VegardB Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Hei, Driver å bytter termostat på 320`n min no. Det er ein 95 med M52 motor. Korleis får eg av vifta? Viskosekoblinga eller hva det no heiter.
bad_ip Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 http://www.bimmerdiy.com/diy/e36coolingsystem/
VegardB Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Takk takk, treng eg bytte pakningen på termostathuset også?
Torminator Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Bare bytt når du først holder på! Koster jo nesten ingenting....
VegardB Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Har fått bytta termostaten no. Men no blir blien for varm under køyring, før eg bytta var den for kald. Regnar med det er luft i systemet. Korleis luftar eg kjøleanlegget på ein slik motor?
-Roger- Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Fremme på radiatoren er det en lufteskrue. Disse bilene pleier å være lett å lufte. Byttet du pakningen på termostathuset når du skiftet termostat? Hvis den lekker kan det være derfor bilen går seg varm...
VegardB Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Lekker ikkje nei. Trur nok det er luft der. Sjekka nivået i tanken før og etter eg starta motoren. Etter at eg hadde starta var det mykje meir væske i enn det var før
-Roger- Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 OK.. Ta av lokket til radiatoren. Start bilen og åpne lufteskruen ved siden av påfyllingslokket. Fyll kjølevæske ettersom nivået synker. Termostaten vil sikkert ikke slippe gjennom før du kjører med bilen...
VegardB Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Ok, skal prøve det. Takkar for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå