Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7eren ble 3-400,- dyrere enn hos Gjensidige og Land Roveren ble 2000,- dyrere enn hos Gjensidige. Dekningen er jo også søppel kontra Gjensidige...

"Codan Bil Pluss omfatter følgende: - Leiebil ved kaskoskade for kr 500. pr dag i inntil 21 dager. - Veihjelp på hjemsted ved kaldstart, punktering og flatt batteri. - Inntil kr 20 000 i erstatning av fastmontert utstyr."

Eh, leiebil til 500,- kroner døgnet når man har skade? Hos Gjensidige har man gratis leiebil helt til bilen er reparert. Og velger man uten Codan Plus, så har man sikkert ikke leiebil i det hele tatt.

Reagerte også på denne: "Det forutsettes at du ikke har hatt mer enn 2 skader de siste 3 årene, utenom redning, glasskade og naturskade. I tillegg forutsettes det at du ikke har noen betalingsanmerkninger."

De reklamerer jo med at det er forsikringsselskapet for de som kjører skadefritt, men to skader i løpet av tre år er OK? :shock:

Skrevet

Codan er egenetlig IF... Codan selger forsikrings poliser under eget navn, men det er If... som eier, og driver Codan. Codan ble for min del VESENTLIG dyrere enn hva jeg har pr i dag.

Skrevet

Nå er jeg ikke 25, men dersom jeg hadde vært det så hadde min forsikring blitt nesten dobbelt så dyr i Codan som det jeg har i dag. :roll::twisted:

Skrevet

Jeg er 28 år, betaler pr i dag 4700 med 50% bonus, 20.000km i året og delkasko hos et selskap som heter BlueWater. Hos codan skulle de ha nærmere 9000,- for samme forsikring.

Skrevet

Gjensidige skulle ha ca 8000 for fullkasko. Med 70% på andre året og skadefritt, og sjåfør på 31 år! Hadde vore kunde i 5 år.

16000km, og 8000 i egenandel.

If skulle ha 7400 for samme forsikring.

Hos Codan.....3600,-

Valget blei ganske enkelt.....

Skrevet

Ble marginalt billigere enn hos Gjensidige. Men sjekket prisen hos Postbanken, og der ble det 6920,- med full kasko (60%) Så nå må jeg nok ringe Gjensidige å presse dem på prisen....

Skrevet

Regna gjennom den kalkulatoren til Codan men det ble nesten dobbelt så dyrt som min nåværende forsikring hos Gjensidige.

Postbanken ble over dobbelt så dyr.

If ble nesten tre ganger så dyr. Forøvrig ble jeg mektig forbannet på all den statistikken de er på jakt etter angående mine tidligere forsikringsforhold. Jeg har også forferdelig dårlig erfaring med IF fra tidligere.

Trygvesta har ikke priskalkulator.

Sparebank1 ble over dobbelt så dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...