jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Her er resultatene før og etter justering. Det var litt feil spissing både foran og bak. Bak hadde jeg regnet med, siden jeg monterte bakstillinga på øyemål;) Hva synes dere om disse innstillingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 tok du ny castersving etter justering av spissing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 nei, tror ikke det. Jeg sto bare og så på. Mener han ikke gjorde noe mer etter justering av spissingen. Men utstyret sto jo tilkoblet live under hele justeringen ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Er ikke justerbar camber og caster foran på disse bilene, men jeg synes det er mye med 2 grader negativ camber foran, å det er også mye med 0,5 grader i forskjell på høyre og venstre side. Har bilen vert kollisjonsskadet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Har hatt en liten tur i grøfta, bøyde bærearmen venstre foran. Ellers er den ikke skadet. Bytta bærearmen, da den var bøyd. Den er senket, og da blir det jo mer negativ camber foran.. senket ca 30 mm foran og bak. Han på verkstedet mente ikke det var så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 og det er ikke 0,5 i forskjell høyre og venstre, det er oppgitt i grader og minutter:) Så det er 6 minutter forskjell, altså 0,1 grader forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Kan bytte Casterforing (kjøpes hos Koed), og Camber lar seg justere med tynnere bolt øverst av de 2 som holder demper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Men synes du det er for mye med 2 grader negativ? Er vel greit så lenge det er likt høyre og venstre, og det er det jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Jeg ville prøvd å justert det opp for deg hadde det vært jeg som gjorde kontrollen. Mye, og mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hva er bakdelen med for mye negativ camber foran? Caster foran høyre var også litt høy, kan være den har vært borti en stein eller noe før jeg fikk den. Jeg kræsja jo venstre foran, men det ble bra da jeg bytta armen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Hva er bakdelen med for mye negativ camber foran? Caster foran høyre var også litt høy, kan være den har vært borti en stein eller noe før jeg fikk den. Jeg kræsja jo venstre foran, men det ble bra da jeg bytta armen.. Bakdelen med mye negativ camber, er at du "spiser" opp innsiden på dekkene hanske fort, men du får bedre grep i svinger ved litt aktiv kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 hmm, hadde 4hjulskontroll forrige torsdag... husker ikke talla mine akkurat nå, men dem ligger i bilen, så jeg kan jo kanskje sammeligne med dem en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Slettet innlegget mitt igjen, fant ut at jeg kan ordne det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 har aldri merket noe ujevn slitasje på dekka mine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå