Ajern Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 må først og fremst si at jeg har holdt på med bilen i lang tid nå, men fant ut at jeg ville prøve å lage en prosjekt tråd.. Jeg kjøpte meg først en 320i av en kjenning av far min som oppussingsprosjekt, så sjekket vi opp i forsikring og diverse, da fant vi ut at jeg ikke hadde råd til den. Dermed kjøpte meg en 318i! 320'n jeg hadde/har (er nå i deler) 318'n som ble kjøpt inn planen er få flytte over interiøret fra 320'n over til 318'n, det samme gjelder fronten.. det kommer nok også til å bli kjøpt inn mye nye deler Begynte ikke skikkelig på 318'n før 320'n var helt demontert! men fikk hjelp av to kamerater så demonteringa gikk ganske fort egentlig.. litt bilder: et par dager etter at dette bilde ble tatt ble motoren tatt ut og solgt!! så var det i gang på 318'n tok av fronter for å sette på den andre litt lakking og rust puss bak og i bagasjerom Ble vist litt rust puss i gulvet også, heldigvis bare overfladisk ferdig i gulvet (ble tatt lite bilder men da ble nok arbeid gitt....) så nå er det inn med interiøret fra 320'n begynte å bli passe lei av rust!! så derfor ble ny liten vipp på bagasjelokket innkjøpt + angel eyes! =) får å få litt avveksling huff... sliter med motoren, den går ikke på sylinder 2 og 3.. etter litt etterforskning fant vi ut at det mest sannsynelig er dysene :/ har en dårlig følelse for at dette kan bli dyrt.. litt lakkering av framfangeren: begynt å sette en del sammen igjen nå: baklytker på plass igjen (må sote et sett til jeg har pga de som jeg har satt på nå er sprekt..) fronter på igjen også med nye spredere! Fronten kom på i dag 24/1-09
denzow Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 forskjellen på 318\320 kan jo ikke være så høy? spesielt ikke når du hadde råd til å kjøpe 318 uansett:P hehe
Ajern Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 forskjellen på 318\320 kan jo ikke være så høy? spesielt ikke når du hadde råd til å kjøpe 318 uansett:P hehe jo ifølge forsikringsselskapa så var det vist det:( en rekke 6'er er nok en del sprekere enn en rekke 4'er;) også er det vist mange som har kjørt gærli med de forsikringssummen på 318 og 320 skilte nesten 23000,-
Ajern Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Et par bilder av den nye fronten med lys.. (mangler bare pære i den andre sprederen) det ene bilde er litt dårlig.. Har også kjøpt inn på bassere, Pioneer
Superbeetle Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Kult prosjekt dette Fin farge på E30! Jeg ville nok droppet Ae, men hver sin smak.. Men kan umulig tro at det er SÅ dyrt å forsikre en 320, riktignok skal enkelte selskaper ha stive priser på slike biler forsikret på person under 23, men dette gjelder vel da også 318? Jeg fikk iallefall noen "sjokk-priser" hos f.eks IF. Når det er sagt så syntes jeg M10B18 motoren er utrolig gøy å kjøre
Ajern Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Kult prosjekt dette Fin farge på E30! Jeg ville nok droppet Ae, men hver sin smak..Men kan umulig tro at det er SÅ dyrt å forsikre en 320, riktignok skal enkelte selskaper ha stive priser på slike biler forsikret på person under 23, men dette gjelder vel da også 318? Jeg fikk iallefall noen "sjokk-priser" hos f.eks IF. Når det er sagt så syntes jeg M10B18 motoren er utrolig gøy å kjøre takk for det =) Ae, da mener du angel eyes? jeg ble veldig overrasket selv også... hadde regnet med en litt stiv pris men ikke såååå stiv.. men forsikringa på 318 var ikke den billigste den heller:( men men får vel bonus etterhvert jeg tror at M10B18 ikke er en så verst motor;) må bare få den til å gå på alle sylinderene...
erik2k3k Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 m10b18 er jo ypperlige for turbo tåler juling og er lette å bygge på stå på ...pen vogn
BreitBau Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Hvor er det du har hørt forsikring hen da? Har en 1986 modell 320i coupe, og den betaler jeg da latterlige 4006 kroner for i året med 12000 i kjørelengde og delkasko med 4000 i egenandel.. Kan legge til 500 kroner dersom bruker er under 24 år.. Dette gjelder med 50% rabatt, og som ny bruker får du jo 40% til å starte med, så da ender du vel opp på en forsikringssum på rundt 5500 kr..?! Dette er hos Gjensidige.. Så aner ikke hvor du har søkt om forsikring hen, men noe sier meg at du kanskje burde bytte forsikringsleverandør?!?! Er ingen vits å hive ut tusenlapper heller da... bare ett lite tips om at Gjensidige er prisgunstige hvertfall.. Enkelte andre selskaper som Terra, If, Vesta o.l. er ikke villige til å forsikre Bme 6'ere uten å tjene grovt på de.. Når jeg hørte på 325i'en skulle Vesta ha 120 000 i året.. Useriøst..
Lars89 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Hvor er det man får 40% til å starte med??? Jeg fikk 20... 4000 er latterlig lite. Tror jeg betalte 7 for 316en. Betaler 9 for 325 med ansvar Men så bor jo du oppi fjellet også da (neida...)
Ajern Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Hvor er det du har hørt forsikring hen da?Har en 1986 modell 320i coupe, og den betaler jeg da latterlige 4006 kroner for i året med 12000 i kjørelengde og delkasko med 4000 i egenandel.. Kan legge til 500 kroner dersom bruker er under 24 år.. Dette gjelder med 50% rabatt, og som ny bruker får du jo 40% til å starte med, så da ender du vel opp på en forsikringssum på rundt 5500 kr..?! Dette er hos Gjensidige.. Så aner ikke hvor du har søkt om forsikring hen, men noe sier meg at du kanskje burde bytte forsikringsleverandør?!?! Er ingen vits å hive ut tusenlapper heller da... bare ett lite tips om at Gjensidige er prisgunstige hvertfall.. Enkelte andre selskaper som Terra, If, Vesta o.l. er ikke villige til å forsikre Bme 6'ere uten å tjene grovt på de.. Når jeg hørte på 325i'en skulle Vesta ha 120 000 i året.. Useriøst.. men har du den forsikret i ditt navn? eller står det i faren din sitt navn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå