Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jo jeg får vel bare registrere meg der og.. :P

Er vel like greit å kjøpe en nyere og dyrere og dermed bedre sykkel, enn en eldre, billig sykkel som krever mer vedlikehold..

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

for å være litt seriøs og svare på det du skriver i første innlegget ditt.

det er en opplagt grunn til at eldre R sykkler er rimelige, mange har "skjulte" nødvendige servicer i vente, og forsikringen er dyrere enn hva di fleste er villig til å betale.

var på sykkel jakt i fjor, ville ha en ninja, men det ble fort glemt etter div runder hos forsikrings selskapene.

endte opp med en yamaha yzf thundercat 600.

eneste sportslige "R" sykkelen jeg fant som kunne forsikres på meg for under 3000kr året! er 24 år.

er forresten denne som er min som også er for salg :wink:

http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1231168189

Skrevet

BMWe30: Har sett på den sykkelen der faktisk, og den ser veldig fin ut :) Det blir uansett ikke noe sykkel på meg før lappen er i boks, og våren nærmer seg. Hvordan er draget i den, mtp at den har "bare" 400cc ?

quote]

Har ikke noe hastverk med å selge sykkelen. Mye nye deler og ser pen ut! Den er litt slapp på lavere turtall, men når man passerer 10000o/min våkner den og drar bra opp til 15000o/min;) Meget smidig, lettkjørt og fin. Fin begynnersykkel:)

Skrevet

tøff den thundercat'en og! Ang forsikring tror jeg det blir å sette forsikringen på min far, og føre opp at bruker er under 23 år. Skal komme nogenlunde greit ut av det da.

BMWe30: vi får se om den fortsatt er til salgs når den tid kommer ;)

Skrevet
tøff den thundercat'en og! Ang forsikring tror jeg det blir å sette forsikringen på min far, og føre opp at bruker er under 23 år. Skal komme nogenlunde greit ut av det da.

BMWe30: vi får se om den fortsatt er til salgs når den tid kommer ;)

ikke for å prøve å lure på deg noen thundercat, men er ganske sikker på at en thundercat blir rimeligere på deg enn en gammel R på din far.

2300.- pr år måtte jeg ut med i fjor.

Skrevet

Kommer mye bra frem her :)

Bare gjentar meg selv og sier som Alecken; rett på fulleffekt 600 R er ikke bare-bare, men skal ikke komme med noen moralpreken :wink:

Hovedpoenget er jo at 100 hester fordelt på 250 kg er MYE, og det blir omtrent som en supersportsbil om en gir gass i en sving - og det skal ikke mer til enn at du skal strekke litt på fingra, eller andre små uhell/uoppmerksomheter til - så går det til helvete for å si det mildt :P

Også viktig å huske på som nevnt risken med å kjøpe litt katta i sekken ved kjøp av gammel r-sykkel samt en usannsynlig høy forsikring på de...Servicer og reperasjoner blir fort dyrt på sykler også - og av den grunn skal jeg heller ikke anbefale deg mitt valg :?

Å gå for en hybrid mellom touring og r-sykkel vil nok helt sikkert ikke være så dumt heller - en sykkel med litt moderert effekt, mindre sjanse for rævkjørt og billigere forsikring...Men så ser de ikke så kule ut da, og så gir de såklart ikke den samme kjøreopplevelsen :D

Men at the same time: Om du som (fornuftig/lur) 18-åring hadde valget mellom å få en m3 med en gang, kontra å kjøre en 325 i halvannet år, før du fikk m3'n...Jeg er faktisk ikke tvil om hva jeg ville valgt :shock: Tror jeg ville fått mye bedre (og tryggere) opplevelser ut av m3'n om jeg lærte meg å kjøre med noe litt mer moderat først :)

Skrevet

Om du er 190 høy er vertfall ninja en ok sykkel....jeg har både en zx6r og en zx9r i hus,og er selv omtrent 190,funker fint...:D

Og det er driftssikre sykler etter min erfaring,og tåler juling. 900'en er litt dyrere,men har mye bedre bunndrag,og er faktisk billigere å forsikre....:)

Skrevet

Jeg hadde en Suzuki SV650S og den var knall, Den var veldig billig å forsikre(10.000 med 20% og 22år Full kasko) plus at den hadde sykt bunndrag og fin lyd med leo vince effekt potte. suzuki kan lage sykler som bare går og går.

Det er også veldig tøff look på den:

c6xv6inw4zllznrjm19m.jpg

2x2y7bnl78hsvs6wrr7a.jpg

9cd4wmxno659xlej0uvi.jpg

Skrevet
Hvor mye må jeg gi for en sånn i dag Fredheim? Effekt? Stilig sykkel :) På det andre bildet minna den urovekkende mye om den gamle GPR'n min :shock:

Jeg kjøpte min for 65.000 kr og fikk solgt den for 73.000, så noe rundt der ligger de på. Den har 72 hk, men ikke la deg lure av det. Denne er sykt på aksen selv på lave turtall. Den er også veldig sterk og lager en veldig fin bass aktig bromelyd. veldig synd jeg måtte selge den men cab og mc ble liksom litt mye. Jeg hadde også en med kåpe på min, tror de blir levert uten ny.

Skrevet

Ca 70 hester er perfekt for min neste sykkel..vant med å kjøre med 30 fra lett-tiden, så tror det vil bli ett perfekt steg :) Får jeg den herlige totaktsgangen på kjøpet, for å ikke snakke om lukta, så er jeg frelst :love:

Så litt bilder av den rundt forbi - kåpa trengs absolutt!!

Skrevet

Jeg har en Kawa til salgs...:)

600 er for treigt...;P Kjørt både ZX-6R ninja, osv, træægt. Men går du til 750 får du noe som spytter unna greit. KAN matche en 1000 kubikker med det. Eneste som er mer morsomt, er en trimma bane RR sykkel, prøvde en kompis sin R6 RR sykkel. SATAN.. hehe Men uansett, sjekk ut min;

http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1233089850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...