Gå til innhold

hjelp! nødmodus automat

Silver87
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du tiptronic-kasse?

I så fall kan du i hvert fall gire manuelt for å komme deg fra sted til sted, siden feil bare påvirker automat.

For å finne ut hva som har skjedd og fjerne feilkoden må du nok bruke et eller annet dataverktøy.

Carsoft skal klare E34 uten problemer. Jeg har program og kabler, så hvis du eller kjøper tilfeldigvis skal ha med bilen til Trondheim skal jeg med glede hjelpe deg å finne ut om noe er galt.

Lykke til med feilsøking ellers.

LJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forjengeren til tiptronic muligens. A4s 310 r HA elektronisk kasse, ja har to manuelle gear og R

Bilen står på verksted nå, men fikk beskjed om at de muligens ikke klarte å få kontakt med ECU'en.. hva i helvette skal kunne nullstille kassa da?! har jo tatt diagnose på den andre e34 jeg har og den er jo bare 1mnd nyere enn den jeg har prob med, og der jikk det da fint.

Problembilen er en 90mod e34 520ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har bilen vert til diagnose på toyota/bmw og de fant ingen feil.. mistenkte at dwe hadde brukt universaltesteren og konkluderte med en gang at kassa må skiftes uten å gi noe form for grunn til meg. Helvettes drittbedrift. Snakket med en som har jobbet på Ørsta bil bmw i mange år og han fortalte meg masse om korleis ting fungerte osv og kva slags feil som kan utløyse slike ting. Tok da turen innom ørsta bil og brølte løst at nå vil jeg ha full diagnose på motor og kasse med den sjikkelige testeren de har, og nullstille minnet til gearkassen. Da ble de plutseli en annen tone og satte meg opp på time neste mandag for full gjennomgang.

Ba de slette alt de kom over. Da kom han mekanikeren på at de hadde et tilfelle der ene coilen var gåen og da gikk kassa i nødmodus. feks.

Så nå håper jeg på at de finner noe feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samm problenet jeg også. men kommer ikke inn på kassen med tester. har prøvd å bytte kasse men problemet er der ennå. mi begynte med å låse seg i 4 eller 5 gir. så stoppet jeg bilen å startet den igjen da virket det. men så hadde jeg meg en liten hjulspin men da gikk kassen til å hoppe framover. da trodde jeg at kassen røk så det var då jeg byttet den. har ikke funnet feilen ennå. hartatt av stikket på kassen så den ligger på 5 gir heletiden. vis det er noen som vet hva det kan være så må de bare ta kontakt.

hilsen raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...