Haug530D Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Var en tur til Bergen i dag og etter en stund så begynnte bilen å oppføre seg som om den gikk i sirup, altså når jeg ga gass i fra 2000Rpm og oppover var det liksom ikke samme respons som tidligere, det ble en del køkjøring i dag og jeg hadde ett par stopp hvor jeg kvelte motoren, etter det var den litt tungstartet. Ellers så gikk motoren greitt, ikke noe rykk og napp eller noe, gikk også greitt å starte etter vi hadde vært i butikker etc... Eneste jeg har gjort annerledes i dag er å ha ligget på ca 3000Rpm i forskjell til 2000 som jeg bruker å gjøre. Noen som har en formening om hva det kan være?
Bonden Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Tett katalysator ? ,få noen til å holde 2-3 tusen omdr på motoren og kjenn foran eksosrøret lite trykk og veldig varm eksos ?. Det er ofte en indikasjon på deff katalysator.
Haug530D Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Bonden skrev: Tett katalysator ? ,få noen til å holde 2-3 tusen omdr på motoren og kjenn foran eksosrøret lite trykk og veldig varm eksos ?. Det er ofte en indikasjon på deff katalysator. Får prøve det i morgen.
crazy2be Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 va borti samme probleme, me mej so va de kamakselgiver å kamakselsensor so hadde klikka
Haug530D Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 crazy2be skrev: va borti samme probleme, me mej so va de kamakselgiver å kamakselsensor so hadde klikka Får prøve en diagnose også da
kawaman Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Kan være kam sensor eller veivaksel sensor ja. Har hatt det problemet før.
crazy2be Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ her ser du typiske feil me e39 stod nåke om vanos å tap av motorkraft der me
Haug530D Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Ok, da har jeg tatt en diagnose i Carsoft, fikk ingen feilmeldinger, nå vet ikke jeg om Carsoft får med seg alt heller da. I tilegg har jeg banket på Katalysatoren den var Rock solid, kjente også litt på eksosen men vet ikke helt. Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med. Eventuelt kan man rengjøre sensorene?
Haug530D Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Var ute å kikket litt mer nå, så ut som om det lå kjølevann på det hjulet som veivsensoren leser av, har en mistanke om at det er en liten lekkasje ved vannpumpen muligens. Men kan det være kjølevæske som gjør at den gir feil signal eller noe?
crazy2be Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Dragonlove skrev: Ok, da har jeg tatt en diagnose i Carsoft, fikk ingen feilmeldinger, nå vet ikke jeg om Carsoft får med seg alt heller da.I tilegg har jeg banket på Katalysatoren den var Rock solid, kjente også litt på eksosen men vet ikke helt. Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med. Eventuelt kan man rengjøre sensorene? me mej so visste kamakselgiver i feilmelding, so kjaure ej 5 mil ca. ette skifting, so jekk bile dårli ijen, då visste de sej at der va goen en kamsensor me. men synst de e rart dei ikkje kom opp samtidi
Raymond Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 var det ikke no krav til bokmål her på forumet?
BRIO Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Raymond skrev: var det ikke no krav til bokmål her på forumet? Det er helt OK med nynorsk, men det er en fordel å ikke skrive på dialekter eller sms-språk. Vanskelig å lese
Gunnar Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Dragonlove skrev: Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med. Du har samme symptom som jeg har hatt begge gangene jeg har hatt trøbbel med veivakselsensoren, men begge gangene har bilen lagret feil på den, så det er litt rart at du ikke får feilmelding på DME i Carsoft...
Haug530D Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Gunnar skrev: Dragonlove skrev: Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med. Du har samme symptom som jeg har hatt begge gangene jeg har hatt trøbbel med veivakselsensoren, men begge gangene har bilen lagret feil på den, så det er litt rart at du ikke får feilmelding på DME i Carsoft... Ok, så Carsoft varsler feil på det altså, hmm var ikke sikker på at det gjorde det skjønner du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå