jon///M Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 har en s38b36 med motorhavari. den skal da overhalles og bytte til smidd innmat + litt foskjellig for og få mer effekt. tenker og kjøre med datasprut og en kompressor (turbo hadde vel gjidd mer effekt, men vil ha muligheten til og ta av kompen vis jeg skal på bt eller noe sånt med bilen) så noen spm: 1. dataspruten må vel mappes, men ettersom jeg vil ha muligheten til og ta av kompen ev justere trykket til kompen ved og skifte reimhjul. må jeg da mappe den på nytt? eller kan jeg kjøre med samme mappen uansett trykk eller ingen trykk. 2. hvis den må mappes ved hver trykkjustering, kan jeg heller mappe flere og lagre? feks en for sugemotor, en for 0,7bar og en for 1,2bar? 3. er veiva i 3,8l større, altså sterkere? 4. hvilken kammer anbefales til noe sånt? 5. har fått pris på komp fra ess, men da må jeg maskinere brakketter og sånt selv. men finnes det komp kit til denne motoren? 6. hvis jeg går for ess kompen så må jeg jo også ha reim hjul. hvordan regner jeg ut hvilken størelse jeg må ha på hjula for og få 1,2b ev 0,7b? 7. hvor langt bør en overhalt motor innkjøres før man begynner og bruker den litt hardt? fører opp flere spm hvis jeg kommer på noe. takk for ev svar mvh jon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 1. Er det korrekt mappet av en dykti kar er det ikke nødvending og mappe om etter trykk. pass på å få med alle last punkter så korrekt som mulig. 3. b36 veiva har 86mm i slag, b38 har 90mm, de er nok like sterke selv om jeg har hørt att b38 veiva er bedre 4. org kammer funker fett 6. de som selger vet dette 7. motor skal kjøres inn litt "hardt" ligge på maks dreiemoment med mineral olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2009 men ang spm 1. er det ikke en map sensor eller hva det heter som er beregnet på enten sugemotor eller overladning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 nei kan bruke den samme. men for overtrykk må du ha en sensor som leser av ett bredere område, men den funker fint på sugesiden også. MEN! skal du beholde de separate spjeldene bør man mappe mot spjellvinkel på sugesiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2009 ok. skal bruke di seperate spjeldene, planen er at det skal se så org ut som mulig i motor rommet. skal ha sprut for og få bort lmm sånn at jeg kan plassere kompen der og bygge om luftfilterboksen slik at den kan skule kompen så mye som mulig. hva mener du med og mappe mot spjellvinkel? er det hvor men skal plassere sensor eller noe med mapping? skal få noen som kan og mappe til og gjøre sånt. tenker og høre om bjørnstad bil kan mappe når motoren er færdig, noen som vet hvilket sprut di er best på/ kan og mappe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 24, 2009 Share Skrevet Januar 24, 2009 http://www.bjornstadbil.no/public.aspx?pageid=43765 En liten mail og du vil få svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DreRacing@ Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 mappe mot spjellvinkel vi si at det er spjellvinkelen som angir hvor mye suppe motoren skal ha. altså ingen mapsensor. men når du kommer på trykksiden så vil jo ikke dette stemme i det heletatt og du må ha mapsensor for og kompansere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå