Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tur til Bergen i dag og etter en stund så begynnte bilen å oppføre seg som om den gikk i sirup, altså når jeg ga gass i fra 2000Rpm og oppover var det liksom ikke samme respons som tidligere, det ble en del køkjøring i dag og jeg hadde ett par stopp hvor jeg kvelte motoren, etter det var den litt tungstartet.

Ellers så gikk motoren greitt, ikke noe rykk og napp eller noe, gikk også greitt å starte etter vi hadde vært i butikker etc...

Eneste jeg har gjort annerledes i dag er å ha ligget på ca 3000Rpm i forskjell til 2000 som jeg bruker å gjøre.

Noen som har en formening om hva det kan være?

Skrevet

Tett katalysator ? ,få noen til å holde 2-3 tusen omdr på motoren og kjenn foran eksosrøret lite trykk og veldig varm eksos ?. Det er ofte en indikasjon på deff katalysator.

Skrevet
  Bonden skrev:
Tett katalysator ? ,få noen til å holde 2-3 tusen omdr på motoren og kjenn foran eksosrøret lite trykk og veldig varm eksos ?. Det er ofte en indikasjon på deff katalysator.

Får prøve det i morgen.

Skrevet
  crazy2be skrev:
va borti samme probleme, me mej so va de kamakselgiver å kamakselsensor so hadde klikka

Får prøve en diagnose også da

Skrevet

Ok, da har jeg tatt en diagnose i Carsoft, fikk ingen feilmeldinger, nå vet ikke jeg om Carsoft får med seg alt heller da.

I tilegg har jeg banket på Katalysatoren den var Rock solid, kjente også litt på eksosen men vet ikke helt.

Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med.

Eventuelt kan man rengjøre sensorene?

Skrevet

Var ute å kikket litt mer nå, så ut som om det lå kjølevann på det hjulet som veivsensoren leser av, har en mistanke om at det er en liten lekkasje ved vannpumpen muligens.

Men kan det være kjølevæske som gjør at den gir feil signal eller noe?

Skrevet
  Dragonlove skrev:
Ok, da har jeg tatt en diagnose i Carsoft, fikk ingen feilmeldinger, nå vet ikke jeg om Carsoft får med seg alt heller da.

I tilegg har jeg banket på Katalysatoren den var Rock solid, kjente også litt på eksosen men vet ikke helt.

Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med.

Eventuelt kan man rengjøre sensorene?

me mej so visste kamakselgiver i feilmelding, so kjaure ej 5 mil ca. ette skifting, so jekk bile dårli ijen, då visste de sej at der va goen en kamsensor me. men synst de e rart dei ikkje kom opp samtidi

Skrevet
  Raymond skrev:
var det ikke no krav til bokmål her på forumet? :)

Det er helt OK med nynorsk, men det er en fordel å ikke skrive på dialekter eller sms-språk. Vanskelig å lese :)

Skrevet
  Dragonlove skrev:
Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med.

Du har samme symptom som jeg har hatt begge gangene jeg har hatt trøbbel med veivakselsensoren, men begge gangene har bilen lagret feil på den, så det er litt rart at du ikke får feilmelding på DME i Carsoft...

Skrevet
  Gunnar skrev:
  Dragonlove skrev:
Er det noen måte å finne ut om det er kam eller veiv sensor, så jeg slipper å skifte begge, de er vel dyre regner jeg med.

Du har samme symptom som jeg har hatt begge gangene jeg har hatt trøbbel med veivakselsensoren, men begge gangene har bilen lagret feil på den, så det er litt rart at du ikke får feilmelding på DME i Carsoft...

Ok, så Carsoft varsler feil på det altså, hmm :-k var ikke sikker på at det gjorde det skjønner du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...