propan Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Ok. Vær snill med de ut av svingene,det er da de ryker som regel.
Jås Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Skrevet Juli 4, 2013 Ok. Vær snill med de ut av svingene,det er da de ryker som regel. Ja er vel lett å klippe de når bremsen slår inn. Normalt sett kjører jeg rundetider,og da er det ikke noe problem tror jeg. Var og prøvde meg på litt drifting for litt siden,og mistenker det var da problemet kom. Har vurdert kraftigere bakstilling,men har igrunnen ikke hatt behovet...
Jås Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Skrevet Juli 4, 2013 Hehe,ja ser slik ut.. mye styr å bygge om til e30? Og kan en få det til å se noenlunde originalt ut?
propan Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Ikke noe problem... Men jobb det er det. Må modifisere endel i bakpart på bil og litt sånn. Så det vil jo for ett erfarent øye sees fort,men for en som ikke kjenner bilene ser det bra ut hos meg ihvertfall. Eneste er travers,der la jeg inn en forsterkning under jeg angrer på,for da ser man at den er gjort noe med. Men det får gå. Man lærer mens man holder på også da. Det er første jeg bygger om med org e30 feste bak da med Z3M lokk som jeg har. De andre som er bygget om er det brukt e21 fester al'a Alpina med to fester. Jakter på en annen utveksling ,3,25 er litt tungt med 6 trinns kasse tror jeg. Får prøve litt og se.
Jås Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Skrevet Juli 4, 2013 Ok,må vurdere dette enda mer hører jeg. Må korte inn travers litt da eller? Må inn og kikke nærmere på bildene dine..
propan Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Nei. Jeg legger inn midtdel fra e30,så travers forblir uendret og tilsynelatende urørt under. Man kutter den ikke i to eller noe,bare freser inn e30 delen i midten. Det er karroseriet som er jobben. Men nå har vi laget jiig til travers da.
Jås Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Skrevet Juli 4, 2013 Javel? Så du bruker original e21 travers med midten av e30 fellt inn? Og drivakslinger da,custom eller passer noe originalt rett på? Bærebroer er fortsatt e21? Hva tar du for en slik jobb??...
propan Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Jepp- feller inn e30 så traversen i seg selv forblir nesten urørt. Org armer og alt er som det skal ellers med unntak av eksos som må under eller fjerne ca 10 liter av tankene. Du har pm
Jås Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Skrevet Juli 20, 2013 Da er bremse-jobben ferdig,gjenstår bare å kjøre inn klossene. Overhalte kalipere bak med nye carbotech xp8 klosser: Og slik ser det ut montert:
JE Skrevet Juli 20, 2013 Skrevet Juli 20, 2013 Jepp- feller inn e30 så traversen i seg selv forblir nesten urørt. Org armer og alt er som det skal ellers med unntak av eksos som må under eller fjerne ca 10 liter av tankene. Du har pm Alternativt kan man lage en ny midt-del til din e21 travers, midtre delen på E30 traversen er forholdsvis klumpete. Under ser du hvordan jeg gjorde med min 02 travers for å få på 188 diff.
Jås Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Skrevet Juli 20, 2013 Se der ja,har jo lest om det i tråden din.. hvor tykt stål har du brukt?
JE Skrevet Juli 20, 2013 Skrevet Juli 20, 2013 Se der ja,har jo lest om det i tråden din.. hvor tykt stål har du brukt? Hmm enten 3 eller 4mm, er litt usikker.. Er jo bare å måle hva som er brukt i traversen din, jeg får ikke sjekka hva jeg bruke, pga jeg er på jobb.
Ray83 Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Her var det masse gøy lesning. Takk for tipset angående foringer Blir spennende å følge med videre på prosjektet ditt.
Jås Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 Skjer ikke så mye her nå,men var ute og skulle kjøre inn bremseklossene her en dag. Da skal en bremse i et visst mønster ifølge papira som fulgte klossene... Klarte faktisk å knekke en drivknute på hele seansen,så det var jo en flau opplevelse...hehe.. Så når bilen var hjemme i garasjen med nye deler montert måtte den få en real vask og en ny omgang med polish: Bremsene kjennes veldig bra ut,og biter bra!! Tåler de litt mer juling en før også er jeg fornøyd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå