mange av disse 3'erne gjerne blir brukt hardt, tenker da på banekjøring og slikt. Men med det vedlikeholdet som de fleste bimmers brukerene gir bilen skulle vel kanskje kompansere litt for dette. Uansett så mister bmw mye troverdighet angående kvalitet hos meg når slike feil har vært kjent allerede fra e30. At de ikke har klart å lage en skikkelig løsning på dette på e36 er en ting, men at de ikke har klart det på e46 heller, det syns jeg er en smule drøyt... Hvor stor er sjangsen for at e9x vil lide av samme feil? Bmw må da ha lært etter 3 generasjoner med dette...
Ostnes Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Leste på en annen tråd om samme tema at problemet på e46 kom av en feilkalibrert sveiserobot, derav for tynne sveiser på venstre side eller noe lignende.
S.Arnesen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Leste på en annen tråd om samme tema at problemet på e46 kom av en feilkalibrert sveiserobot, derav for tynne sveiser på venstre side eller noe lignende. Har lest noe lignende, riktignok fra en svak kilde, men gir jo mening. Men hvordan er dette mulig på 3 generasjoner?
Bimmerlars Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Ja det syns jeg også og det virker som om andelen er stor av brukerne her inne mer 3-er.. Hva gjør alle med denne feilen som ikke er på bimmers.no tro? Er vel ikke til å skyve under bordet at mange av disse 3'erne gjerne blir brukt hardt, tenker da på banekjøring og slikt. Men med det vedlikeholdet som de fleste bimmers brukerene gir bilen skulle vel kanskje kompansere litt for dette. Uansett så mister bmw mye troverdighet angående kvalitet hos meg når slike feil har vært kjent allerede fra e30. At de ikke har klart å lage en skikkelig løsning på dette på e36 er en ting, men at de ikke har klart det på e46 heller, det syns jeg er en smule drøyt... Hvor stor er sjangsen for at e9x vil lide av samme feil? Bmw må da ha lært etter 3 generasjoner med dette... At bilene kan bli brukt hardt må man regne med når det lages rwd biler med mye maskin. Honda integra kjøres også hardt, revner ikke de. Er ikke noen unnskyldning mener jeg.
S.Arnesen Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 At bilene kan bli brukt hardt må man regne med når det lages rwd biler med mye maskin. Honda integra kjøres også hardt, revner ikke de. Er ikke noen unnskyldning mener jeg. Derfor jeg også nevnte at kvalitets inntrykket av bmw blir temmelig svekket. Nå skal det jo sies at integraen har drift på fremhjulene da, så slitasjen på bakre oppheng blir ikke helt den samme....
Bimmerlars Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 At bilene kan bli brukt hardt må man regne med når det lages rwd biler med mye maskin. Honda integra kjøres også hardt, revner ikke de. Er ikke noen unnskyldning mener jeg. Derfor jeg også nevnte at kvalitets inntrykket av bmw blir temmelig svekket. Nå skal det jo sies at integraen har drift på fremhjulene da, så slitasjen på bakre oppheng blir ikke helt den samme.... Ja, men den kan jo likegjerne revne foran. BMW har brukt for tynt blekk. Rett og slett. Revner jo ikke med påsveisa forsterkningsplater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå