Doni Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Orginale turboen som sitter på bilen er ødelagt, så på Sulland sa di at det vil koste over 17.000kr for en ny turbo, med arbeid så vile det koste meg ca 21.000kr. Så jeg lurer på 2 ting: 1 hvor jeg kan få tak i en biligere turbo som passer bilen min, eller er jeg nødt til å kjøpe den orginale Turboen til over 17.000kr? 2 og siden jeg har tenkt å bruke en del penger på ny turbo, er det noen muligheter på å få noen mer hester på bilen min f.eks med en støre turbo,grenrør osv? takk på forhånd
stroker Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Låner tråden litt; hvordan vet du at turbo er ødelagt? Sikker på at det ikke bare er noe verkstedet sier... Sjekk pris på turbo hos GS og koed, jeg synes 17 000 hørtes ille mye ut
diesel_luring Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 ikke at jeg er sikker men jeg trodde jeg hadde lest her på forumet at en hadde byttet til større turbo på en diesel av nyere modell.
stroker Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Sjekket hos Koed nå, og en bytteturbo fra dem koster litt i overkant av 10 000 Varenr = www16075
Kjennern Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Hør med Turbo Service på Høvik. De har også bytte turboer. Bytta turbo på en Passat jeg hadde engang hos dem. Var ganske rimelig kontra originalt hos merkeverksted.
Doni Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Låner tråden litt; hvordan vet du at turbo er ødelagt? Sikker på at det ikke bare er noe verkstedet sier...Det jeg merka var at når jeg ga på så hørte jeg et slags skrape lyd og at bilen ikke dro som den skule, så dagen etter så skule jeg kjøre til sulland for at de skule så på det, og da så jeg at det hadde leket olje, pluss at det komm mye røyk fra eksosen mens jeg kjørte. Så de på sulland tok bilen med inn og konstaterte at det var Turboen, så mer en det vet ikke jeg.
stroker Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Ok, er vel trygt å si at turbo er defekt da ja... Vet du forresten om veivhusfilteret er byttet på denne bilen noen gang? Hvis ikke kan det være det som er synderen, og det MÅ du så absolutt da bytte før du får i ny turbo Lykke til med reparasjon, kjedelig når slikt skjer, men ved å skaffe turbo fra andre enn BMW-verksted, kan du spare mange tusen, så det vil nok lønne seg!
Doni Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 Nei jeg vet faktisk ikke om den er bytta noen gang, men da for jeg bytte den også for sikkerhets skyld. Takk for all hjelpen, det var mange tusenlapper spart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå