Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hørt dette i virkeligheten?

Har sikta meg inn på Eisenmann Race lenge, men lurer litt på Supersprint Race. Kanskje fjerne kat. og ha hele veien. Får bra pris på dette, så tenkte å høre.. Ikke så lett å bedømme utifra youtube-klipp.

Vil jo egentlig ikke ha for høy lyd, men er klar over at SS Race er ganske høy. Er det uutholdelig høyt? Dyp bass-lyd, eller er det kun spiss raspete race-lyd?

Vil gjerne ha mer lyd inn i kupeen også, men ikke skjemmende støy ved jevnt turtall.

Skrevet

Nå har ikke jeg e46, men på min e36m3 har jeg supersprint racekat(den med lyddempere) og powerfilter, ellers org. Etter min mening gir det perfekt lyd og lydnivå. Småsint på tomgang, stille og behagelig ved normal kjøring og hissig 6'erlyd ved godt pådrag. For å få lyden i coupeen uten å skremme pensjonister du passerer tror jeg fjerning av kat og powerfilter er veien å gå.

En racekat uten lyddempere kan bli for mye i lengden tor jeg.

Skrevet

Hørt Supersprint Race live, vet det er det jeg vil gå for. Venter bare på den rette M3 jeg skal ha anlegget på :wink: Lurte på hvor mye du får anlegget? Da jeg spurte var det ca. 15.000. Synes lyden varierer, ta en titt på dette klippet. Ifølge han karen er dette kun med Bakpotta.

Skrevet
Nå har ikke jeg e46, men på min e36m3 har jeg supersprint racekat(den med lyddempere) og powerfilter, ellers org. Etter min mening gir det perfekt lyd og lydnivå. Småsint på tomgang, stille og behagelig ved normal kjøring og hissig 6'erlyd ved godt pådrag. For å få lyden i coupeen uten å skremme pensjonister du passerer tror jeg fjerning av kat og powerfilter er veien å gå.

Mener du at race-kat uten lyddemper bråker mer enn rør som erstatter cat?

Skrevet

Mener du at race-kat uten lyddemper bråker mer enn rør som erstatter cat?

Det gjør det nok ikke, men jeg tror det blir for mye bråk med kun bakre lyddemper.

Skrevet

Sier du det ja. Jeg trodde cat dempet en del av lyden? Blir det ikke mer bråk jo mer man fjerner eller bytter ut fra det som er standard altså?

Mulig jeg misforsto første post litt. Hva lønner det seg å gjøre? Beholde orginal cat eller bytte til rør hele veien?

Hvordan vil det bli å bytte til rør og heller gå for SS Street som er lavere enn Race bakdemper?

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan Supersprint sitt race-anlegg til E46 M3 er, men jeg hadde raceanlegget deres på min E30 M3. Det var helt uutholdelig. Sykt høy lyd både utenfor og inni bil, så jeg måtte kjøre med ørepropper på bane. Dessuten så var godset så tynt så alle sveisene sprakk innen en måneds bruk. Dette anlegget hadde kun en potte helt bakerst.

Skrevet
Sier du det ja. Jeg trodde cat dempet en del av lyden? Blir det ikke mer bråk jo mer man fjerner eller bytter ut fra det som er standard altså?

Mulig jeg misforsto første post litt. Hva lønner det seg å gjøre? Beholde orginal cat eller bytte til rør hele veien?

Hvordan vil det bli å bytte til rør og heller gå for SS Street som er lavere enn Race bakdemper?

Jeg kan prøve å forklare på nytt.

Slik jeg tolket deg ønsket du litt mer lyd, men ikke så voldsomt. I tillegg vil du ha litt mer lyd i coupeen. Jeg går ut fra at du har org anlegg nå.

Etter min erfaring vil jeg da anbefale deg å sette på powerfilter og bytte ut den originale katalysatoren med en såkalt racekatalysator. MEN, du bør ha en racekatalysator med lyddempere, ellers blir det for mye lyd.

Håper det var mer forståelig.

Skrevet

Takk for svar. Det jeg ikke skjønner forskjellen på er å enten ha racekat med bakre potte som det ikke er så høyt lydnivå på, eller å ha orginal kat med bakre potte som er mer race.

Det vil vel gi mer effekt med race kat eller rør som erstatter kat da.

Jeg har ikke sett under bilen, men jeg tror det er orginal m3 som står på, eller så er det modifisert av Hartge. Mener det er mye kvassere lyd i m3n min enn standard. Har jo også karboninnsuget, så mulig det påvirker lyden som kommer ut av eksosen også? Innvendig er det jo den typiske csl-lyden fra innsuget...

Synes denne bilen fortjener heller litt for mye lyd enn altfor lite, så er ikke redd for litt lyd bare det ikke blir overdrevent bråkete. Er ikke interessert i å kjøre med ørepropper.

En mulighet er jo kanskje Eisenmann Sport med SS midtdemper? Og hvis jeg ikke blir fornøyd, gjøre noe med kat. Jeg får tak i den potta billig nemlig. Eller så hadde jeg nok gått for race.

Mange muligheter altså. Vanskelig å vite hva jeg skal gå for.

Skrevet

en ting er sikkert utifra det jeg har lest.

Om du blir fornøyd, så kanskje du vil dele "ingrediensene" med meg?

Jeg er også på utkikk etter litt mer snerpete lyd, men vil ikke ha for mye av det gode...

Mulig jeg tar turen til rogaland for å høre det live:P hehe. eller om vi ikke møtes halveis. hehe:)

Skrevet
Takk for svar. Det jeg ikke skjønner forskjellen på er å enten ha racekat med bakre potte som det ikke er så høyt lydnivå på, eller å ha orginal kat med bakre potte som er mer race.

Det vil vel gi mer effekt med race kat eller rør som erstatter kat da.

Race kat vil nok gi mest effekt ja. I tillegg gir den mer lyd i coupeen uten å være så høylydt for de utenfor bilen.

Mens kombinasjonen org kat og bråkete bakpotte vil gi mest lyd til de utenfor.

Siden din er modifisert av Hartge vil jeg tippe at de har byttet bakpotte hvertfall.

Uansett vil jeg råde deg til å starte med race kat. Blir det ikke nok lyd kan du bytte bakpotte senere. Blir du fornøyd med lyden er det bra, i tillegg har du fått ut den effekten du kan få ut.

Det er ikke bestandig det er så gunstig å tiltrekke seg alt for mye oppmerksomhet heller :wink:

Skrevet

bruttern hadde supersprint på sin e39 m5. Jeg syns lyden er for mye dempet med Supersprint anlegg og at lyden er for lik orginal. Effekt gir det sikkert..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...