Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et stykke etter tønsberg ble jeg stoppet av en sivilpoliti (sølv mercedes-benz C-klasse 2001-2005 modell), politimannen kommer bort til meg og ber om å få se førerkortet mitt, jeg gir han det, også ber han meg ta med vognkort og bli med i bilen hans. Når vi setter oss i bilen hans forteller han at han har 2 målinger på meg, den ene var 170km/t og den andre var 124km/t, den på 170km/t var ikke filmet, men det var den på 124km/t, han velger å skrive en anmeldelse på den på 170km/t, da han ikke hadde noen direkte bevis på det sier jeg bare at jheg ikke godtar anmeldelsen og skriver under på papiret, han beholder førerkortet mitt og jeg får dra.

Han sier han har måling på deg i 170, men ikke bevis? Hvordan har han da måling? Har han PolicePilot-måling, så har han jo bevis, med eller uten video. Har du ikke bedt om kalibreringspapirer ved beslagleggelsen, så kommer du ikke langt mot PolicePilot-målingen. En konsultasjon med godeste advokat Swensen pluss oppmøte for ham i Tingretten koster deg 10 laken. Noen ganger er det greiere å bare ta straffen og bli ferdig med det.

Hvor ble du målt i 170 og hvor ble du målt i 124? 100-sona slutter rett før Tønsberg, så dette kan jo bli seriøse greier...

Om han har en policepilot måling kan jo det ha vært hvem som helst??

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

I min sak hadde de slettet filmen da jeg ba om å få se den på nytt før jeg vedtok.

Betalte 3k til en advokat for at han skulle si til meg at jeg ikke hadde en sjanse til tross for dette.

Så lenge de har en skriftlig rapport samt kalibreringsloggen så har man minimale sjanser med mindre de har gjort reelle feil eller det ikke var fysisk mulig for deg å holde den farten du ble tatt i.

Skrevet

For å være helt ærlig. Har ikke vært i noe lignenede sak, men en kompiss av meg ble drept pga en tulling kjørte i 163km/t og kjørte gris. Har også mistet en annen god venn pga tulle kjøring av en annen og har to foreldre som har vært innblandet i en ulykke der en annen kjørte gris og har ført til at min mor har fått varig nakke, rygg, skulder og hode skade.

Har ikke respekt for folk som kjører for fort eller kjører gris. De som gjør det fortjenner ikke lappen og trenger en straff.

Med dette mener jeg det at du selv vet om du har kjørt i 170km/t eller ikke. Hvis du har så hvorfor skal man motbevise at man ikke har kjørt så fort hvis det er basert på løgn?

Hvis du har kjørt så fort håper jeg du mister lappen og får en straff, men hvis du ikke har kjørt så fort og kjørt lovlig så er det bare å ansette en advokat som sikkert hjelper deg.

Bare et lite spm til slutt. syns du det er greit mordere og pedofile går fritt ute?

Skrevet

Bare et lite spm til slutt. syns du det er greit mordere og pedofile går fritt ute?

For et latterlig spørsmå. Har ingen ting med saken å gjøre.

Skrevet

jo for her har han enten gjort noe galt eller ikke gjort noe galt, hvis han har gjort noe galt, så prøver han å slippe straff (som i miste lappen/fengsel/mega stor bot osv).

Skrevet
Har du aldri kjørt for for Kevin?

Har ikke kjørt noe fortere enn det som er tillatt eller kanskje litt fortere i 100 sone. Jeg vet hva følgene kan bli av eventuell ulykke osv. Har sett det med mine egene øyne.

Uansett hva jeg gjør, så er jeg villig til å ta følgene av det.!!!

Skrevet

jo for her har han enten gjort noe galt eller ikke gjort noe galt, hvis han har gjort noe galt, så prøver han å slippe straff (som i miste lappen/fengsel/mega stor bot osv).

Han har jo gjort noe galt og er helt sikkert klar over det selv ;)

Jeg skjønner godt at han prøver og få en straff så mild som mulig.. Men og sammenligne med mordere og pedofile det er å ta i litt, det passer ikke inn her..

Skrevet

Han har jo gjort noe galt og er helt sikkert klar over det selv ;)

Jeg skjønner godt at han prøver og få en straff så mild som mulig.. Men og sammenligne med mordere og pedofile det er å ta i litt, det passer ikke inn her..

sammenligner ikke, er bare snakk om et prinsipp. Dessuten var det bare et spørsmål. Jeg vet om en som har kjørt for fort og drept en som går fritt der ute. Var min kompis som ble drept!!! Ja han fikk en straff, men langt i fra det han burde fått.

Hvorfor gjøre ting når man vet at man ikke klarer å stå for følgene av det? Man vet straffen.

Er som å gå til f,eks Dubai og gjøre masse gale ting.. man kommer ikke ustraffet fra det. Folk der vet det, derfor er de som regel snille og kriminaliteten er en av de laveste i verden!

Skrevet

Pedofile og mordere har da ingen verdens ting med dette og gjøre. Og uansett om han har kjørt for fort eller ikke, så forsøker ALLE og komme seg unna ting de er blitt tatt for. Alle vil jo ha en mest mulig mild straff for sine overtramp. Selv mistet jeg lappen etter og ha holde ca 121km/i i en 60 sone midt på natta. Jeg gjorde ALT jeg kunne for og få en mildere straff en hva politiet foreslo. Jeg kom unna med 30 dager med pall produksjon og 21 mnd uten førerkort. Mildere enn hva politiet ønsket, men allikevel en dom.

Skrevet

Kevin, syns du bør la denne tråden ligge dersom du ikke har noen innspill som kan HJELPE trådstarter til det han spør om.

Skrevet

sammenligner ikke, er bare snakk om et prinsipp. Dessuten var det bare et spørsmål. Jeg vet om en som har kjørt for fort og drept en som går fritt der ute. Var min kompis som ble drept!!! Ja han fikk en straff, men langt i fra det han burde fått.

Hvorfor gjøre ting når man vet at man ikke klarer å stå for følgene av det? Man vet straffen.

Er som å gå til f,eks Dubai og gjøre masse gale ting.. man kommer ikke ustraffet fra det. Folk der vet det, derfor er de som regel snille og kriminaliteten er en av de laveste i verden!

Sorry, syntes dette bare ble rart uten komma, men klart, det er leit.

Tilbake til karen som mista lappen.

Få deg advokat :)

Skrevet

Sorry, syntes dette bare ble rart uten komma, men klart, det er leit.

Tilbake til karen som mista lappen.

Få deg advokat :)

Skulle selvfølgelig være en komma der. My mistake.

Han ba om råd fra folket og jeg ga han rådet om hvis han har gjort noe galt så ikke motbevis det, mens har han ikke gjort noe galt så er advokat osv tingen. Dette er MITT råd og det er MIN mening!!

Skrevet
Har du aldri kjørt for for Kevin?

Har ikke kjørt noe fortere enn det som er tillatt eller kanskje litt fortere i 100 sone. Jeg vet hva følgene kan bli av eventuell ulykke osv. Har sett det med mine egene øyne.

Uansett hva jeg gjør, så er jeg villig til å ta følgene av det.!!!

Er i utgangspunktet sterkt imot uansvarlig kjøring og kan forstå innlegget ditt, men synes sammenligningen blir litt drøy, og velger selv utfra første innlegg å tro at trådstarter ikke er særlig stolt av hva han har gjort og at han uansett har fått seg en lærepenge.

Er også opptatt av at politiet skal følge sine lover og regler, spesielt ettersom det er deres jobb å sørge for at vi andre følger lover og regler, og derfor synes jeg det er greit at det stilles spørsmål ved politiets fremgangsmåte ettersom det er nok av eksempler både på at de er frekke og bryter lover og regler (selv om de fleste er hyggelige folk som gjør en god og viktig jobb).

Skrevet
For å være helt ærlig. Har ikke vært i noe lignenede sak, men en kompiss av meg ble drept pga en tulling kjørte i 163km/t og kjørte gris. Har også mistet en annen god venn pga tulle kjøring av en annen og har to foreldre som har vært innblandet i en ulykke der en annen kjørte gris og har ført til at min mor har fått varig nakke, rygg, skulder og hode skade.

Har ikke respekt for folk som kjører for fort eller kjører gris. De som gjør det fortjenner ikke lappen og trenger en straff.

Med dette mener jeg det at du selv vet om du har kjørt i 170km/t eller ikke. Hvis du har så hvorfor skal man motbevise at man ikke har kjørt så fort hvis det er basert på løgn?

Hvis du har kjørt så fort håper jeg du mister lappen og får en straff, men hvis du ikke har kjørt så fort og kjørt lovlig så er det bare å ansette en advokat som sikkert hjelper deg.

Hva slags latterlig spørsmål er det?

så du sammenligner mordere og pedofile med folk som kjører fort?, herregud så latterlig, spar meg for idiotien din og ikke ødelegg tråden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...