Gå til innhold

Gul motorlampe kommer og går/motorfjusk E39


B m w 5 2 5 i
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle en tur til Odda for 2 uker siden, og like etter vi hadde begynt å kjøre slo varsellampen for motor seg på.

Merket ingenting på bilen og instuksjonsboken sa det var trygt å kjøre med så lenge lyset var gult.

Tok diagnose noen dager etter og da fant de feil på lambda. De slettet feilkoden, for den var ikke ødelagt. De mente det kunne komme av kondes i bensinen osv. Ingenting er bedre, ble rimeligere enn fryktet..

MEN, nå stod bilen i ro en uke, og da jeg startet var motorlyset tilbake.

Bilen gikk fint noen min, men så begynte den å gå som en snekke! Den ristet voldsomt og trakk rimelig dårlig.

Stoppet og slo motoren av, og startet igjen. Helt fin! Og det har den vært i 3 dager nå. Ingen lys og den går klokkereint.

Ble en lang tråd dette, men har noen en formening om hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere deg at det er en luft/vakuum lekkasje på innsugsiden på motoren din.

Mest sannsynlig innsugsbelgen som ligger helt nede ved gasspjeldet ditt, den har en mindre "trekkspillslange" som også går opp til tomgangsregulatoren.

Helt sikkert en sprekk/hull i den...

Vet du hva feilmeldingen var?

Var det mager blanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere deg at det er en luft/vakuum lekkasje på innsugsiden på motoren din.

Mest sannsynlig innsugsbelgen som ligger helt nede ved gasspjeldet ditt, den har en mindre "trekkspillslange" som også går opp til tomgangsregulatoren.

Helt sikkert en sprekk/hull i den...

Vet du hva feilmeldingen var?

Var det mager blanding?

Hadde dette du nevner her på min bil, var bare og bytte den nederste belgen som har den trekkspillslangen til tomgangsregulatoren. Den lille trekkspillslangen var helt sprukket!

I tillegg så var det en annen slange som ligger under plastdekselet på langs av toppen av innsug, denne går inn på innsug i begge ender. Den nye slangen jeg fikk var noe forbedret(plastrør m/gummislange i ene enden).

(Dette skjedde da bilen min var 6 år gammel og rullet ca 72000km!!! Alt for dårlig kvalitet på gummi spør du meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme trøbbelet på min. kutter på en sylinder, og nekter å komme igjenn før motor er stoppet, og startet igjenn.

Får jo og ei heil rekke med feilmld då, ingintion failure, lamda, forskjellige måleverdier, abs og noen til.

Har heile tiden trodd det var en coil som var sliten, men har kuttet på forskjellige sylindre hver gang......må visst sjekke denne belgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Kan nesten garantere deg at det er en luft/vakuum lekkasje på innsugsiden på motoren din.

Mest sannsynlig innsugsbelgen som ligger helt nede ved gasspjeldet ditt, den har en mindre "trekkspillslange" som også går opp til tomgangsregulatoren.

Helt sikkert en sprekk/hull i den...

Vet du hva feilmeldingen var?

Var det mager blanding?

Tar opp denne igjen jeg.

Kan man få feilkoder av falsk luft?

Startet bilen her om dagen og da kom hele lysorgelet opp, motorlampe, ELM (?) og at antispinn var deaktivert.

Motor gikk på tomgang, men ville ikke noe særlig opp i turtall. Hoster og harker skikkelig om jeg prøver å ruse.

Stoppet bilen, startet igjen etter ca 30 min og da var alt bra bortsett fra motorlame som fortsatt lyste.

Tror ikke det er coil for er fler enn 1 syl som ikke henger med når dette oppstår.

Noen som aner hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...