Simmelim Skrevet April 12, 2009 Share Skrevet April 12, 2009 hvor mye måtte du ut med for den bilpleien? vurdere sterkt å gjøre det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 hvor mye måtte du ut med for den bilpleien? vurdere sterkt å gjøre det samme prisen kommer helt an på hvor du henvender deg. Jeg anbefaler å kontakte din nærmeste bilpleier for prisoverslag. tipper det kommer på alt fra 3-8tusen avhengig av hvor "nøye" dette gjøres og hvilke produkter som brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 vi begynte dag 2 med nok en omgang lakkrens. jeg ville være med på morroheten, så jeg fikk lov å rense skinnet innvendig:P han fortsatte med lakkrensing... ...mens jeg fant på andre ting.. denne ble ren og pen.. (et slags deksel som sitter på undersiden av panseret). han fortsatte å lakkrense. jeg fortsatte å finne på andre ting.. helt unødvendig, men .. polerte med kromshine, men det ble vel ikke akkurat merkbart blankere av den grunn:) hull inn til motor'n! han polerte vinduere innvendig og utvendig. fin sykkel:) så etter 16 timer, så var bilen ferdig... klar til å nyte sola (som hadde gått ned for dagen). hehe.. for en holdning.. på kjerringa, ikke bilen:) spent på hvordan den ser ut i dagslys.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Se der ja, dratt mus med bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 han som tok på seg jobben skal ha all ære for resultatet. Dette ble KJEMPE bra. Ta kontakt på pm om du er interessert i samme behandling, så får du mobilnr + at jeg kan høre om en bra pris;) han lakkrenser 2-3-4 ganger med forskjellige lakkrenser. så polerer han 2 ganger. 2.gangen bruker han en carnuaba voks, eller hva det heter.. (han tar HELE bilen.. inni bensinfyllingslokket, bak reg.nr osv osv.) så renser han stoff/fornyer skinn, renser plastikk og alt anna interiør. så polerer han ruter, innv. utv. til slutt tar han lakkforsegling. (dette har jeg til gode, da de var tomme for middelet) komplett shine, vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 Se der ja, dratt mus med bilen hehe... det er vel ikke akkurat kjerringa da... det er nylig slutt og idag hadde vi 2års dag:P men vi er fortsatt veldig gode venner da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Bra bra! Fint å ta bilder på vareleveringa på Maxi ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Ser ut som resultatet var bra Beste med å polere bil er jo hvor lett det er å vaske bilen etterpå hehe Noen som vet hvor man kan få tak i tape som er egnet til å tape deler på bilen som ikke skal poleres? Regner ikke med at vanlig maskeringstape er det beste å bruke!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 Bra bra! Fint å ta bilder på vareleveringa på Maxi ja hehe.. ja.. jeg drar alltid dit om jeg må inn i motorrommet:P blir for harry å åpne panseret på statoil eller cc liksom:P er forsåvidt for harry å ta bilder der også. hehe. ..bra lys er det der og:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 13, 2009 Forfatter Share Skrevet April 13, 2009 Ser ut som resultatet var bra Beste med å polere bil er jo hvor lett det er å vaske bilen etterpå heheNoen som vet hvor man kan få tak i tape som er egnet til å tape deler på bilen som ikke skal poleres? Regner ikke med at vanlig maskeringstape er det beste å bruke!?!? ja, det er akkurat det jeg har gledet meg til.. å kunne skylle bilen, vips blir den ren:P jeg vet ikke hvor man kjøper slik type tape. eneste jeg vet er at dem var tomme, så han dro på statoil og kjøpte. er klar over at den ikke akkurat er til noe hjelp OM han hadde bomma litt med maskina:P dog ble det aldri noe bom, han var stødig som en hest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 13, 2009 Share Skrevet April 13, 2009 Eneste problemet er jo bare det at man ikke får vekk støvet. Må gå over med noe på bilen uansett. Om ikke annet er det jo faktisk mulig å bare skylle av bilen, for så å gå over med Meguiars Quick Detailer og microfiberklut. Da får du både wet-look, og støvet vekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet April 14, 2009 Share Skrevet April 14, 2009 hehe.. ja.. jeg drar alltid dit om jeg må inn i motorrommet:P blir for harry å åpne panseret på statoil eller cc liksom:P Pøøøhh..det er bare å åpne panseret, ta av deg ene skoen og sett foten oppå kanten på motorrommet og fyr opp en en sigg mens du står og kikker nedi motorrommet. Det ser jo drittøft ut Fine shine. Så ut til å bli blankt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rao Skrevet April 14, 2009 Share Skrevet April 14, 2009 Blir nesten satt ut når jeg ser hvor grundig dere har gått til verks... Får skikkelig dårlig samvittighet, jeg. Dette kaller jeg "å få en shine", ja ! Dette MÅ jeg også få gjort fort som f#@5n,... ingen tvil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 14, 2009 Forfatter Share Skrevet April 14, 2009 ad1os - ja, det tipset skal jeg ta i betrakning. torek - hehe. helt vill i hue om du gjør det da:P raO - ja! hehe. bare få dårlig samvittighet du!... jeg har nemlig allerede bestilt time til deg;) kan ringe deg imorgen, så finner vi ut av tid og sted. Ettersom du har sølvbil, så ville det gå endel fortere, sa han. Så da slipper du sette av 2 dager som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 oia oia... sommerdekka skal være på min dør morgen... da krysser jeg fingra, for jeg begynner virkelig å glede meg til å få på sommesko.. det ble michelin pilot sport ps2 dekk. 265/30/19 bak 235/30/19 foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå