Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Btw: Har vel ikke mer plastikk enn du har.. hvis du sikter til bredderne er de seff i glassfiber :wink: *smile*

Ja, din ble kanskje levert sånn fra fabrikk den også? ;)

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

:roll:

Nei desverre.. Men det hadde vært noe!! Eller nei, da hadde jo mange fler hatt 4-dørs breddet :lol:

Hehe.. *sukk* e30 mtech2 Med Borbet A felger var lenge drømmen.. Skal ikke se bort ifra at jeg en eller annen vakker dag setter i gang ett slikt prosjekt også..;)

Skrevet

jada, jeg har prøvd å forbedre meg.. :)

Men det er jo liksom ingen som legger merke til deg når du er snill og hyggelig vett.. Så er jo ingen som legger merke til at jeg har gjort en innsats de siste månedene for å ikke kverulere så mye *sukk*

Men med engang du kverulerer litt, DA vet alle hvem du er..

Jaja, sånn er det bare..

Likevel skal du nok se jeg er en hyggelig fyr likevel.. :) Er ikke sånn veldig kverulant i virkeligheten, mest en tullefyr..

Skrevet

Skulle jeg bygget en slik bil som dette. Så hadde jo ikke jeg heller villet starte på noe annet enn en strøken 325... Sier seg, hmm, selv ; )

Er flere 325'r igjen, som er pene, så forløpig ikke noe å skrike om å frede disse enda.

Men og bygge om til M3, limet versjon og ikke Sveiset inn alt av plater originalt fra BMW, det er jo idioti.

Skrevet

Om den er såpass dyrebar kan du kjøpe den selv. Det er hauer av e30-er både i Norge og i utlandet, så hvorfor det er så ille å bredde en e30 kan jeg ikke skjønne. Det må da være mye verre med alle e30-ene som blir ødelagt i rally og i trafikken av diverse utgdomspøbler. Nyt bilen din, la andre få nyte sin. Biler som ikke kan brukes eller modifiseres hører hjemme på museum.

1960_vespa_prostreet_custom_hot_rod-01.jpg

Skrevet

Skjønner hva dere/trådstarter mener.. Men om jeg selv eide en strøken bil som jeg hadde brukt masse tid og penger på, og en dag fant ut at jeg ville bredde den og forandre på hele utseendet så er det tvilsomt at jeg hadde solgt den "fine" bilen for å kjøpe en styggere å bygge på...

Skrevet
Skjønner hva dere/trådstarter mener.. Men om jeg selv eide en strøken bil som jeg hadde brukt masse tid og penger på, og en dag fant ut at jeg ville bredde den og forandre på hele utseendet så er det tvilsomt at jeg hadde solgt den "fine" bilen for å kjøpe en styggere å bygge på...

Må nok henge meg på denne.. :roll: Kunne sikkert funnet en haug av en E36 å bygge om, men det er jo veldig enkelt å ta den du har..

Skrevet
Om den er såpass dyrebar kan du kjøpe den selv. Det er hauer av e30-er både i Norge og i utlandet, så hvorfor det er så ille å bredde en e30 kan jeg ikke skjønne. Det må da være mye verre med alle e30-ene som blir ødelagt i rally og i trafikken av diverse utgdomspøbler. Nyt bilen din, la andre få nyte sin. Biler som ikke kan brukes eller modifiseres hører hjemme på museum.

Jeg har ikke så lyst på 2 biler av samme type.

Jeg synes ikke det er ille å bredde en E30, men litt synd å gjøre det med et såpass bra(ser det ut som iallefall) eksemplar. Det finnes så absolutt ikke "hauer" av E30'r i bra stand.

Jeg nyter bilen min til fulle fem.

Jeg lar andre få nyte sin bil.

Skrevet
Er flere 325'r igjen, som er pene, så forløpig ikke noe å skrike om å frede disse enda.

At de skal fredes er vel litt å ta i, men de som er i "mint condition"(drøy påstand) synes jeg det er synd å forandre nevneverdig på.

Det er godt vi har ulike meninger :)

Skrevet

Det finnes så absolutt ikke "hauer" av E30'r i bra stand.

Jeg nyter bilen min til fulle fem.

Jo, til å være en såpass gammel bil finnes det hauer av dem. E30 er masseprodusert og er generelt ansett som flotte biler (ikke at jeg skjønner hvorfor, men det er annen sak), noe som har sikret at overraskende mange har overlevd. Tatt alderen i betrakning, finnes det usedavanlig mange e30-er selv her i salt-nirvana. Hvor mange tidlige Saab 900, Alfa Romeo 75, Citroen cx/gs, Peugeot 505, 80-talls Audi eller Renault 5 ser du ute i trafikken til sammenligning? Om Vinterbro er noen indikasjon på landet i sin helhet, ville jeg tippe at andelen e30 overstiger alle bilmodellene jeg nevnte (kanskje med untak av 900). Dette er det vanlige scenario, der en bil som var vanlig før plutselig forsvinner fra veiene (husker noen hvor mange eldre Saaber det var på midten av 90-tallet?). 3-serie har - i likhet med sin forgjenger, 2002 - blitt førstevalget til mange "entusiaster" når de skal velge bil.

Her er tre stk. som ser ut til å være i "god" stand:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Skrevet

At det finnes 'hauer' av E30r i forhold til de du ramser opp er helt riktig. Men aldri i livet om det finnes hauer av GODE E30er til salgs på markedet i dag. Ikke snakk om! De bilene du linker til er to touringer og en 4 dørs. No offence touring eiere, men det er ikke det samme!

Kremversjonene av E30 har 2 dører, er rustfrie og har 6 høl på langs mellom rammebeina. Finn 3 sånne til meg sånn på strak hånd. Jeg ber ikke om mye spør du meg.

Selv lette jeg i ca 2 år etter en E30 facelift 88 modell (pga kat. krav) 2 dørs, med takluke. Jeg fant 1 (EN!). Og den var pur i rust.

De peneste E30ene i dag er i stor majoritet 4 sylindrete versjoner som er kjørt av voksne eller eldre folk, og gjerne med automat. Rent chassimessig bruker disse å være så godt som perfekte, men problemet er at mange av disse eierne ikke vet hva de har, og sender det på skroten. Det er et nedslående syn på mange av hoggeriene rundt om. Biler som man LETT kunne fått 30-40k for er vraka fordi eksosanlegg gikk i stykker.. :shock: Gjett om jeg har kommet med mye forslag om å få kjøpe chassiene ut fra hoggerne, selv uten chassinr.

Så mye digger jeg strøkne E30er.

Tror nok det kan være ganske ganske så forskjellige øyer som ser innimellom. Det blir som meg når jeg ser på hopprenn, jeg syns alle hopper langt! Det er fordi jeg ikke har nok interesse og knowhow.

Det finnes mange typer E30. Du har de bra, de dårlige og de turbolada.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...