Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Du går for 16v ja, hadde samme planene for min E21 når jeg hadde den.

Sugetrimm eller går du for overlading?

Om det blir noe så er det sugetrim tenker jeg. Men skal først få i motoren og teste den slik den er..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt med tanken,men vet ikke hvor enkelt det blir...

Jeg har snakket med biltilsynet angående min E21 og det kan nok være mulig hvis du får tak i dokumentasjon på teknisk data fra den 218hk E21 Alpina.. Jeg har leitet litt rundt men ikke funnet noe ennå desverre...

Ja har tenkt den muligheta,men ikke funnet noe...Du får si fra om du finner tak i,så skal jeg gjøre d samme..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser ut til og bli tøft. send en pm om du trenger 323i bakstilling med skiver. har en til overs.=)

Takker...:)

Blir langt fra så heftig som din,men man gjør så godt man kan..;) Har bakstilling liggendes klar,men takk for tilbudet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En liten update....

Har fått jobba litt i jula,men lite å ta bilder av.

Har rydda motorrom,bestemt plassering av oljekjøler,tilpassa radiator.. Har og starta modifisering av girkasse,må få på braketter til to følere som motorstyringa trenger.

Har og bytta bremser foran,til 323i bremser. Kjøpte carbotech xp8 klosser både foran og bak,har blitt fortalt at dette skal være en grei oppjustering av bremser,neste steg er større skiver\kalipere.

uenj3c0srqgcp7s5xe2s.jpg

Har og kjøpt stålomspunnede slanger,og montert disse foran. Bak mangler jeg fortsatt noe småtterier før jeg kan bytte bærearmer og dermed få 323 bremser der og.

v2zhmwyh3x365f0ah3q9.jpg

Neste jeg skal få gjort er å lage brakettene til girkassa,må få lånt ei benkboremaskin skal jeg få de skikkelige. Har skaffa aluminiumsklosser til å lage disse brakettene. Skal og sende mellomakselen til gkn drivlinje tenkte jeg,for å få tilpassa denne. Har bygd om giroverføringa selv,alt må kortest inn for å passe til 5-trinnskassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...