Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Her er stoffet jeg brukte på foringene:

polyurethan.jpg

Ferdig støpt:

Kunne vært bedre finish,men satser på de gjør jobben likevel...:)

ferdigstpt.jpg

Driver også å bygger om til 323i eksos,og må da opp med litt stål så det ser originalt ut. Fikk kjøpt litt på gs,lager resten selv:

vangetileksos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft. Er noe egent over den doble 323 eksosen :)

Ja kler bilen utrolig godt,og siden jeg har 2,3 liter så er det ikke helt juks heller...;)

Den første eksosen jeg lagde bråka noe sinnsykt,og tok bort i traversen pga den var litt for grov. Satser på denne lager litt mindre lyd, og ikke skvaldrer borti.

Må si meg ganske fornøyd med opphenget,ser nesten originalt ut...står igjen å ha på noe lakk,men venter så tettningmassa får tørke skikkelig. Til slutt blir det noe tyntflytende innvendig i kanalen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update til,har jobba med eksosen idag. Sikkert kjedelig for mange,men det må gjørest om det skal bli dobbel eksos...:)

Kjedelig nei, ikke vær redd for det! Fortsett med bildet, enhver forbedring er et steg i rett retning - slik ser iallefall jeg på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har jobba litt mer i "garasjen" nå i det fine høstværet...:)

Er nesten ferdig med eksosen,mangler endestusser..

bz7poewgr7c3xql4yfyi.jpg

Bilen ble MYE stillere,uten at jeg kan merke den går dårligere. Det er fortsatt litt skvaldrelyd i bilen,og oppdaga til min store skrekk at mutteren som holder mellomakselen sammen i delinga var borte!!! :roll:

Denne var korta og balansert av gkn drivlinje,og dette må vel kallest slurvearbeid fra dere side?? Kan ikke se andre grunner til at den har løsna?

I tillegg har jeg tatt den største oppgraderinga hittil på bilen!! Bytta de store foringene på traversen bak med de jeg laga selv,og HERREGUD til en forskjell!!! Testa bilen rett førr jeg bytta,og rett etter. Bilen ble veldig rettningsstabil og fikk en sinnsyk styrerespons. Og ikke noe liv å se på bakhjulet som det var før.

De gamle foringene mine har blitt kjørt ca 6-7000 og var rimelig dårlige allerede,hadde begynt å gå i oppløsning. Men nye originale kan heller ikke måle seg med disse i hardere gummi,skal jeg anbefale en oppgradering på e21 må det være disse foringene!!

Fikk en halleluja opplevelse,bilen var ikke til å kjenne igjen... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne å produsere sånne du da, så vi andre kan få den opplevelsen og ;)

Hehe,tok vel kanskje litt av her,men det var en sinnsyk forskjell...bilen går rett som en strek i forhold til før,og har ingen "etterslenger" når en svinger brått. :applause:

Er ingen problemer å lage flere,koster ca 800 kr for gummiblanding inkl frakt mener jeg å huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg bestiller et sett av deg i vinter da.. ;) Blir vel så jeg skal gyve løs på understell og motor i vinter så.. :)

Ja om du skal ta understellet vil jeg anbefale disse foringene...gleder meg allerede til neste sesongs banekjøringer...:)

Hvis det virker så bra, så må man kanskje få deg til og lage et sett til meg også. :applause:

Du får tenke deg ut en pris du må ha for og lage et sett til meg. Jeg har noen gamle foringer jeg kan ta og sende til deg.

Har jo ikke fått testa de skikkelig ut på bane enda,men forskjellen var enorm på vei så tipper det blir bra på bane også..:) Du får sende meg en pm så skal vi finne utav noe..:)

Nå har jeg leste gjennom hele tråden din. Skikkelig pen bil og godt gjennomført. Likte spesielt godt senke løsningen din 8)

Såpass,har bra med tålmodighet du...:) Takk for det,er ganske fornøyd med hvordan bilen ble og kjøre og justeringsmulighetene som den har nå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jaja,har vært stilt lenge her....men nå skjer det forhåpentligvis litt igjen..:)

Har handla noe småtjafs som skal på bilen etterhvert. Blant annet kraftigere stabstag foran og kraftigere/justerbart bak:

knwuoikq31kvjpc1jtle.jpg

Skal også montere tårnstivere foran,og bak om jeg får tak i her til lands.

Har ikke skjedd så mye mer spennendes enda,men forhåpentlig så kommer det fortløpendes...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...