Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut følgende: På amerikanske modeller kan man presse gasspedalen i bunn 5 ganger raskt etter hverandre og lese ut feilkodene via "check engine" lampen i instrumentet. Nå er det ikke slik lampe på europamodeller. Men :

Hvis du kobler en LED mellom pin 8 på hjernen og batt +, så blir feilkodene blinket ut til deg via LED-en. Har ikke testet det ennå, men skal prøve en av dagene:) Fant det ut på Autodata.

Skrevet
Fant ut følgende: På amerikanske modeller kan man presse gasspedalen i bunn 5 ganger raskt etter hverandre og lese ut feilkodene via "check engine" lampen i instrumentet. Nå er det ikke slik lampe på europamodeller. Men :

Hvis du kobler en LED mellom pin 8 på hjernen og batt +, så blir feilkodene blinket ut til deg via LED-en. Har ikke testet det ennå, men skal prøve en av dagene:) Fant det ut på Autodata.

La meg få høre da :D

Ikke funnet en modell det har fungert på av Europeiske til dags dato...

Og disse kodene står på Autodata de også.

Skrevet

Tror jeg har testet det meste ja.

Men vært morro om noen fikk det til på en Europeisk modell.

Var en grunn til at US modeller hadde den lampen, og metoden med pedal før det var et krav i Europa.

Skrevet

oki. Jeg oppdaget forresten at slangen som gikk fra vacuumklokka på fuelrailen og inn på innsuget hadde hoppet av. Kan det være forklaringen på at Lambdaen min tok kvelden og bilen brukte masse bensin? Eller er det omvendt? Synker bensintrykket når slangen ikke er tilkoblet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...