Gå til innhold

e34 "lugger" ved kjøring på lavt turtall..ideer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er en 92 modell 525 tds,er flett ny hardykobling på. diff er tight å fin. ikke noe fjusking på motor i det hele tatt. har lest av feilkoder,men det var ingen inne. fikk kun en på abs. er ikke lmm på denne bilen,ble vell så vidt jeg husker ikke levert med lmm på e34 tds heller. kom vell først på e39...har lurt på om det kan være kassen da,men føler liksom ikke at det er den heller...men den bråker/skrangler en del når clutch ikke er inne...skjønner ikke hvorfor da både utløserlager og inngående lager på motor ble skiftet i november(nytt dette også vell å merke)

• 1 month later...
  • 2 months later...
Skrevet

Hadde tilsvarende problem på min e36. Litt lugging rund 2500rpm. Kjørte motorrens på tanken og har ikke hatt problemer etter det.

Skrevet

Hadde samme på min tds. Byttet hardy, motorfester, luftfilter og kjørte motorrens. Er nå tilsynelatende borte etter at jeg byttet returslangene fra dysene.

Men motorrens og 2t-olje på tanken gjorde mye for tomgangen.

Skrevet

jeg har også vært borti dette med E30. men kun når motoren er kald. den ene motoren jeg hadde var helt sykt. hoppa seriøst bortover som en kenguru med hoppestokk. bytta motor, og har ikke vært bort i dette etter det. bare noen få ganger når det har vært kaldt, og bilen ikke har vært brukt på lenge.

Skrevet
jeg har også vært borti dette med E30. men kun når motoren er kald. den ene motoren jeg hadde var helt sykt. hoppa seriøst bortover som en kenguru med hoppestokk. bytta motor, og har ikke vært bort i dette etter det. bare noen få ganger når det har vært kaldt, og bilen ikke har vært brukt på lenge.

Da kan det jo være så enkelt at det ligger litt kondens i systemet.

• 2 months later...
Skrevet

God aften. Fannt denne tråden da jeg googla litt om tilsvarende problemer på min TDS, og da kunne jeg ikke annet enn å registrere meg på forumet :D Problemet mitt oppstod etter at jeg hadde bilen på verksted for å få fiksa en lekkasje på dieselpumpa. Jeg har prøvd å få dem til å se på saken igjen, men de sier at alt er som det skal med pumpa, da de har benkkjørt den og justert opp den som den skal være. Hadde med den ene mekanikeren på prøvetur og han skyldte på at bilen hadde gått langt (den har rulla 324000 km). Vet du tilfeldigvis hva som feila pumpa di? Hadde satt voldsom pris på å vite det ;-)

Skrevet
God aften. Fannt denne tråden da jeg googla litt om tilsvarende problemer på min TDS, og da kunne jeg ikke annet enn å registrere meg på forumet :D Problemet mitt oppstod etter at jeg hadde bilen på verksted for å få fiksa en lekkasje på dieselpumpa. Jeg har prøvd å få dem til å se på saken igjen, men de sier at alt er som det skal med pumpa, da de har benkkjørt den og justert opp den som den skal være. Hadde med den ene mekanikeren på prøvetur og han skyldte på at bilen hadde gått langt (den har rulla 324000 km). Vet du tilfeldigvis hva som feila pumpa di? Hadde satt voldsom pris på å vite det ;-)
var heller ikke pumpen på min som gjorde dette.............har hatt en evig lang prosess med dette,men til syvende å sist fant jeg ut at det var svinghjulet som gjorde dette...dobbelmasse svinghjul blir jo slitt vet du,så kan jo være et tips å sjekke dette
Skrevet

skjønner irritasjonsmomentet her ja....var et stort klikkeprosjekt når det sto på som værst.........virker bilen din greit ved mer belastning og i høyere gir på motorveien f eks?

Skrevet

Ja.... Bilen går meget godt på pådrag. Ingen problemer. Problemet oppstår når du f.eks tar igjen biler på motorveien og må slakke opp eller ligger i sentrum å rusler på 2.gir med lite gass. Da kan plutselig hele bilen begynne å riste, som om motoren ikke går på alle 6 eller fjusker. Clutcher jeg inn og slipper gassen eller gir mer gass, forsvinner problemet... Det faktum at problemet oppstod etter å ha hatt bilen på service av dieselpumpa, fikk meg til å spekulere på om pumpen kunne forårsake dette :roll: Før verkstedbesøket kjørte jeg uten matepumpa i tanken, men denne ble også byttet på servicen. Verkstedet mente at dette kunne gjøre at hovedpumpen nå var mye "skarpere" enn tidligere, slik at jeg dermed kunne få denne vibrasjonen i drivverket.... Jeg har skrudd myyyye bil i mitt liv, men har ikke noen erfaring med dierselpumper. Likvel synes jeg dette virker merkelig. Jeg merker også at bilen "henger" litt på turtall når jeg ruser den i fri. Turtallet ramler normalt ned til ca. 1500 rpm, så henger den litt videre ned til tomgangsturtall. Beklager denne lange avhandlingen, men idèer mottas med takk :)

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...