///Grandalen Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Er det noen måte og fikse dette på? Er det lurest og bare kjøpe ny topp, eller evt overhale den med bøyde ventiler? Visst det går? Evt, noen som vet ca pris på dette, og en plass på Sørlandet jeg kan få gjort det?
525i1991 Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 varm opp og slå dem bein, en kompiss gjorde dette på en sunny gti, funka fett det
KalMar Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 auto teknik på dalane rett oppforbi bilopphuggeren bjarne johansen hehe men det koster penger..
Lars89 Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Ville aldri begynt å fikse på en M40B16. Sånne motorer får du til noen hundrelapper. Eller legg litt mer i det og kjøp is/m20
Hyggmaister Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Viss dette er en m40b16 med hydrauliske ventiler er ikke dette store saken - så lenge ingenting annet har gått til helvete med motoren som følge av skaden. Det du må gjøre er å kjøper nye ventiler - noen hundringser hos for eks koed.no. Skru deretter av topplokket, dra ut den gamle dritten og stapp nedi de nye. Fort gjort! Nja Lars89, ett par hundrelapper for en m40b16 i god stand? njeet. M42b18 (is) - beregn noen tusenlapper, og selvsagt motorskifte, men du får en mye morsommere bil. M20? Nja...må fortsatt bytte motor, og du må ha litt volum om den skal gå merkbart mye bedre enn m40'n.
Torbjørn H Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Ville aldri begynt å fikse på en M40B16. Sånne motorer får du til noen hundrelapper. Eller legg litt mer i det og kjøp is/m20 Akkurat det han lurte på, smarte-lars.
Lars89 Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Ville aldri begynt å fikse på en M40B16. Sånne motorer får du til noen hundrelapper. Eller legg litt mer i det og kjøp is/m20 Akkurat det han lurte på, smarte-lars. Han lurte på hva som var smartest. Å fikse på en M40 er ikke smart... Blir fort noen tusen i deler og ARBEID. (ref. denne tråden) Da er det bedre å få noe fornuftig under panseret. '
///Grandalen Posted January 25, 2009 Author Posted January 25, 2009 Hehe, 316i er ikke noe morro nei. Hva anbefaler dere? Hva er lett og greit og få nedi motorrommet på en 89 E30?
propan Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Lett og lett. Skal du ha større motor drar det på seg drivlinje og girkasse også da,så alt er relativt her. klarer du skru litt selv så er skaden reparert for ett par tusen kr. Men da er du jo litt på vei til en is motor. Hvis bytte så bytt til is,da KAN du bruke drivlinje og girbox inntil videre.
propan Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Lett og lett. Skal du ha større motor drar det på seg drivlinje og girkasse også da,så alt er relativt her. klarer du skru litt selv så er skaden reparert for ett par tusen kr. Men da er du jo litt på vei til en is motor. Hvis bytte så bytt til is,da KAN du bruke drivlinje og girbox inntil videre.
Rogeren Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Kan? Girkasse er samme på m40 og m42... Så det er ikke "inntil videre". Annen utveksling i diffen kanskje, og iS har samme bremser som 325, og mindre biler med ABS. Så i beste fall har han samme understell/drivlinje som iS. I verste fall... Så holder det uansett evig til en sånnstrikkmotor...! Skal en over på M20, da er det forskjellig kasse.
orrig Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 Jeg har en m40B18 motor i topp stand, nettopp byttet olje, plugger, ventiler og hetter, reg reim, vannpumpe osv. Girkassa er strøken og tight å fin å gire med. Smalt dessverre bilen en mnd etterpå jeg var ferdig så nå står bilen bare der send ei mld om du er int! 911 06 335. Holder til i vennesla !
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now