Gå til innhold

S: BMW M3 E46 ESS - "csl-makeover"


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 744
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SanMiquel: Blir det billigere da?

jeg kan sikkert sjekke litt rundt å forhandle meg frem til bedre priser om det blir 3-4 stk som bestiller samtidig.. en slags liten gruppebestilling.

,men jeg kommer til å kjøpe senkesett og cslbakluke før bremser.

De originale holder til mitt bruk enn så lenge. Mulig de kommer til kort på bane, men det gjenstår å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt til å bruke den mye på bane?

Jeg har brukt min på bane et par ganger i året, og det siste problemet har vært bremsene altså.

Vet at bremsene får litt kritikk, men det gjør seg ikke gjeldene før du presser bilen runde på runde, og perfeksjonerer kjøringen.

Dessuten burde jo banekjøring revurderes forsikringsmessig sånn det ser ut nå... Jeg skal ikke utpå igjen før det har kommet klare retningslinjer der iallefall. Tar ikke sjangsen.

Bare et tankekors før du investerer i dyre bremser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt til å bruke den mye på bane?

Jeg har brukt min på bane et par ganger i året, og det siste problemet har vært bremsene altså.

Vet at bremsene får litt kritikk, men det gjør seg ikke gjeldene før du presser bilen runde på runde, og perfeksjonerer kjøringen.

Dessuten burde jo banekjøring revurderes forsikringsmessig sånn det ser ut nå... Jeg skal ikke utpå igjen før det har kommet klare retningslinjer der iallefall. Tar ikke sjangsen.

Bare et tankekors før du investerer i dyre bremser...

javel? det var jeg ikke klar over.

Jeg har bare hørt at om du skal på bane så vil ikke bremsene fungere mer enn 2 runder, men da er det noe med det du sier.

Jeg skal på bane kasnkje 2 ganger dette året og jeg kjører ikke for å presse rundetider..

bilen min på bane, vil vel bli brukt av "en dame på 80 år" sammenlignet med de fleste andre på f.eks gatebil.

og det med bremsene ligger nesten bakerst i planene mine også.. tror jeg fort må ut med 10-15-20 tusen for noen ordentlige bremser.... og før den tid har jeg nok investert i MYE masse anna morro...

men takk for tipset :)

EDIT: ja, de originale fungerer KJEMPE bra til mitt bruk.. jeg har enda ikke tråkket bremsen i bånn, men til vanlig medium bremsing tar de skikkelig godt.

og nye klosser kunne jo absolutt vært et godt alternativ, morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinnsykt fin m3 du har! er selv ganske sugen på å handle meg en men vet ikke helt om jeg skal ta meg råd til det=P kan jeg spørre om hvor mye du har i månden? hehe

takk for det :) man må nok belage seg på å avse en del pr.mnd. ettersom m3'ene er forholdsvis "gamle" biler.

Dem er strenge på nedbetalingstiden..

pm.sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en pen M ja, ingen tvil! :)

Hehe, moro historie da, ikke hverdagslig og møte en E46M3 regner jeg med, og ihvertfall ikke en som kjører fra deg ;) Hehee..

Ville heller konsentrert meg mer om det utseendemessige ja sålenge du ikke skal kjøre så mye og aktivt på bane.. Burde jo tåle litt de orginale bremsene..

Vurdert Strassentech leppe forresten?

E46M3_updated_010%20copy.jpg

Tror den hadde gjort seg på skjussen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at kompressoren vil gi større påkjenning på bremsene på bane. En som er utrena på bane vil bremse mye mer enn en som kjører riktig.

SanMiguel: Jeg har CSL-bremser, de tåler mer juling/varme. BBK er selvsagt bedre, men ikke for prisen man må betale. Det blir 20k+ for skikkelige bremser foran.

BBK blir nok mest en "gadget". Det er fristende hvis pengene dukker opp. Men det blir kanskje å gå litt langt, det er mye annet å bruke penger på i verden også. En fet prosjektor, en ferie eller et fallskjermkurs foreksempel =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...